Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tJieLeR

2de Ronde ! 6 Ww Female Zaailingen (600w)

Recommended Posts

mooie volle bak tJieLeR en mooi groen ik blijf dit zeeker volgen :blink:

 

de dames hebben het goed naar hun zin zo te zien met de schimels :ph34r:

 

 

gr mi laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt 40 pp :kill:

 

Zo, de dames hebben intussen 14 dagen 12/12 achter de rug en de eerste topjes komen tevoorschijn.

 

Ik heb daarnet een paar pics geschoten en merkte dat het vorige nacht tijdens de lichturen niet warmer is geweest dan 23,5 graden ! In de donkere uren was het minimum 13 .. of 16 graden, ben het alweer vergeten :ph34r:

 

De dames lijken tot nu toe nergens last van te hebben. De afzuiger draait nu op zo'n 60%. Bijverwarmen doe ik niet.

 

Gisteren heb ik voor het eerst weer wat groei en bloeivoeding meegegeven. De vorige 3 waterbeurten alleen afgezuurd water ivm het lichtjes vergelen van enkele bladpuntjes.

 

med_gallery_5826_508_601289.jpg

 

Bij een topje ergens in het midden en iets vooraan kan je wat vervormde blaadjes zien. Dit was zo van zodra ze uitkwamen, verder zie ik niks abnormaals. Heb er geen close up van maar is denk ik ook niks om zorgen over te maken.

 

Enkele topjes tegen de achterste wand kan je niet zien op dit overzicht maar ze schieten wel weer serieus de hoogte in, samen met nog enkele hier en daar. Deze alsnog op het net binden is haast onmogelijk omdat het echt dicht zit, deze zal ik desnoods knakken.

 

Het had mss beter geweest om het net nog een cm of 10 lager te hangen met een weekje minder groei.

 

med_gallery_5826_508_466002.jpg

 

 

 

De groenten,

tjieler :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

WHO :blink: kan niet anders zeggen dat het er top uitziet.

 

Niks te klagen.

Afzuiger op 60% kan die nog iets lager ? temp met lamp aan mag wel ietsjes omhoog.

En misschien word de temp in de nacht dan ook ietsjes hoger.

 

Tis maar een ideetje, misschien heb je er wat aan.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi werk tJieLeR dit gaat de goede kant op beetje meer voeding

dan klueren ze wel bij maar verder staat het er mooi bij :verrygood

 

 

 

:no ;) :smoke :) :no

 

gr mi laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spock

 

Thx voor de complimenten en advies. Ik heb gisteren de afzuiger nog iet meer gedimd tot zo'n 40% en de temp steeg al snel met een graad. Vanavond eens zien wat de max temp was.

 

@40 pp

Ook bedankt voor je commentaar. Het was me ook opgevallen dat de nieuwe bladeren licht van kleur waren.

 

Kan dat alleen maar de oorzaak zijn van voedingstekort ? Volgende keer geef ik iets meer voeding. :)

 

Grtz,

tjieler :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker!!

effe vraagje, ik groei mijn zaailingen op 't moment voor onder TL, maar waarschijnlijk door de warmte gaan de blaadjes een beetje krullen, ik zag dat jij hier eerder ook wat last van had, trekt dit later wel weer weg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey tomas,

 

TL geeft toch niet veel warmte af ? Meet je de temperatuur op tophoogte ?

 

Misschien kwam het bij mij even int begin voor omdat ik met voorbemeste aarde begonnen ben, alhoewel ... eerst een weekje in zaai- en stekgrond.

 

Daar was nergens meer iets van te bespeuren bij het nieuwe bladaanmaak.

 

Dus of het nu overvoeding was of door de temperatuur die wel eens over de 30graden ging weet ik niet. Misschien dat een kenner daar uitsluitsel over kan geven.

