Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
speedweed

Soort Spinneweb

Recommended Posts

ik heb af en toe een soort klein spinnewebje op mijn blaadjes

meestal zitten dan een aantal blaadjes bij elkaar (gebonden)

is dit nou spint? of wat anders?

en moet ik me hierover druk maken?

het gebeurt +- 2 keer per week

en ik moet +- nog 5 weken bloeien

dsc00009ic8.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ook een gewoon spinnetje geweest zijn hoor :no om te kijken of je spint hep moet je de plant goed bekijken van beneden naar boven tussen de stam en het blad moet je dan kleine webjes zien met rode stipjes erin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bloei dus nu zon 4 weken

 

het is vrij beperkt

met af en toe een webje hier en daar

 

advies is dus evengoed toch nog spuiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat doe je nu? met de hand weghalen? Als het niet te veel planten zijn kun je dat wel volhouden. Het lijkt mij spint, maar wie weet is het inderdaad gewoon een paar normale spinnetjes..

Als je toch neem spuit, 1 keer neem oplossing, dan 1 keer gewoon water, drie dagen wachten, en herhalen. Neem breekt in 7-10 dagen volledig af en is dus nu nog veilig te doen. Wel opletten op de LV (ik spuit het liefst net na lampen aan, dan droogt het binnen 10 minuten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zag 2 blaadjes ernaast ook een webje met 2 blaadjes bij elkaar

erafgehaald en uit elkaar gehaald

en er zat een spin in

die hebben we maar even verhuisd

denk dat het dus wel meevalt

 

evengoed bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk inderdaad ook dat het gewone spinnen zijn, ik kom ze ook regelmatig schuilend in hun web tegen op mn planten.. Buiten (of staan ze binnen?) is de kans op spint nu volgens mij ook behoorlijk klein, met dit vochtige weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het spaanse vlieg is :whistling

 

Spint?? Quote:

 

SPINT

Dit is de verschrikking van iedere teler. Menige oogst is door deze minuscule beestjes volledig verwoest. Ze zijn maar zo klein als een speldenknopje. Meestal zitten ze aan de onderkant van aangetaste bladeren en ze lopen of heel langzaam of niet. Als je geen goede ogen hebt zie je ze echt niet. Aangetaste bladeren herken je echter direct. Ze worden meer en meer gespikkeld en in een later stadium zullen ze hele toppen inspinnen met een wit web.

 

Ik zie helemaal geen spikkels op je bladeren! Het zal ander ongedierte zijn denk ik. Geen idee wat overigens. Maar lijkt me vrijwel zéker geen spint. De webben van de spint zie je pas in een heel laat stadium, eerst komen de spikkels op de blaadjes waar ze zijn aangetast. Kijk maar eens met een vergrootglas onder op je blaadjes!

 

@OGdread: wil je alsjeblieft geen adviezen geven als je het niet zeker weet? Als je iemand op het verkeerde been zet kan dat verstrekkende gevolgen hebben voor de bestrijding en de kwaliteit van zijn planten. En nu hou ik wel van verstrekken maar niet van verkeerde adviezen :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik denk dat het spaanse vlieg is :whistling

 

@OGdread: wil je alsjeblieft geen adviezen geven als je het niet zeker weet? Als je iemand op het verkeerde been zet kan dat verstrekkende gevolgen hebben voor de bestrijding en de kwaliteit van zijn planten. En nu hou ik wel van verstrekken maar niet van verkeerde adviezen :no

 

Preventief neem kan geen kwaad, en ik zei al dat ik niet zeker was. Maar in principe, eens ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...