Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blimey!

Lowryder Buitenkweekje

Recommended Posts

Goedeavond,

 

Hier een verslagje van mijn lowryder kweekje. Ik ben van plan om deze uiteindelijk te breeden om zo meer zaadjes te verkrijgen. In de nazomer zal ik waarschijnlijk overnieuw beginnen met alleen dwerg dames.

 

Eigenlijk ben ik niet zo'n fan van dat stealth gebeuren en "doorgefokte" autoflowering soorten, maar de reden dat ik deze plantjes kweek is omdat ik dit jaar geen last wil hebben met omwonenden. (de geur van mijn bomen was nogal een probleem hier vorig jaar :o)

 

Na het ontvangen van de zaadjes ben ik maar meteen begonnen met ontkiemen. Ik heb ze eigenlijk gewoon direct in zaai- en stekgrond gestopt en ik heb het geheel vochtig gehouden door folie over de potten te spannen. (met ventilatie gaatjes uiteraard) Vanwege het rotweer (toendertijd) heb ik ze eerst maar een paar daagjes voor de vensterbank aan de zuid zijde gehouden.

 

Na 5 dagen staken 9 van de 10 hun koppie al boven de grond. Ik geef vanaf deze dag ook rhizotonic mee, aangezien dit de groei en ontwikkeling wel schijnt te bevorderen. Verder krijgen ze nog geen meststoffen. Ze staan gewoon in standaard potgrond. (Laagje stekaarde ligt erop)

 

Dag 5:

 

lowryderdag52zw.jpg

 

En 2 dagen later gingen ze al flink op zoek naar het licht. Nog steeds geen teken van het laatste plantje, dus deze is gelijk weggehaald.

 

Dag 7:

 

lowrydersdag71ga.jpg

 

En nog een close-upje:

 

lowryderdag73br.jpg

 

Verder even geen opmerkingen. Ze lijken op het eerste gezicht in ieder geval zeer gezond.

 

PS: Nog een vraagje; De laatste 2 weken van de bloeiperiode ben ik op vakantie (slechte planning). Dus ik kom ongeveer terug als ze helemaal afgerijpt zijn. Aangezien ik ze dus wil breeden vraag ik me af hoe ik dit het beste kan gaan doen. Gewoon mannetjes en vrouwtjes bij elkaar laten staan en de natuur de rest laten doen? Of kan ik vlak voor de vakantie al genoeg stuifmeel verzameld hebben om de dames handmatig te bevruchten? (haha, klinkt een beetje wrang :rofl )

 

Oh ja, op dit moment ben ik al weer een stukje verder en staan ze al een tijdje van de zon te genieten buiten. Binnenkort een update dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, gelijk maar een update dan. Heb toch niets te doen. :rofl

 

Dag 9:

 

lowryderdag9nr82hs.jpg

 

Door het rotweer voor pinksteren heb ik ze maar binnen gehouden achter de vensterbank en daardoor zijn ze natuurlijk een beetje gaan stretchen helaas. Verder leken ze het allemaal prima te doen op Rhizotonic vanaf de eerste dag. Eén plant was alleen een beetje aan het stressen. Z'n blaadjes stonden omhoog gericht en stretchte zich heel hard richting het raam. De blaadjes waren ook veel langwerpiger dan die van de anderen.

 

Zo stonden ze erbij, de laatste dag voor de vensterbank:

 

Dag 15:

 

lowryders0086tf.jpg

 

Voor het Pinksterweekend werd het eindelijk weer wat zonniger, dus mochten ze van mij naar buiten. ;)

Het gestresste plantje is die eerste dag buiten meteen omgevallen door het eerste beste zuchtje wind, dus deze is ook weggehaald. De rest doet het allemaal prima en blijft mooi laag en compact in het zonnetje. De dunne steeltjes die ze hadden achter de vensterbank worden ook iets dikker en ze gaan als kool nu.

 

Vandaag zijn er dus 3 weken groei voorbij en vanaf nu geef ik bloeivoeding in plaats van Rhizotonic. Volgens mij zijn ze nu wel goed geworteld en één dezer dagen zullen ze ook wel hun geslacht bekend maken. (hoop ik)

 

En zo stonden mijn 8 overgebleven Lowryders er vanmiddag bij:

 

Dag 22:

 

lowrydersdag227za.jpg

 

En een close-up:

 

lowryderdag220fx.jpg

 

PS: Ik ben nog maar een newbie, dus commentaar is altijd welkom.