 

 

grtz,

tjieler :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, echt veel warmte komt er niet van af, maar 1cm onder de TL wordt het toch nog redelijk warm, zonder ventilator aan zo'n 32-33c.. aangezien ze hier in zaaigrond staan kan het geen overbemesting zijn.. Hopelijk ondervinden ze er niet al te veel hinder van, die van jou lijkt het in ieder geval niet te deren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tomas

 

Ik was er even niet bij met m'n gedachten denk ik :no

 

Je had het over gekrulde en vervormde bladeren terwijl ik dacht dat je het over de gele blaadjes had die ik in het begin ook had. :)

 

Ik heb die vervormde of ingetrokken bladeren ook gehad en ik dacht dat dit was door wat te morsen op het blad in combinatie met de warmte van de lamp. Maar jij hebt er zo te zien wel meer last van en dan moet je wel veel gemorst hebben. ;) Misschien de lampen iets hoger hanger voor de zekerheid, zolang ze maar niet echt gaan schieten. Verder heb ik geen last meer gehad van die vervormde bladeren.

 

Verder ziet het er zeker niet slecht uit bij jou :verrygood Alleen dacht ik dat je ze mss teveel water geeft. Hoeveel en om de hoeveel tijd geef je water ?

 

 

Grtz,

tjieler :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

okay thanks, ik heb ze er vanaf vandaag ook iets verder vanaf gezet, hopelijk gaan ze niet meer strekken nu..

'k geef om de 2 a 3 dagen water, ik geef water van onderen, hoeveel is moeilijk te zeggen, ze zuigen binnen enen paar seconden een schotel water op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_5826_508_39271.jpg

 

 

Ik merkte gisteren na de waterbeurt dat het water in de schalen niet snel genoeg daalde, had er toen

aan gedacht om deels wat water terug uit de schalen te halen en had dat toen ook beter gedaan.

24u nadien zie je nog steeds een beetje water in sommige schalen en zien enkele bladeren

onderaan er zo uit.

 

 

med_gallery_5826_508_13638.jpg

 

 

Hier eentje met bruine vlekken. Is dat ook door overbewatering of eerder overvoeding?

Gisteren heb ik 2ml groei- en bloeivoeding meegegeven per liter water op ph 6.2.

Vorige week praktisch geen voeding of een enkele keer 1ml van elk.

 

 

med_gallery_5826_508_52324.jpg

Hier een mooi toppie.

 

med_gallery_5826_508_25849.jpg

 

 

Een peak shaver over de rechterkant.

 

 

med_gallery_5826_508_111009.jpg

 

 

Hier heb ik de eerste uitschieter geknakt en er zullen er nog volgen. Heb eerst de stam eerst wat

samen geduwd tussen m'n vingers om het iets zachter te maken en dat was harder dan ik dacht.

Heb enkele keren met veel kracht moeten knijpen vooraleer het stammetje uiteindelijk toegaf :no

Dan voorzichtig overbuigen, iets meer dan 90graden omdat die anders te snel weer rechtop komt te staan.

 

 

med_gallery_5826_508_26506.jpg

 

 

 

 

med_gallery_5826_508_2882.jpg

 

 

Als afsluiter een overzichtje. 18 dagen op 12/12.

 

 

De tensiometer die gearriveerd is staat nu te weken in demiwater en gevuld met demiwater. Vanavond

deze proberen in een pot te stoppen, hopelijk zonder al te veel problemen. :verrygood

 

Commentaar, ik hoor het graag !

 

Grtz,

tjieler :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tJieLeR ziet er tog weer strak uit mooie volle bak

nou nog de volle bak met mooie buds het is je

gegunt :verrygood

 

 

gr mi laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx 40 pp :verrygood

 

 

Alleen blijven m'n vragen wel onbeantwoord.

 

Zijn deze gele bladeren onderaan en enkele met bruine vlekken te wijten aan overbewatering + overvoeding ?

 

Veel voeding heb ik nog niet gegeven de laatste tijd, toen er wat bladeren lichter van kleur werden adviseerde men om iets bij te voeden.

 

Enkele topjes bovenaan zijn nog steeds licht van kleur. Moet ik nu nog bijvoeden en zijn ze enkel overbewaterd ?

