Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jannick

Mening Van Experts Gevraagd ..

Recommended Posts

Hi,

 

Ik ga binnenkort beginnen met men eerste kweekprojectje, volop bezig met plannen maken.

Aangezien er zoveel experts op dit forum zitten dacht ik ; ik leg men plannen even voor op het forum om zeker geen grove fouten te maken voor ik goed bezig ben.

Dus wat had ik in gedachte :

een hokje van zo'n 1.20x1.20x2.00 , hierin komen dan 6 tot maximaal 8plantjes te staan met een 400W lampje erboven , een 200-300kuub afzuiger met koolstoffilter van zo'n 200-300kuub.

 

Wat denken jullie ervan ?

Ikzelf ben voornamelijk aan het twijfelen over de afmetingen van het hok, ofwel 1.00x1.00x2.00 ofwel 1.20x1.20x2.00 , die 400W lamp is voornamelijk om de kosten van zowel aanschaf als electriciteit te drukken, het moet namelijk een LOWbudget-HIGHquality hokje worden :no

 

Laat die meningen maar horen ..

 

Greeetzz,

Jannick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de spullen die jij net zegt, kan er zeker een leuk beetje wiet worde geoogst

Maar voor mensen die een hokkie willen beginnen en hier geen ervaring mee hebben..

heb ik 1 super advies..

 

koop een goed boek over marihuana.. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

jannick das een mooi plan

 

bij mij is het exact zo uitgevoerd, alleen ik heb geen kast maar een tent van 1m x 1m x 1,80.

LOW-budgt/HIGH-Quality, het zal wat oefening en geduld vergen. dat laatste is het ergste

 

mij eerste kweek bracht me net 100 gr. op, alles wat fout kon gaan is foutgegaan.

mijn planten hebben toen in de 2e week bloei op het randje van de dood gebalanceerd.

maar uiteindelijk is toch maar weer gebleken dat genoeg liefde en lezen op dit forum je planten en goede komt.

en een 400 watter is prima, heb ik ook. alleen die is in de zomer ook eigenlijk te warm :no

 

oh en bij mij stonden er eerst 7 planten in, en nu 12 zaailingen.

(van allebei kweken een verslagje gemaakt op WF)

 

ga maar goed lezen bij de verslagen, daar leer je het meest. er zijn genoeg verlslagen van kleine hokkies, het fijne en het minderfijne ervan.

 

en wat dokkie zegt: EEN GOED BOEK!! ik heb "gewoon op grond" van gregory irving. het legt een goede basis aan. de informatie van het boek kun je makkelijk weer aanvullen met info op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt voor de info!

 

En euh ..

 

kom maar terug als je de juiste leeftijd hep

 

Dit zal ik maar negeren zeker .. Ofja, toch bedankt om een nutteloos (INcorrect!) antwoord te geven .. :no

En euh, je mag nog eens antwoorden als je de juiste taalcursus gevolgd heP..

 

 

Greetz,,

Jannick

 

En btw: ben 18 :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

gooi het hok gelijk helemaal vol.

ipv 8 plantjes gelijk 24 zetten...en aan je afmetingen te zien is een 400 watt te klein.

400 watt is goed voor 80x80 effetieve waarde.

 

dus....

24x 7 liter potten op aarde...goed voor beginnelingen...allmix

600 watt bulp

afzuiging 1000M3

inblaas 500M3

ph / ec meter

hng je lamp gelijk op 1,5 m

en niet meer veranderen

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.20 is makkelijker, omdat de breedte van 1 gipsplaat 60 cm is, kun je er dus perfect (naadloos) 2 tegen elkaar aan drukken!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Whizz, als ik het geld had zou ik het doen zoals je zei..

 

En inderdaad neus, dat zou mooi uitkomen, maar dan zit ik toch wat te denken : is 400W wel genoeg .. en nee, ik neem geen 600W (voor reden die ik al uitgelegd heb helemaal bovenaan de topic..) :no

 

Iedereen bedankt voor de comments !!

Laat nog maar wat meningen horen ..

 

Greetz,

 

Jannick

Share this post


Link to post
Share on other sites

een 600 watt heeft een hoger rendement dan een 400 watt qua lummen/stroom ...

kijk eens bij john doe's :no kosten sticky, kun je het verschil uit rekenen tussen een 400 en 600 watt..

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

je afzuiger van 300/200 m3 is wat te klein volgens mij en ik zou als ik jouw was een 600watter nemen.

veel hoger rendament.

dus je verdient het later wel weer terug,

maar hoeveel geld wou je aan het hokje incl. de spullen uitgeven?

 

Gr Hans en Wietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Max 300€, heb alles beetje berekend en het komt ongeveer uit..

 

En die 600W kan er ook nog volgende kweek komen, het is niet zozeer om te verkopen of winst op te maken, ik wil gewoon kwaliteit en het is ook vooral om me ergens mee bezig te houden :no

Dus voorlopig komt er een 400W in en de afmetingen zullen 1.20x1.20x2.00 worden.

Er zullen maximaal 8planten in komen te staan, die zullen compact bijeen gezet worden in grote potten..

