Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

25 Meest Gestelde Noob-vragen

Recommended Posts

hey nog een vraag wat word er bedoeld bij vraag nr.8 Hoeveel afzuigcapaciteit heb ik nodig?

per 600watt lamp ongeveer 500m3 afzuigcapaciteit dat snap ik wel dat is voor het slakkenhuis wat je koopt

neem ik aan maar wat is je koolstofcapaciteit ik ken alleen een meter een halve of anderhalve meterfilter enz maar hoe weet je de capaciteit ? ik weet niet of ik nu een stomme vraag stel maar ik zou het graag willen weten ik heb geen zin in stank alvast bedankt.

groetjes schermnaam

Share this post


Link to post
Share on other sites
... maar wat is je koolstofcapaciteit ik ken alleen een meter een halve of anderhalve meterfilter enz..

 

Naast de conventionele kooltonnen zijn er inmiddels alternatieven in de vorm van active carbon filters of phat filters die niets met de "oude lengtes" te maken hebben, maar dat terzijde.

 

Koolstofcapaciteit 250m3 met een afzuiger van 500m3 klinkt mij ook vreemd in de oren maar misschien bergijp ik het verkeerd.

 

Principe is dat de capaciteit van je koolton minimaal gelijk is aan de maximale capaciteit van je afzuiger.

 

Als je dus een afzuiger hebt van 1500m3 moet daar minimaal een koolton aan hangen die 1500m3 kan filteren, anders heb je kans dat je filter "doorslaat" en dat ruik je ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

can366bftgraphics.gif

 

 

Geadviseerd max debiet KWS:

Geadviseerd max debiet keukengeur:

 

Die 2 regeltjes zeggen meer dan genoeg over filters :no

 

Zie ook deze link

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf reken ik 500m3 per 600 watt lamp.

 

dus 4x 500 = 2000 m3 afzuiger

met deze filter:

 

can150bftgraphics.gif

 

 

CAN 150 met een flensmaat van 315mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mikeh en anderen. Ik zie in de schema's van de filters dat de max. Relatieve vochtigheidspercentage niet hoger kan/mag dan 70 respectievelijk 73%. Mijn vraag is dan, hoe zit dat met mensen die de vochtigheid tot wel 90% opschroeven?!? Is dit dan minder goed voor de filter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in eindhoven is het kraanwater rond de ph 6 dus goed voor vis en grond d8 ik zo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel plantjes kan ik kwijt onder een 400W lamp? In principe totdat ze buiten de lichtbundel vallen? En zijn er nog lampen van bijv. 200W?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben onlangs aan een een stuk of 20 weed zaadjes gekomen (ik heb geen idee van de kwaliteit of van de soort) en ik zou graag een paar weed plantjes op de vensterbank van mijn kamer willen zetten,, daar hebben ze veel zonlicht en ik zal de luchtvochtigheids graad wel wat opdrijven door ze de eerste 3 weken in een afgesloten glazen bak te zetten en daar water in te laten verdampen, ik ben niet van plan om een lamp of ander professioneel materiaal te kopen!

toch ik heb een paar vraagjes:

stel dat ik vier planten heb

-hoeveel gram zou ik kunnen oogsten?

-hoe groot worden de planten?

-is een lamp noodzakelijk?

-is een lichtdichte ruimte noodzakelijk?

-als ik kraantjes water zuiver met een brita filter is de ph waarde dan ok?

-of is mijn zaak kompleet hopeloos???

Edited by skull9

Share this post


Link to post
Share on other sites

heren dit is geen vergaarbak van vragen. Als je specifieke vragen hebt:

 

1. doorzoek het forum, echt, het is te vinden

2. Lees de kweekverslagen

3. kom je er dan nog niet uit? open dan een eigen nieuw topic in het juiste forum!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vraag, mijn plantjes zijn in van dat wol gekiemt, moet ik dit verwijderen voordat ik mijn plantjes in de aarde ga zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had nog een vraagje over de EGV elektrisch geleidend vermogen EC in het engels. Er staat dat die 1,0 moet zijn. maar wat voor eenheid is dat? miliSiemens per vierkante meter (mS/m2 is meest gebruikte eenheid op laboratoria) want op ons lab hebben we zelf een pH/EGV meter die het weergeeft in (mS/m2 of S/m2) en daarom wou ik de eenheid die jullie gebruiken weten want normaal (oppervlakte) water heeft een EGV van tussen de 20-50 mS/m2 (met uitzonderingen van polders wat vroeger zout water was daar kan de EGV wel 500 mS/m2 worden)

