Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stoneytimes

Box In Oude Caravan

Recommended Posts

Stoney... je bent echt hopeloos... je kon zelf niet eens aan de temp denken... hoe zou nu andere mogelijke problemen kunnen over zien?

 

Heb je al eens nagedacht over:

 

Bad room syndrom? Is die kast van spaanplaat of ander pershout?... giftig voor plantjes

 

Ramen. Hoe is de verduistering? Als jij die kast met 400watt open trekt, denken jouw ouders dat de caravan in de fik staat...

 

Electra. Hoeveel watt kunnen de stoppen aan?... is het wel een veilig zo'n oude caravan?

 

Water. Heb je warm water in de caravan?... anders moet je straks heel wat heen en weer lopen...

 

Investering. €1000 euro mag je best van uit gaan... en 2 weken hard werken... heel die caravan verbouwen... daarna 2 maanden planten verzorgen... vraagt om discipline...

 

Kennis. Wat weet jij van hokken bouwen?... ben je timmerman?... electromonteur?... en wat weet je van telen?

 

Verantwoordelijkheid. Heb je niet... die ligt bij je ouders... maar ze kiezen hier niet voor... bij ontdekking staan ze voor het blok...

 

Kan nog ff zo doorgaan... maar je zou zelf eens moeten leren nadenken!

€1000??? LOL

 

@Topicstarter: Niet zeuren maar bouwen :P Ik denk dat er wel iets leuks uit komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies,de 1e ronde kan teleurstellend uitkomen in 9 van de 10 gevallen.

echte kwekers zien dit als een les voor de volgende keer,

er zijn er ook bij die meteen stoppen en teleurgesteld een andere hobby zoeken.

 

echte hobbykwekers gaan door,die stoppen niet zomaar.

 

dus,laat je niet stoppen,probeer t gewoon,

van de fouten leer je voor de volgende kweken.

 

greets

lee :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry hoor maar ik denk echt dit verkeerd gaat uitpakken.. Je ouders zullen er vrijwel ongetwijfeld achter komen, waren het niet door de verhoogde stroomkosten, danwel doordat je dagelijks met water\bouwmaterialen en wat al niet meer loopt te slepen..

En mocht je moeder eens limonade komen brengen naar jou en je vriendjes dan zal ze ook niet al te vrolijk opkijken als blijkt dat je stiekem wiet kweekt in die sleurhut.

Ik denk toch echt dat je het beter gewoon nog eens lief kunt vragen, zijn zat argumenten te bedenken waardoor ze misschien wel zijn over te halen (laat ze de glas-in-wiet-topic eens zien) en dan kun jij ook een stuk rustiger slapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die goser is 17... mijn moeke kwam echt niet meer met limonade aanlopen op mijn 17'e...

 

Stoney:

- Die caravan kan prima.

- 1 x 400 watt is prima voor 60 x 100 ofzo.

- Zorg dat er geen licht ontsnapt, naar binnen en naar buiten.

- verwarming met thermostaat is een must in de winter.

- niks geen pompen enzo gebruiken, kan allemaal stuk met veel ellende.

- de ouwe lui moet je inlichten, doe dat als het net staat... dan is het lastiger om het weer weg te doen. Ik zou zeggen:"buiten mocht toch?, wel de caravan staat buiten!" bied eventueel aan de stroom te betalen. Ze komen er zeker achter! Je gaat vooral veel water sjouwen als die caravan geen waterleiding heeft (zal wel niet) en dat valt heus wel op.

- zorg dat je wat leert van biologie. Spellen kan ook geen kwaad.

 

Zeker nodig:

- 4 potten, 20 liter ofzo. Ik zou biobizz all-mix doen met biobizz voeding, kan bijna niet verkeerd.

- 1 lamp/armatuur plus vsa plus relais plus timer.

- gieter, eventueel een regenton.

- afzuiger

- gele plakstrips, om insecten te vangen. Dan weet je wanner je moet spuiten..

 

optioneel:

- neem (glans) olie tegen beesjes (of andere insecticide)

- ph meter.

- maatbeker 1-50 milliliter.

