Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Inreh

Bladprobleem Plantje ?

Recommended Posts

Grr ;)

 

Lees nu ergens anders op het forum (hier , 2de post(is van Sannie)) dat er wanneer je bronwater gebruikt er geen kalk meer inzit (dit is bij demi. water zeker het geval ;) ) waardoor je kalkbuffer wegvalt. Dit klinkt niet goed :P

 

Kan ik nu wel of niet demi. water gebruiken? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de pH van dedestileerd water kun je overigens niet meten, want het heeft geen pH (zie pH topic)

 

De oplossing staat eigenlijk ook in hetzelfde onderwerp. Zonder pH meter kan het ook nog best. de pH van je kraanwater is behoorlijk stabiel. Maak een verdunde oplossing van pH- (voor het gemak, de nauwkeurigheid en de veiligheid), doe dat in een injectiespuit of zo (een nauwkeurige!) en kijk wat je nodig hebt om 10 liter water op de juiste pH af te zuren. Hou die waarde aan voor je water, en controleer af en toe met een strookje of je nog zeker goed zit. Strookjes koop de bij de aquariumwinkel 40 voor 6 euro.

 

Maar ik zou eerst je aarde eens meten! Setje van 8 testen, ECOstyle, 6,95.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kwam dernet opeens op een andere theorie!

 

Mijn plantjes staan in zwarte vierkante potjes, jeweetwel, van die standaard dingen.

Nu staan die potjes de hele dag in de zon, van ´s morgends 8 uur tot ´s avonds 10 uur ong. , kan het niet zijn dat door de hoge temperatuur van de zon op de matzwarte potjes de worteltjes van de planten gaan freaken en niet doen wat ze moeten doen?! ;)

 

Dit omdat ik niet zoveel problemen verwacht van mijn water (geef nu ondertussen demi. water gemengd met kraanwater).

 

De toestand is nog niet echt verbeterd, maar ze gaat er gelukkig ook niet hard op achteruit ;) .

 

edit.: zijn kleine potjes, van 10x8,5x8,5 (hxbxd) en de onderkant is iets smaller

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn plantjes staan in zwarte vierkante potjes, jeweetwel, van die standaard dingen.

Nu staan die potjes de hele dag in de zon, van ´s morgends 8 uur tot ´s avonds 10 uur ong. , kan het niet zijn dat door de hoge temperatuur van de zon op de matzwarte potjes de worteltjes van de planten gaan freaken en niet doen wat ze moeten doen?! ;)

 

Aangezien het best kleine potjes zijn (toch?), kan het zo zijn dat ze inderdaad hinder ondervinden van de te hete grond. Ik zou ze even afplakken met wat wit papier of folie ofzo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...