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er lekker gezond uit op de laatste foto

 

zal dit zeker volgen, want zijn zelf bezig met enkele lowryders, maar je bent ongeveer 2 weken verder dan ons, dus kunnen we mooi constant ff checken wat zou moeten gebeuren wanneer :o

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ik heb net in mijn topic "northern light foto,s van mijn lowriders toegevoegd. deze zijn ong 4 weken nu.

Ik zal de foto,s hier bijplaatsen. Ik heb ze na het ontkiemen onder de tl gezet en nu met het lekkere weer staan ze buiten.

1e 2 weken heb ik ze wortel stimulator gedaan en sinds die tijd canna bloei voeding.

Leuk om een lowrider verslagje te volgen.

 

 

succes,

15811313933.jpg

15811312320.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van mij of die van Citroax?

 

Mijn Lowryders staan eigenlijk in iets te krappe potten denk ik. Ik schat zo'n 3-5 liter. Maar ik laat ze lekker staan zo hoor, ik ga toch niet voor de opbrengst deze kweek.

 

@popol

Bedankt, ik zal zeker foto's blijven posten. Gaan die van jou ook naar buiten? Idd leuk om te vergelijken, Citroax is een week verder en jij bent 2 weken vroeger. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

moooi mooi , ik ben blij met dit topic ik was al tijden benieuwd naar dit soortje en nu eindelijk een mooi verslagje erbij wat ik ken volgen. ik hoop dat het wat leuks oplevert kwa zaad en wellicht doe ik ze deze winter een keer onder tl

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk! mooie foto's, ik ga het volgen! Blimey, doe jij nooit folie over je potten heen als je zaadjes aan het opkwken bent om de grond vochtig te houden? Ik gebruik vanaf het begin af aan X-cel van BioNova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van mij staan in 4 liter potten.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke plantjes, alleen jammer dat de wiet van lowrider niet te haggelen is....

 

ik heb er zelf ook 40 gezaaid (had vorig jaar zelf zaad gemaakt, en gewoon een handje zaad in een pot gestrooid...mannetjes er tussen uit gehaald....)

er staan er nu nog 20 in 1 bak (ongeveer 10 liter :D) dus dat zal heel erg druk gaan worden...

 

 

leuke plantjes zij het, blijven lekker klein en eigenwijs....ben benieuwd wat jij uiteindelij van de smaak zal vinden...

 

 

succ6!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blimey, doe jij nooit folie over je potten heen als je zaadjes aan het opkwken bent om de grond vochtig te houden?

 

Ik ontkiemde eerst altijd tussen vochtige watjes en daarna stopte ik ze pas in de aarde. De grond sproeide ik gewoon steeds weer bij als het uitdroogde. Direct in de vochtige grond laten kiemen met een folietje erover is eigenlijk veel makkelijker en beter. :blink:

 

leuke plantjes, alleen jammer dat de wiet van lowrider niet te haggelen is....

 

leuke plantjes zij het, blijven lekker klein en eigenwijs....ben benieuwd wat jij uiteindelij van de smaak zal vinden...

 

Oh das minder... :D Ik hou denk ik 1 dame onbevrucht en dan zal ik inderdaad eens gaan kijken of het wat is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je het beter kunt omdraaien..

 

er komt namelijk vrij weinig wiet van die plantjes af...tussen de 5 en de 20 gram ongeveer...

als je 1 (of 2) plant(en) volrost met stuifmeel (kijk uit dat je de rest echt bevrucht, anders zijn al je planten straks bevrucht!) heb je echt wel genoeg zaad om volgend jaar lekker rond te strooien! :blink:

 

ik had er vorig jaar 4 bevrucht....iets van 500 zaadjes... (ben ze bijna allemaal kwijtgeraakt...aaaahhhhrgghh!)

 

als je nog een rokertje aan dit verhaal wilt overhouden, dan zou ik er minimaal 3 onbevrucht laten....aangezien wiet dat vol zit met zaad weinig te roken overlaat...

 

ze staan er wel echt supermooi bij vriend!

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt idd wel gelijk. Ik hoef ook geen lifetime supply aan lowrider zaadjes. :P Als ze verder in bloei staan, pik ik de mooiste eruit om te bevruchten.

 

Hier nog een kleine foto update:

 

Dag 24:

 

lowrydersdag249zw.jpg

 

Het plantje vooraan loopt iets achter op de rest, maar deze is ook iets later ontkiemd. Hij begint nu toch eindelijk een beetje mee te komen met de rest.