- inzuiger.

- carbon filter voor afzuiger.

- verwarming met thermo.

- zwart/wit plastic tegen licht en voor reflectie.

- luchtpomp om je regentonwater te beluchten.

 

Je haalt denk ik 200gram maximaal de eerste keer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, mooi om al die tegenstrijdige reacties te lezen. Ben benieuwd of hier iets uit gaat komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die goser is 17... mijn moeke kwam echt niet meer met limonade aanlopen op mijn 17'e...

 

*kuch* sarcasme ?

 

Toch ben ik erg benieuwd, je moet het zelf weten als je het doet, props als het je lukt zonder door de mand te vallen en er wat grammetjes weet uit te slepen

Share this post


Link to post
Share on other sites
*kuch* sarcasme ?

 

Toch ben ik erg benieuwd, je moet het zelf weten als je het doet, props als het je lukt zonder door de mand te vallen en er wat grammetjes weet uit te slepen

 

 

ow, oh kee... volgende keer een smiley? maar eensch over het inlichten van moeke, das nodig..

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom dan niet gewoon op je kamert?

waarom graaf je geen hok in je tuin?

waarom niet op zolder?

houd het bij buiten kweek totdat je op je eigen woont?

waarom niet in een wc hokje?

start.jpg

 

hoe vinden je ouders het als die caravan af-fikt?

01-01-05-2.jpg

 

 

denk er eerst nog maar s 2x overna.. of wacht nog een paar jaar.. :P

 

ciao :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

die wc hokjes zijn gevaarlijk,

1 keer hebben we er eentje omgegooit waar iemand nog in zat,

die zat helemaal onder :smoke :P

 

greets

lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak effe wat foto`s van binnen en buiten van de caravan :smoke je mag het niet van je ouders maar je wilt wel das het grootste probleem lijkt mij,en als ze er achter komen wat dan afbreken al je werk voor niks.Ik zou eerst maar effe met je ouders om de tafel gaan zitten.

 

 

greeetz bjorn :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb alles lekker meegelezen.

dit goed niet echt lukken denk ik.

1....wie betaald die spullen???

2...wie vervoerd alles voor je???

3....wie sluit alles aan???

 

maar genoeg minpunten omdat het te stiekem moet.

wie betaald nu je rookwaar????is een goed punt om te zeggen dat je wilt gaan telen...

maar zoals de meeste al zeggen,word erg klein.

als je het toch door zet,doe dan de hele KIP.

en zeg het zodra je bijna moet oogsten.

zien ze ook in dat het kan lukken.

veel succes :P :smoke :wOOt :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd bambino

 

..zulke toestanden wil je niet in je tuin hebben lijkt me :P

 

IMG_1164.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAMN opa`s laatse rokertje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
die wc hokjes zijn gevaarlijk,

1 keer hebben we er eentje omgegooit waar iemand nog in zat,

die zat helemaal onder :P :smoke

 

greets

lee

 

die ''persoon'' was lee zelf ;) :) :P :D

maar tomas, beter in je tuin dan bijv. op/in je dak..

 

als ik straks een koophuis heb graaf ik een bunker in me tuin.. en nee tokkie zonder zeecontainer.. :D

 

succes trailerpark-boy :)

:P ''mobiele wiet kwekerij uitgebrand'' :smoke

 

ciao :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

caravan af fikken is niet erg (me ouwe blij dat da ouwe rot ding weg is :lol:) alleen zonden van me spullen ik ben nog steeds zeker van me zaak en ga het gewoon doen ben blij dat mensen ook denken dat het gaat lukken ik ben nog bezig met wat afwerken van de caravan daarna plaats ik wat foto's vrijdag ga weer verder werken heel het weekeind lang!

 

en mischien is het wel een goed idee om me ouwe het toch te vertellen als het allemaal staat denk nie dat ze het dan nog allemaal gaan tegenhouden eerlijk gezegt goed idee! stroom betaal ik uitraard graag zelf dan!

