Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dom Pachino

Stekkies, Wanneer Buiten?

Recommended Posts

Vorig jaar heb ik voor het eerst een wietplantje laten opgroeien, uit een zaadje en dat ging allemaal prima, maar vandaag heb ik men eerste stekkies gehaald :tu 2 NLX'jes en 3 early pearls. Ik heb ze meteen in potjes gezet met bemeste potgrond. Maar ik weet eigenlijk niet of ik ze al buiten kan zetten. Omdat ze me nog best fragiel lijken. Die vorige plant heb ik eerst een stukje voor het raam laten opgroeien tot zo'n 40 cm.

 

Hier paar foto'tjes:

 

http://img275.imageshack.us/img275/57/img11084bv.gif << 2 early's

 

http://img45.imageshack.us/img45/2403/img11076wt.gif <<links een early, rechts een NLX

 

1 plantje ontbreekt op de foto's maar die ziet er toch hetzelfde uit. :rofl

Edited by matwey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm fijne stekkenboer heb je. Ik zie kleine meisjes met maar 1 vinger aan hun handje, dat betekent stress. Maar goed, niks aan de hand... dat trekt wel weer bij.

 

In principe kun je de plantjes nu al naar buiten brengen, al zal dat met deze lage nachttemperaturen waarschijnlijk wat paarse stengeltjes opleveren. Als het weer kouder wordt zul je zien dat de planten zich langzaam ontwikkelen, maar zolang het niet gaat vriezen kan dit verder weinig kwaad. Let dus goed op de weersvoorspellingen en pas op voor nachtvorst. Om die reden zetten de meesten hun planten pas na IJsheiligen buiten omdat het risico op nachtvorst daarna meestal nihil is. Bij mooi weer naar buiten, bij kans op vorst binnen houden dus. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

jonge, je bent genept. ik zou terug gaaan en ze in zn aars douwen....

 

 

vervolgends zoek je een goede stekkenboer of je besteld je zaden op www.nomercy.nl

 

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damm het ziet er wel uit als wiet planten maar jezus zeg, kan je ook aan betere stekken komen want deze zijn er best slecht aan toe om eerlijk te zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat is dan lekker verneukt om te horen :rofl :tu :specool Wat is er zo slecht aan de plantjes dan? En heb ik wel enige kans van slagen met deze stekkies? En ik ben toch nog wel redelijk op tijd met zaaien, want dan ga ik morgen wel ff zaadjes halen in de shop!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjong jonge,wat een vreselijke stekken zijn me dat,jammer voor jou,ik had ze nooit aangenomen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan me wel voorstellen dat je ze aanneemt, als beginner let je daar misschien niet zo op zeker als ie ze in een doosje meegeeft. Meestal vertrouw ik wel op de verkoper dat ie eerlijk is maar ja zitten altijd wel mensen tussen die niet te vertrouwen zijn.

 

Ach je leert er alleen maar van, volgende keer gewoon goed kijken naar de stekken. Hoeveel bladeren, hoeveel vingers enz enz.

 

Wel verrot voor je, bestel anders zaadjes erbij of haal nieuwe stekken erbij. Zou zonde zijn om hier al je tijd en energie in te steken met een lage kans van slagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl Oke, haha ik dacht goed op weg te zijn, heb best veel moeite moeten doen om die gare stekkies op te halen en idd in mijn vreugde dat ik ze kreeg heb ik niet goed opgelet. En ik moet toegeven, ik wist ook niet echt waar ik naar moest kijken. Ik heb net eventjes gekeken naar mn stekkies en de worteltjes groeiden wel al zo'n 1.5 cm in de grond. Maar op welke prorblemen ga ik als eerste met deze stekkies stuiten, volgens jullie?

Maargoed, kga morgen zoizo eff nar een andere growshop en dan haal ik daar wat stekgrond en wat zaden. Kdenk dak weer een mooie buitensoort nemen. Een early girl of een early misty. Mist ze die hebben natuurlijk.

 

 

//EDIT mijn fout niet gewijzigd..

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

je moet morgen gewoon even langs wat stekkenboeren vragen en dan vragen of ze stekjes verkopen. kan je even kijken of er 1bij je in de buurt zit! als ze verkopen dan vraag je welke soorten. en vraag of ze ook een soortje hebben dat buiten kan. mochten ze alleen binennstekken hebben ga dan even naar de andere stekken grote kans dat ze hier wel stekken hebben. zaden raad ik je echt af! duur en je kan alles voor niet doen als t mannen blijken te zijn :rofl

 

welke stad woon je trouwens

 

kijk mijn topic trouwens eens in outdoor fotos onder kingmokum met zijn 12 afghaanze strijders

 

 

groeten

 

//EDIT dat woord samen met stekken gebruiken we hier niet...

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net mn zaadjes gekocht, ze komen van Nirvana. Het zijn Afgaan zaadjes :tu Die stekkies ga ik gewoon goed in de gaten houden. Ik zie ze toch wel al een beetje groeien dus misschien gaan ze het wel gewoon doen :specool

 

http://img477.imageshack.us/my.php?image=img11172bt.jpg

http://img477.imageshack.us/my.php?image=img11186xo.jpg

 

Beetje doelloeze foto's maja..