 

mgv,

Labrat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke hier heb ik veel aan, ik heb nog nooit een plantje gekweekt dus weet er niets van.. met deze informatie kom ik al een heel eind denk ik, DANKJEWEL! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

oooowooowkay

 

vaststelling;

 

je kan doorheen de koolstoffilter zuigen waarna je afzuiger deze uit je hok laat

 

MAARMAAR

 

heb je een nog niet gebruikte koolstoffilter:

dan kan je ook afzuigen via je afzuiger dat deze dan aflaat buiten je hok door de koolstoffilter

 

intressant als je een beperking aan plaats hebt

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet er anders ook bij wat het verschil is tussen screen of green en sea of green ?

zou ook nog altijd niet weten wat het verschil is :whistling

 

GreetZ VeniX

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben met m'n 1ste kweek bezig en in de growshop stelden ze voor om als voeding 1component aardevoeding van B'cuzz te gebruiken (ten vroegste na 3 a 4 weken als je met reeds voorbemeste aarde werkt, in mijn geval was dat biomix van B'cuzz), als bloeivoeding PK13/14.

 

Om de hoeveel ph- te doseren heb ik in de fles 2 gaatjes geprikt, als je de dop van de fles losdraait zit er nog een soort beschermvlies op, dit laat ik er dus op en daar prik ik overstaand van elkaar 2 gaatjes, zo kan je makkelijk per druppel doseren. Op 7 a 10 liter water van PH 6.5 voeg ik 2 a 4 druppels toe om het naar PH 6.4 te krijgen.

 

Succes ! :wOOt

Kan je het proces van topvorming schaden door erin te knijpen om te voelen hoe compact ze zijn ? little pervert me :specool

 

 

:blink: kan je ook je planten ook water geven dat je in de winkel koopt bijv: barleduc of spa of is dat juist slecht? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rolleyes2: kan je ook je planten ook water geven dat je in de winkel koopt bijv: barleduc of spa of is dat juist slecht? B)

 

 

Ja ik heb hier ergens gelezen dat iemand zen plantje Spa van de Aldi geeft en het werkt :no

 

 

Al zijn denk ik CO² tabletten beter zijn :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon kraanwater werkt prima

Water uit flessen bevatten veelal geen brood nodig kalk en de co2 welke erin zit zal niet door je wortels worden op genomen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoeveel planten mag ik in mn bezit hebben?

 

het gedoogbeleid laat 5 planten toe,maar in principe is het telen van wiet door de wet verboden.

 

Betekend dit dat je in een huishouden van bijv. 3 personen 3*5=15 planten mag hebben? Zoja, is het toegestaan dat deze planten van 'verschillende eigenaren uit hetzelfde huishouden' in één ruimte staan?

Alvast bedankt!

Mvg, Jan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee , dit mag niet.

 

Er wordt gedoogd, dat wil zeggen dat het officieel echt illegaal is.

 

Van een kennis, pas gepakt met een tentje en 1 lampie, wat agent hem vertelde, agent was tevens hulp officier

Gedoogd max 5 planten, zonder hulpmiddelen.

 

Hulpmiddel is al een pot, lamp voeding, enz,enz

 

En er mag geen overlast zijn, dus kweek je in de volle grond 4 planten en de buurt klaagt dat het stikt als de pest, moeten ze toch weg...

 

Er zijn gemeenten waar het makkelijker gaat als de andere

 

Mocht het maar officieel, max 5 planten, wist ik het wel

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus luid de vraag: zijn 15 planten van 3 verschillende eigenaren, zonder hulpmiddelen, op hetzelfde adres, gedoogt? :bier het zal toch niet zo makkelijk zijn..... ;)

 

Dan weet ik mijn tuin wel vol te zetten met een stuk of 40-50 :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is zekers niet per meerderjarig persoon.

Per adres, perceel, of weet ik veel wat.

 

Een kennis woont met 9 volwassen personen in 1 huis, lol......

 

T betekent gewoon 1 ding

 

Niet gesnaaid worden ;)

 

SA

 

T leuke met gedogen is alles mag en alles er iets niet goed is mag niks, bij de een staan er 30 in de tuin, bijde ander worden ze weggehaald.

 

Zou kleuk zijn als je zwart op wit kreeg wat je mog hebben,

 

Ach, dromen.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...