 

Allesinds bedankt !

 

 

Grtz,

tjieler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjieler

 

Ik geef ook altijd van onder water, en er blijft nooit wat staan . Naa een uur is alles wel weg hoor. Dus ik neem aan over bewatering,.

 

Die lichte kleur komt miss wel van de onder voeding, en niet teveel.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er heel mooi uit tjieler :verrygood

succes ermee :)

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tjieler

 

Ik geef ook altijd van onder water, en er blijft nooit wat staan . Naa een uur is alles wel weg hoor. Dus ik neem aan over bewatering,.

 

Die lichte kleur komt miss wel van de onder voeding, en niet teveel.

 

gr ert

 

Hey ert,

 

Voorheen was het water ( telkens 1liter om de 2 a 3 dagen ) heel snel opgezogen. Ik had het water dat bleef staan moeten wegnemen!

 

Maarjah, er is nog geen ramp gebeurd.

 

Vanavond zal ik na 3 dagen nog eens bewateren, 1ml groei- en bloeivoeding per liter.

 

Bedankt voor de info !

 

@Cannakid

Thx voor de complimenten !

 

 

 

 

 

Grtz,

tjieler

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 22 op 12/12

 

Overzicht rechts

med_gallery_5826_508_80939.jpg

 

 

links

med_gallery_5826_508_44951.jpg

 

 

med_gallery_5826_508_13027.jpg

 

med_gallery_5826_508_103278.jpg

 

 

Hier een topje die wat lichter gekleurd blijft.

med_gallery_5826_508_25928.jpg

 

 

De tensiometer heb ik gisteren geplaatst en daarvoor hebben wat wortels plaats moeten maken.

Vandaag voor het water geven stond de meter op 140. Als voeding heb ik 1ml bloei- en groei per

liter meegegeven + wat schimmels. Daarvoor heb ik grotendeels water gegeven langs boven.

Binnen een uurtje of 2 nog eens checken wat de tensio zegt.

med_gallery_5826_508_53795.jpg

 

 

Gisteren heb ik een bij het plaatsen van de tensio een staaltje aarde genomen en een nachtje laten weken met demi water.

Vandaag gemeten pH 6.1. Vanaf gisteren zuur ik af op 6.1 dus perfect als de meting klopt. :smoke

 

 

Grtz,

tjieler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tjieler,

 

Complimenten!! Vind dat dat scrog-veld van jouw echt goed gelukt is. Ziet er heel mooi gelijk uit. :smoke

Kan duidelijk verschil zien met mijn veldje, zie toch dat die van mij iets meer gestrekt zijn.

Kun jij de potten nog tillen of is dat onmogelijk? En hoe hoog is je EC?

 

Grtz,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste hobbyisten !

 

Hier ben ik nog eens terug met een update in deze drukke tijden.

 

Allereerst bedankt voor de goeie commentaren van iedereen!

 

@Green Whiskey

Die van jou zijn idd iets teveel gaan strekken, volgende keer de lamp nog lager plaatsen. 50cm van de topjes met een 600W lamp is best doenbaar als de warmte onder de lamp goed wordt weggeblazen. Verder ziet het er prima uit, leuk dat je verschillende lekkere soortjes heb staan.

 

De potten kan ik nog een klein beetje oplichten maar heb weinig bewegingsvrijheid, nauwkeurig kan ik het gewicht ook niet inschatten omdat je niet goed voelt hoeveel weerstand je krijgt van de toppen die vasthangen op het net. Ik kijk vooral naar m'n onderste bladeren, nu in combinatie met de tensiometer. De meting schommelt wel snel in deze 11L potten.

 

EC meet ik niet, ik voed trouwens ook biologisch. Momenteel geef ik 1ml groei en 2ml bloei per liter water mee. Wil heel binnenkort met topmax beginnen, daar moet ik eerst nog om.

 

 

Vanavond een update met wat foto's, ze hebben nu ongeveer 30 dagen 12/12.

 

 

 

Grtz,

Tjieler :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...