 

Greetzz,

Jannick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou kunnen overwegen om maar 4 planten neer te zetten. Als je potten neemt die twee keer zoveel inhoud hebben kan je van 4 planten bijna net zoveel afhalen als van 8 planten in kleinere potten op dezelfde oppervlakte. Als je dan ooit gepakt wordt laten ze je gewoon met rust. Dus behalve 'low budget' en 'high quality' ook nog 'low risk'.

 

Nu zullen er wel weer mensen zijn die zeggen: "Ja maar onder een lamp kweken is altijd strafbaar, ook als je maar 1 plant hebt". In principe is dat ook zo, maar in de praktijk wordt 5 planten als grens gehanteerd om te bepalen of iemand al dan niet professioneel kweekt, zowel binnen als buiten. Een 400 watter in een hokje van 1 m² is dan alweer minder professioneel dan een 600 watter in een hok van 1,44 m². Ik ben van mening dat 400 watt op 1,44 m² te weinig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, 'low risk' zit er in België (dat k*tland waar ik in woon) niet in ..

Dus daar moet ik het echt niet voor doen ..

Waarom ik het ook 1.20x1.20 maak is ; als het me echt bevalt en de financiën staan er volgende kweekpoging beter voor , gooi ik er gewoon een 600W in, dat kan dan zonder problemen te krijgen met het hok .. anders kan ik dat ook nog eens opnieuw (ver)bouwen.

Toch bedankt voor de reactie :no

 

Greetzz,

Jannick

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hehe, 'low risk' zit er in België (dat k*tland waar ik in woon) niet in ..

 

 

ow ow, kalm over ons landje, we zijn dan misschien wel achterlijk op wiet-gebied maar in bier en andere deugden zijn we wel goed hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Max 300€, heb alles beetje berekend en het komt ongeveer uit..

 

Denk niet dat je het gaat redden met 300 :no

 

Lampie

Relais

Filter

Afzuiger

Thermostaat

Substraat

Voeding

Potten

Schakelklok

Gipsplaat

Hout

Folie

Spijkers, kettingen, andere losse troep etc etc etc etc.

 

 

Nah, gaat niet lukken met 300, laat je berekening eens zien als je wilt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ok .. maar eerlijk gezegd vind ik dommelsch bier beter dan elk andere belgische pils ..

Kriek lindemans is dan natuurlijk weer hét bier der bieren .. :no

 

@grafer:

 

Ik weet niet wat jij van plan bent allemaal in zo'n low-budget hokje te steken maar euh, wat niet BASIC is komt er dus niet in ..

Thermostaat bv, gewoon thermometertje van 2€zal wel voldoen voorlopig.

samen met een paar 2de hands spulletjes en dan kom je makkelijk onder de 300€ hoor.

Hok op zich (dus enkel gipsplaten etc) gaat me zo'n 80€kosten , dan 400W zelfbouw lampje (40-50€ zal wel lukke) afzuiger (2de hands voor een paar tientallen eurootjes) , koolstoffilter (die ga ik dus wel nieuw kope, 75€ moet voldoende zijn)

Ik heb het dus wel over de basics van het hok waar ik 300€wil aan besteden, hopelijk kan ik ook nog ergens een 2de hands ph meter vinden, en ec meter ga ik me eerste kweekje(s) nog niet aanschaffen.

 

Greetzz,

Jannick

Share this post


Link to post
Share on other sites
.. euh, wat niet BASIC is komt er dus niet in ..

 

Thermostaat was voor de afzuiger, verder had ik het ook over alleen de basics :no

 

Extra dingen als ph en ec meters, temp en hygrometers, ijkvloeistoffen, Ph-/+, pompen, plantenspuit, verwarmingselement, ventilatoren, rhizo, enzymen, spannet, predatoren, schaartje, vat, droognet, strijkzak, circulatiepompje, zaden/stekken, etc etc etc zijn niet meegenomen.

 

Laat je het nog even weten wat het je achteraf allemaal heeft gekost :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thermostaat was voor de afzuiger, verder had ik het ook over alleen de basics :specool

 

Extra dingen als ph en ec meters, temp en hygrometers, ijkvloeistoffen, Ph-/+, pompen, plantenspuit, verwarmingselement, ventilatoren, rhizo, enzymen, spannet, predatoren, schaartje, vat, droognet, strijkzak, circulatiepompje, zaden/stekken, etc etc etc zijn niet meegenomen.

 

Laat je het nog even weten wat het je achteraf allemaal heeft gekost ;)

was begonnen met precies de zelfde afmetingen alleen wel een 600watter,redde het met een kleine 600,-

had niet eens een inblaas

dus gaat je :no lukken met 300 sorry

:( :(

 

je vergist je in de kleine dingen zoals een emmer,koppelingentjes

slangen,gietertje,maatbekkertje en ga zo maar door :smoke :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat je nog vergeet is dat als je straks naar een 600 w wil in je volgende kweek dat je afzuiger te klein is dus die moet je ook weer vervangen

 

 

 

300 euro is een leuk mikpunt

 

 

maar geloof iedreen hier maar doe het geld en de tijd wat het kost om het te bouwen alle bij x 2 en je komt beter in de buurt

 

 

veel succes en laat maar zien wat het word

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd over de afzuiger heb je gelijk ..

Maar ik heb er eentje opt oog , dacht ongeveer 1000kuub (maar kan me ook vergissen :specool )

Dus die zal het dan wel trekken met die 600W ;)

 

Greetz,,

Jannick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...