 

Ik laat verdere vorderingen wel zien, nu maar hopen op een hoop vrouwtjes :rofl

Edited by matwey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net even gekeken naar de wortels van één van de stekkies. Enne tot mijn grote vreugde hing er een hele bos worteltjes aan het blokje steenwol. Worteltjes kwamen al bijna door de onderkant van het plantenbakje heen dus. Nu heb ik helaas wel de worteltjes beetje beschadigd, maar ik wilde per sé weten of de grond die ik heb gebruikt goed is en of ze goed wortellen. Als ze nu al goed wortellen, heb ik dan een kans dat ik de stekkies toch nog goed op kan laten groeien, ondanks dat ze er volgens jullie zo zwak uitzien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk het wel eigenlijk. Als ie echt goed wortelt dan komt de rest van zelf wel, zal ie spoedig gaan groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, vandaag komen bij 1 van de stekkies de eerste worteltjes nu echt uit de gaatje van het potje. Dees is dus goed aangeslagen :rofl Als ik hem overpot, moet ik dan de zelfde grond blijven gebruiken (besmeste tuinaarde) of mag ik ze ook in gewone potgrond doen. (dat werkte vorig jaar prima). Want als ik van grondsoort wissel, misschien raken ze dan in stres ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het er mee eens, een stek moet beworteld zijn als je ze koopt bij een growshop. Maar zo slecht zien die er nog niet uit hoor, we zijn allemaal heel klein begonnen.

Hier een foto van mijn buitensteks dit jaar, zijn ook verschillend gestekt en verschillen elke keer 14 dagen in leeftijd. Maar ook een klein meisje wordt vaak een hele dame.

 

 

 

RiaSUC51097.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik hem overpot, moet ik dan de zelfde grond blijven gebruiken (besmeste tuinaarde) of mag ik ze ook in gewone potgrond doen.

 

Potgrond is veel beter dan bemeste tuinaarde. Vaak staat er zelfs op de zak dat je tuinaarde beter niet in potten kan gebruiken. De structuur is daarvoor niet zo geschikt (niet luchtig genoeg).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuws Nieuws :P Alle 10 zaadjes zijn ontkiemd vandaag. 1tje heeft er al daadwerkelijk blaadjes aanzitten, echt een schatje :rofl Ik heb geen geschikte lampen thuis staan. Alleen een bureaulampje. Enne de eerste paar uren zijn behoorlijk belangrijk voor het plantje, bovendien gaan ze vaak erg strekken als je ze niet onder goede lampen zet :tu Ik wil ze nog even voorlaten groeien voordat ik ze dag en nacht buiten laat staan, dus wat is het beste dat ik kan doen vandaag? Ik denk dat ik de helft van de bakjes in de kas zet, zodat ze in de ochtend al lekker veel licht opvangen en dan s'middags al naar buiten?? als het zonnetje schijnt, of is dat weer veel te vroeg? En de andere helft laat ik nog even voor het raam staan. Vorige keer ging dat ook wel aardig :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon buiten zetten als het lekker weer is. Het is misschien wel beter als je ze met lekker weer helemaal niet in de kas zet, want glas vermindert de lichtintensiteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook al schijnt de zon amper, krijgen ze dan als nog enigzins voldoende licht of is dit gewoon volop klote?

 

Misschien beetje domme vraag maar wil het toch graag weten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij in de kas gaan de dames als een speer, een temp van +\- 27 graden en een LV van 55 kan niet beter. Alleen las wel op deze topic dat bemeste grond slecht is voor de plant. Waar aan ga ik dat merken? en hoe ga ik die situatie verbeteren? Ik heb er 3 in bemeste grond staan en 4 in potgrond+voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

af en toe de bakjes draaien, want je ziet het, ze groeien naar het licht toe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je echt niet druk om je stekjes. Als ze dadelijk flink gaan groeien neemt het aantal vingers aan de bladeren ook vanzelf toe. Die foto zecht niets over de kwaliteit van die stek. Als je in augustus kunt zien welke van je afghanen mannetjes zijn kun je michien een kruizing maken. Laat het mooiste mannetje even bij je vrouwtjes en stekken staan. Zo krijgen ze allemaal wat zaad. Je kunt nu na het drogen en testen van je beste plant het zaad ontkiemen. Je stekjes groeien verlopig gewoon door, en al hun genen kunnen zich verlopig ongestoort ontwikkelen.

 

Sucses, Tyson :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eff een paar foto'tjes van de planten.

 

 

 

De zaailingen

 

img11354ao.jpg

 

Alles bij elkaar

 

img11360zp.jpg

 

 

Vinden jullie ervan?

Edited by matwey

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat goed toch ! De zaailingen zijn wel een beetje gestrekt door een lichttekort .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit! kijk nog wel effe uit met je zaailingen buiten. Die zijn nog wel een beetje klein.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...