Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

manuel

150 Santa Maria's

Recommended Posts

ey manuel

 

je hebt een leuk veld met lekkeregroene dames in de vega periode staan.

de lv is wel wat laag in dit stadium en is daarom ook de reden dat er verschil

in hoogte is ontstaan.achterin je hok waar ze groter zijn gegroeit.

is de lv waarschijnlijk hoger geweest.ik zou de zwenk vetilator wat hoger plaatsen

en over het veld laten zwenken om de lucht zo egaal mogelijk te krijgen.

als je dat al had, dan zou je er een bevochtiger bij het lage stuk kunnen zetten.

 

maar het kan ook kou zijn van je inlaat die koude lucht over je plantjes laat vallen.

dat remt namelijk ook.

 

het belooft wel mooie pic's te kunnen schieten straks als ze dikke toppen krijgen/hebben.

 

grtzz pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey atmo,

 

heb het nu opgelost door daar 1 stekker er uit te trekken en 1 lamp apart aan te sluiten in een stopcontact met een aparte timer.

heb nu geen last van stroomuitval meer ....wel raar toch ?

 

want de wattages zijn gewoon hetzelfde gebleven per groep...

 

door die ene lamp op een aparte timer zal die lamp net iets eerder of later worden in en uit geschakeld waardoor de inschakel piek van die lamp niet samenvalt met de 3 andere lampen . 4 lampen gelijktijdig inschakelen gaf een te hoge piek denk ik .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan door beide komen....zowel lv als koudelucht invoer.

maar het is niet zo dat de planten die kleiner zjn klein zijn .......die zijn gewoon normaal...de grote zijn bijna 1 meter !

 

@atmo jah klopt heb de timer van die ene zo afgesteld dat hij iets later aangaat en iets eerder uitgaat :specool

 

@harryM ik kom daar niet meer ze kunnen die trafo in hun kont stoppen.....als ze niet eens een 600watter op voorraad hebben en ik er gewoon een week op moet wachten......te gek voor woorden.

 

grtz manuel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuel,

 

Ik had bij een hokje exact hetzelfde probleem en op dezelfde manier opgelost.

Is gewoon een kwestie dat je tegen je max. aan zit (4x 600 +afzuiger/inblaas)en die piekspanning nekt je.

 

Zou wel ff aan je stroomdraden voelen of ze niet TE warm worden.

Je zou niet de eerste zijn waarbij de boel aan elkaar smelt.

 

Verder ziet het er toppie uit man.

 

suc6 Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey rukker !!

ben je op vakantie geweest ofzo :specool

 

de enigste draden die lauw aanvoelen zijn de 2 die uit de box komen, maar de box is voor 8 maal 600 watt gemaakt dus die moet het toch wel aankunnen.

De snoeren die het verlengen naar de stopcontact zijn 2,5 dus die worden niet warm.

ik had toch 1 lamp apart aangesloten op een timer....het was een outdoor timer die ik nog had liggen...kom ik vandaag in mn hok was de timer doorgebrand dus heeft 1 lamp gewoon 24 uur aangestaan.... :blink:

draai tot maandag dus even op 7 lampen...

 

hoe was je verhouding tok ......opbrengst van nat naar droog ?

je hebt toch een oogst gehad ?

 

gr manuel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuel,

 

Viel tegen hoor.

Hield 23 % droog over maar was wel binnen 3 dagen droog.

Zelfs voor mijn doen iets te snel maar moest door omstandigheden(zat iemand op te wachten) ff rap handelen :blink:

prijs was/is wel goed.

35 euries ben ik tevreden mee :specool

 

gr. Tok

 

 

p.s ga volgende week ook oogsten en ga dan is wat rustiger drogen.

Hou je op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoppaaa, onder de lampen..

ofniet dan tokkie? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha....gewoon laten zonnen :specool

 

is er echt verder niemand die zijn oogst in de gaten heeft gehouden.....in verhouding van nat naar droog ??

waar komt de stelling vandaan ....dat je 20 % overhoud (droog)

 

als iemand 750 voor natte wiet geeft......en er vanuit gaat dat je 20% overhoud krijg je dus eigenlijk (5x750) 3750 per kg.

 

maar als je bv zoals tok 23% overhoud dan krijg je omgerekend 3280 per kg.

dus een paar procenten verschil is heel wat.

 

dus graag wat meningen :blink:

heb dit een keer eerder gevraagd maar toen was er bijna geen reactie.....

 

gr manuel

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoppaaa, onder de lampen..

ofniet dan tokkie? :blink:

 

 

Is dat zo kid? :specool

 

Manuel,

 

ja viel dus tegen dit keer maar wat ik mij afvraag waarom er zo'n groot verschil is met de vorige keer.

Zoals je weet had ik toen bijna 30 %.

Overigens zijn de prijzen nu ook weer anders hoor.

3500 droog en 800 nat !!

Ben je dus toch weer beter af als je het nat verkoopt maar het idee dat die nat-inkopers de boel gaan verzwaren met rommel staat mij toch wel erg tegen.

Ik zeg niet dat ze dat allemaal doen maar de kans is groot en ook al is het dan voor de export ben ik er nog geen voorstander van.

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zie je verkeerd tok,

als je op 23% zit en je zou het nat verkopen dan kom je uit op 3478 per kg.

en als je een hoger percentage droog overhoud (zoals jij de vorige keer) dan hou je kwa valuta minder over omgerekend.

 

dus tot 23% is het voordeliger om het nat te verkopen. hou je een hoger percentage over dan kun je het beter laten drogen en dan verkopen.