 

lowryderdag249hx.jpg

 

Nog eentje van dichterbij. Een beetje overbelicht door het felle zonlicht. ('t is echt fokking heet aan de zuidkant. :D )

Ze lijken het weertje in ieder geval wel fijn te vinden. Ook de steeltjes worder iets houtiger nu, door het lichte briesje wat er steeds langs waait. Helaas nog geen teken van bloei... (voor zover ik met het blote oog kan zien) Oh ja, het lijkt alsof ze last van spint hebben, maar dat zijn van die irritante pluisjes die eraan blijven haken. Het lijkt wel te sneeuwen zoveel pluisjes vliegen er rond.

 

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heheh, dat ziet er wel grappig uit zo'n budje op een steeltje. :blink:

 

Mijn lowryders gaan nog steeds als kool. Tot nu toe heb ik 3 mannetjes en 3 vrouwtjes. De andere 2 laten nog even niets blijken.

 

Heeft er iemand nog goed advies? -> De laatste 2 weken van de hele cyclus (+/- 60 dagen) ben ik met vakantie. Denken jullie dat ik, voordat ik ga, al genoeg stuifmeel kan verzamelen? Anders moet ik ze dus gewoon bij elkaar laten staan tijdens de vakantie.

Water geven is in ieder geval geen probleem, want ik heb nog een blumat systeempje liggen die ik aan kan sluiten. Alleen nog even kijken of ik er ook voeding door kan laten druppelen ivm dichtslibben.

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, nu kan ik toch wel duidelijk zien welke plantjes er mannelijk zijn. Tot nu toe zijn dat er maar twee in plaats van drie. :D

Alleen achterblijvertje nummer 6 is nog een raadsel.

 

Wel typisch, ik had direct met het zaaien mijn potten genummerd (1 t/m 10). Nu zijn Nr. 1 en 10 afgevallen. Plant 2 en 3 zijn mannelijk en 4 t/m 9 is vrouwelijk. (6 is nog niet zeker, maar ik denk het wel)

 

Voortaan plak ik dus gewoon een nummer tussen de 4 en 9 op mijn potten. Gegarandeerd ontkiemende gezonde vrouwtjes. :P

 

Dag 25

 

Zeer duidelijk een mannetje:

 

lowryderdag25male9fy.jpg

 

En een dame:

 

lowryderdag25female2mz.jpg

 

Met z'n allen:

 

lowrydersdag257bx.jpg

 

Dat was ie weer voor vandaag... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeien mooi hoor,

die van mij niet tot nauwelijks, ze maken nu de top aan lijkt het wel.

Grappig hoor die plantjes.

 

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ik heb nu de mannetjes op de vensterbank gezet. Ik heb totaal geen idee wanneer ze stuifmeel los zouden moeten laten, maar dat zie ik vanzelf wel. Deze geef ik nu trouwens ook van onderaf water.

 

De dametjes doen het erg lekker buiten, alleen plant 6 blijft toch een stuk achter helaas.

 

Dag 26:

 

Mannetjes op de vensterbank:

 

lowrydersdag273ts.jpg

 

Ik kan nu toch wel al goed het verschil merken tussen de mannelijke en vrouwelijke planten. De mannetjes strekken nog steeds behoorlijk terwijl de vrouwtjes mooi laag en compact blijven. Ben in ieder geval wel blij, 6 van de 8 vrouwelijk is best goed toch? :blink:

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi man.... wat een geinige constructie met dat alu folie. Volgens mij is dat bijv ook buiten goed om je pot koel mee te houden als ie in de volle zon staat.

 

Wat gezegd wordt over de slechte smaak ben ik het niet helemaal mee eens. Ik was zelfs onder de indruk van de smaak, erg zoet en citroenachtig. De high is ook prima. Er mankeert echt helemaal niks aan een goed gekweekt Lowryder wietje. Het is alleen niet wit, meer een beetje skunky. Het moet wel goed rijp zijn. Ik rook nu ter test een onrijp geoogste plant en die is inderdaad niet te roken.

 

Ik ben nu een half jaar zwaar aan het stoeien en kruisen met die dingen maar ik moet zeggen het is een verdomd dankbaar plantje. Zo leverde 1 Lowryder mama van 30 cm hoog me zo'n 600 zaadjes.

