Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stijlloos

Zet Je Planten Haarscherp Op De Foto...

Recommended Posts

Hoeveel megapixel heeft jouw digicam, 8? 10? 12? Amateur! Zwitsers blijken niet alleen heel goed in het maken van dure horloges, maar ook in het ontwerpen van digitale camera's met een belachelijk hoog aantal megapixels. De Seitz 6x17 Digital schiet plaatjes van maar liefst 160 (ja, honderd en zestig) megapixels.

 

Laat ik het nog maar een keer zeggen: deze digitale camera maakt foto's van 160 megapixels. Met een ISO-bereik van 500 tot 10.000 en een sluitersnelheid van 1/20.000e seconde is dit geen digicam die je in de Mediamarkt aanschaft. Liefhebbers moeten 42.300 Zwitsere frank (bijna 25.000 eurie) neerleggen voor de studioversie en 45.500 voor de draagbare editie, rond de 26.800 euro.

 

gallery_7202_344_2839.jpg

 

Of nou ja, draagbaar... Verwacht niet dat je dit apparaatje in je binnenzak steekt. Deze jongen meet 49,5 centimeter breed, 17,5 centimeter hoog en 9,5 centimeter dik en weegt maar liefst 2,8 kilogram, het streefgewicht van een gemiddelde kat.

 

gallery_7202_344_2443.jpg

 

Ook moet je niet denken dat je geheugenkaartje van een gigabyte voldoende is om lekker een dagje foto's te gaan maken: na één foto is je kaart vol. Een 48-bits tiff-bestand is 922 megabyte groot, maar als je raw-foto's maakt scheelt dat meteen flink: 307 MB per foto.

 

De foto's worden dan ook via Gigabit ethernet verstuurd naar een Mac Mini. Of de Mac Mini bij de prijs is inbegrepen is niet bekend, maar laten we daar wel van uit gaan. Mocht je geïnteresseerd zijn, het toestel is vanaf begin 2007 beschikbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze week haal ik nog de eos 350d of de eos 400 d van canon op, die heeft ook 10,1 miljoen pixels :wOOt

 

dus pas maar op :smoke die weegt overigens ook een halve kilo :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke gadget, maar wat moet je daar nu mee als je niet je muur wilt behangen met één enkele foto ???

Elk 2 of 3 mb cameraatje kan de meest mooie foto's maken. Alles valt of staat met de lens en de lichtgevoeligheid van de chip. Foto's worden op het web optimaal geplaatst met een resolutie van 800*600

160megapixels is zoiets als met een Lamborghini even sigaretten om de hoek gaan halen :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol geef mij maar een lamborghini hoor, met zo'n camera wil je toch niet gezien worden? Heel not cool hoor! :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel een apart ding,

160 mp, 307 mb per foto,

wel wat groot........

alleen jammer dat ie zo duur kost,

anders kon je dat ding zo voor de voeten van een politie gooien als de politie achter ons aan zat,

die struikelt er gegarandeerd over :no

 

greets

lee :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
lol geef mij maar een lamborghini hoor, met zo'n camera wil je toch niet gezien worden? Heel not cool hoor! :specool

 

je haalt me de woorden uit me mond ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel handig hoor!

 

als je op het thaise strand die mega golf staat te fotograferen....

net na het besef dat het wellicht een tsunami kan weze, stap je gewoon op je cam/annex surfplank, en go wiv da flow!

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Meer info? klik HIER

 

 

lol :specool ;) :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

en kun je tijdens je surf tocht ook nog mooie pic's maken, yeah dude :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Meer info? klik HIER

 

 

Ik weet voor zoveel geld hadden ze hm waterdicht kunnen maken maar ik denk niet dat dit het geval is dus toch effe opletten :D anders is die on-coole camera meteen naar de haaien :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...