 

(berekend met de prijzen waar jij nu mee komt)

 

gr manuel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt,

je hebt gelijk. :specool

Het enige voordeel is natuurlijk dan nog wel (bij nat verkopen) dat je gelijk weer kan starten maar ach, die 3 dagen maakt dan ook eigenlijk niks uit. :blink:

 

Jammer dat je zo weinig reacties krijgt over de droog/nat verhouding.

Lijkt mij toch wel belangrijk.

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een prijzen zeg!!

Ken je da nou echt beuren?

Als je zo snel droogt gaat dat toch ten koste van gewicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die prijzen zijn echt gebruikelijk momenteel.

De inkopers schreeuwen om wiet. :specool

 

Snel drogen gaat niet ten koste van het gewicht. :blink:

 

droog = droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja klopt,

je hebt gelijk. :specool

Het enige voordeel is natuurlijk dan nog wel (bij nat verkopen) dat je gelijk weer kan starten maar ach, die 3 dagen maakt dan ook eigenlijk niks uit. :blink:

 

Jammer dat je zo weinig reacties krijgt over de droog/nat verhouding.

Lijkt mij toch wel belangrijk.

 

gr. Tokkie

 

Wanneer je het eerst goed schoonknipt als het nog nat is , dan het totaal gewicht door 3 a 3,5 delen en dan zit je op het drooggewicht .

Hoe meer hars op je wiet des te meer blijft er van over droog .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij bedoeld dus dat als je alle NAT al schoon knipt, dus los van de steel en de kleine blaadjes er ook van af, dus klaar voor de shop, dan hou je ongeveer 27 á 28 % droog over van het natte gewicht... Dit klopt bij mij precies ik lig hier normaal altijd op, alleen de laatste keer bij de WW hield ik krap 22 % over, maar dit was een doorgeschoten kweek met warmte problemen, en inderdaad een stuk minder harsen dan normaal.....

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou als ik het erg mooi droog zo'n 18-20% over, maar ik laat het wel drogen met wat kleine blaadjes er nog aan, en weeg het pas droog als het helemaal schoon is gemaakt. Dat is moeilijk vergelijken, want hoeveel knip jij weg en hoeveel knip ik weg?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snel drogen gaat niet ten koste van het gewicht. :blink:

 

 

ik vraag me af of dat wel echt zo is.. zal het door snellere verdamping niet meer verdampen?

 

kan het ook mis hebben tok!

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik denk dat het verlies wel mee valt, zoals ik al zei hou ik gemiddeld 27 á 28 % over, en het gaat na 5 dagen drogen de deur uit... Wel denk ik dat de smaak wat scherper word naarmate je sneller droogt, maar qua gewichtsverlies weet ik het nog zo net niet...

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal het ook eens gaan proberen, hoewel ik toch ga voor lekker lang drogen zodat de smaak ten goede komt... maar ik zal er eens over nadenken :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang er vocht in de toppen zit vind er afbraak van bladgroen plaats . Zodra de toppen droog zijn stopt dit proces nagenoeg helemaal . Droog je in slechts 3 dagen dan is er nog maar weinig bladgroen afgebroken , en dat proef je!! Precies hetzelfde verhaal als bij fruit dat eerst smerig zuur smaakt en na verloop van tijd gaat rijpen en verkleuren en steeds zoeter wordt

 

Hash van verse wiet is helemaal niet goed op smaak ,daar merk je het nog beter bij . De afganen zeggen : een goede hash heeft een rijping van zo'n 2 jaar nodig !

 

Droog je in 3 je wiet weken dan zit het met de smaak goed.

 

Wazzup : die regel gaat op als ik eerst de toppen helemaal schoon knip ( echt schoon !) en dan weeg en dat door 3,5 deel . Dan heb ik het echte droog gewicht ,waarbij je de stelen van de toppen dus kunt breken .

Als ze nog buigen zijn ze nog vochtig .

 

Een lekker zoet wietje kun je wel vergeten als je heel snel droogt .

 

Je kunt trouwens ook zien aan de wiet of het heel snel is gedroogd ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je het proeft, geloof ik helemaal, maar zal je uiteindelijk meer drooggewicht over houden als je langzaam droogt???, ik betwijfel het, en als het al zo is is het te verwaarlozen denk ik.... maargoed ik kan het enkel vergelijken met de berichten die ik hoor en die ik ervaar, en dat ligt zeker niet ver uit elkaar naar mijn idee...

 

Puur voor eigen gebruik, is langzaam drogen zeker een voordeel....

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey atmo,

ik heb 2 groepen voor dit gebeuren, moet voldoende zijn toch ?

op de ene groep heb ik 4 lampen en op de andere de rest (dus 4 lampen inblazer en afzuiger dit is tevens ook de groep wat uitviel).

 

heb het nu opgelost door daar 1 stekker er uit te trekken en 1 lamp apart aan te sluiten in een stopcontact met een aparte timer.

heb nu geen last van stroomuitval meer ....wel raar toch ?

 

want de wattages zijn gewoon hetzelfde gebleven per groep...

 

gr manuel

@manuel

het kastje is waarschijnlijk van binnen niet goed aangesloten...

heb het zelfde probleem gehad

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat je het proeft, geloof ik helemaal, maar zal je uiteindelijk meer drooggewicht over houden als je langzaam droogt???, ik betwijfel het, en als het al zo is is het te verwaarlozen denk ik.... maargoed ik kan het enkel vergelijken met de berichten die ik hoor en die ik ervaar, en dat ligt zeker niet ver uit elkaar naar mijn idee...

 

Puur voor eigen gebruik, is langzaam drogen zeker een voordeel....

 

grt Paffie

 

Dat gewichtsverschil is inderdaad te verwaarlozen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...