 

dank voor de reacties mvg stoneytimes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vertrouwen in je als je ouwe het dan toch niet erg vind maak dan een gat in je caravan voor de afvoer van lucht andere kant van de deur en je kan ook buis verbinden als passieve inlaat.

 

suc6!!! growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko:

@ bambino,ergens heb je wel gelijk,

mij is t een keer overkomen dat we met zn 3en het wchokje wilden omgooien,

maar omdat die te zwaar was lieten we m weer terugvallen,met de deur nog open....

toen is er een plens chemisch toilet water over mn broek en schoenen gekomen, :wacko:

dat was niet echt leuk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep Stoney... work on your story... kweek voor eigen blow is gezond, goedkoop en anti crimineel!... als je ouders weten dat je blowt... en je in hun tuin mag telen... zal de stap naar 5 planten onder 1 lamp in de caravan niet zo schokkend groot zijn... ik blijf erbij dat het beter is eerst overeenstemming te hebben ipv je ouders er zelf achter te laten komen... want dat doen ze uiteindelijk toch... hebben ze nog niets gevraagd tijdens je verbouwing?... geen witte verf op je kleren?... en als je moeder de was doet, ruikt ze precies wanneer jij je eerste oogst geknipt hebt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaah ik ga morgen foto's voor je maken maar waarom zou je niet in een kast in een caravan kunnen kweeken en wel in de caravan zelf en hoe moet ik het dan volgens jouw moeten aanpakken ik wou eigelijk morgen plaaten gaan halen... waar zal ik voor gaan een 400 watt of een 600 watter?

Hij doet al 1 week over minstens 1 foto dus kan wel ff duren :lol:

Zit nu waarschijnlijk apestoned in zijn kip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou is het ook nog eens zo dat ik het ongeveer een maand gelden al gevraagd heb aan mijn ouders of ik een hok mocht maken op mijn kamer en dat het van mijn mama gewoon mocht maar mijn pa zowiets van dat mag niet :lol:.

terwijl ik nog met argumenten kwam van je mag de wiet zelf hebben het gaat mij om de hobby enzo, maar toch kreeg ik hem niet overgehaald.

 

dus zo groot probleem gaan ze er inderdaad denk ik ook niet van maken,l eerder dat het stiekem is gebeurd als dat het daar staat is mijn indruk.

 

de reden dat het een week duurd tot de foto's erop staan is dat ik deze week begonnen ben aan school en dat ik het weekeind pak om er aan te werken.

nu is het helamaal tiptop make van de caravan nog 1 weekeind werk dus komen ze zondag online...

 

ik zal van tevoren zeggen dat je er niet teveel van moet verwachten het gaad om een oude caravan die nu weer een beetje opgeknapt is morgen en overmorgen ga ik er weer vroeg mee aan de slag om de puntjes op de i te zetten

 

 

 

ik heb al een paarkeer het advies gehoord om de hele caravan te gebruiken nu zit ik daar inderdaad over te denken want of er nu een kast staat of planten maakt ook wijnig verschil en het bespaard mij de kosten van de plaaten voor de kast en een hoop werk, en volgens de meeste zou ik er dan ook nog een grotere oost aan overhoude dus alleen maar voordelen lijkt mij.

 

maar nu is de grote vraag hoe zou je dit voor elkaar kunnen krijgen ik kan er eigelijk geen indruk van krijgen he ik dit zo zou kunnen maken, heeft iemand een goed idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

- 5 planten max.

- Ramen afplakken

- de inrichting hangt van de plaatsing van de deur af, je hebt een lichtsluis nodig. Ik zou de caravan in tweeen delen. kun je desnoods met zwart/wit plastic doen. Wel goed lichtdicht maken, rondom. We willen geen kerstcaravan.

- aan een kant de lamp, 5 planten er onder, liefst een klein ventilatortje. Mik op de lamp, niet op de planten.

- aan de andere kant de schakeldoos+timer+relais.

- liefst een afzuiger bij de planten de caravan uit. Mag best een grote wezen, met een koolstop filter derop.

 

Gewoon beginnen, en vragen als je er niet uit komt, das het beste

 

oh, en een foto van de caravan uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...