 

Tipje: laat je Lowryders langer leven dan de 60 dagen die aanbevolen worden. Ga niet op dagen af, maar wacht tot de eerste grote blaadjes geel beginnen te worden en af gaan vallen. = meer opbrengst, betere high, betere smaak.

 

Je hebt een mooi verzorgd kweekje. Ik kom af en toe even kijken hoe het met je schatjes gaat.

 

groeten Bud alias vanmaniac :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je zou kunnen doen met het stuifmeel; af en toe heel lichtjes tegen de zaadballetjes aantikken.. (alleen bij je plant, niet bij jezelf, doet pijn namelijk)....

 

 

als je geel spul ziet ronddwarrelen dan issie klaar om te bevruchten...

 

knip dan de hele plant af, en verzamel al het stuifmeel, bijv in een plastic zakje (bij voorkeur donker, zodat je het gele spul goed ziet...

 

bevrucht dan met bijv een wattenstaafje je vrouwtje...of gooi dat zakje opvangspul gewoon om je vrouwtje heen en blaas dan lekker in het zakje....zodat het allemaal opstuift...

en je vrouwtje is bevrucht!

 

zet dat femkwe wel effe apart, zodat niet het stuifmeel overvliegt naar de andere niet te bestuiven vrouwkes...

 

 

eventueel kan je je stuifmeel ook nog bewaren, gewoon in een filmkokertje en dan in de vriezer leggen....

doe er wat rijstkorrels in, die slurpen het eventuele vocht op....en dan kan je wellicht een andere soort kruisen met je lowryder stoifmeel...

 

 

 

tsja, en over de smaak valt veel te zeggen; ieder zn eigen meug!

 

greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat je zou kunnen doen met het stuifmeel; af en toe heel lichtjes tegen de zaadballetjes aantikken.. (alleen bij je plant, niet bij jezelf, doet pijn namelijk)....

 

LOL :blink:

 

Bedankt voor de tip, vanmaniac en ik was joint venture

 

Die folie heb ik gespannen om het stuifmeel op te vangen, maar tot nu toe zie ik nog niets. Ik zie wel dat sommige zaadballetjes al open zijn. Dat bevruchten doe ik idd maar eventjes apart ja. Ik wil er 3 of 4 onbevrucht laten denk ik.

 

Over 2,5 week ga ik op vakantie, dus ik hoop dat ik dan al genoeg stuifmeel heb en de vrouwtjes mooi in bloei staan.

 

Thanks for your support. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ik ben vandaag maar eens creatief aan de slag gegaan met slangetjes, jerrycans en dremels...

Ik heb nu een blumat systeempje aangesloten bij mijn 6 dametjes. Niet dat ik te lui ben om ze zelf water te geven, maar als ik straks 2 weken weg ben, dan wil ik wel alles mooi afgesteld hebben.

 

En als ik zo hoor, ben ik met 1 bevrucht vrouwtje ook wel voorzien dus dan laat ik er gewoon lekker 5 onbevrucht.

De bevruchte plant zet ik vlak voor de vakantie wel bij m'n oma op het balkon, kan ze die mooi verzorgen voor mij. :blink:

 

De mannetjes staan trouwens weer als een leipe te strekken achter het raam, ziet er niet uit. :D Achja, als ze maar mooi doorbloeien vind ik het best.

 

Dag 28

 

Blumat druppelsysteempje:

 

lowrydersdag289hl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pakt het serieus aan Blimey,

 

:D nette foto's trouwens wat voor kamera gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een HP photosmart. Model weet ik zo niet meer, ik zal binnenkort eens kijken. (is niet mijn camera) EDIT: HP Photosmart 812

 

Toch vind ik hem niet zo geweldig. Hij is bijvoorbeeld best slecht in close-ups, vooral als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld de foto's van Whazzup. Ik moet hem minimaal 15 cm van het object afhouden anders gaat de focus al zeuren. Vuurwerkfoto's moet je helemaal niet proberen met dit ding, je kan namelijk niets handmatig instellen, alleen flitser en beeldkwaliteit.

 

Nog een mooi vraagje dan:

 

De zaadjes die van de plant afvallen, of die je er later zelf afhaalt als ze afgerijpt zijn... kan je die direct weer ontkiemen en opkweken?

 

Ik had namelijk het idee om na deze kweek direct weer een nieuwe te starten met de gewonnen zaadjes. Als het weer in de nazomer mee zit, kan dat best nog wat leuks opleveren. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...