Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tetrahydrocannabinol

Groote Planten In Kas

Recommended Posts

Hoe groot worden planten in een kas in :

 

50 liter potten

 

10 liter potten

 

6 liter potten

 

Ik wil namelijk mijn stekken in 50 liter zetten en mijn zaailingen wil ik in 10-6 liter potten om ze klein te houden.

 

De kas is in het midden 220 cm en aan de randen 170 cm hoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan moet je oppassen in een 50 liter pot kunnen ze de twee meter wel halen denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ze denk ik wel in 50 liter potten zetten, alleen niet zonder een paar keer te toppen (2/3 keer)

en voor de zererheid zou ik bovenin je kas ook nog iets van gaas hangen zodat je ze nog een beetje kunt steunen en tegenhouden als ze toch te groot worden.

succes!! :whistling

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe groot ze worden legt ook aan welke plant je kweekt.een haze kan 3 tot 4 meter hoog worden,een haze variant 2 tot 3 meter hoog(sativa).

een indicasoort wordt niet zo groot,tot iets hoger dan 2 meter hooguit.

kweekse

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel ff denken.

 

Power plant is voor,namelijk sativa , sint vincent is ook voornamelijk sativa eveneens new purple power

 

Dan mijn egyptisch zaadje lijkt op een indica , dan passion nr 1 is een indica en nederzaad 2005 is een indica

 

Mijn indisch plantje lijkt me een 100 % sativa. Zal foto nemen als 2de zaailing uitkomt. De eerste hjeb ik vansdaag weggegooid.

 

Dit zaad komt rechtstreeks uit west indie en kon niet tegen kamertemperatuur en de vensterbank was ook niet ideaal. Zodra die in de kas stond is die begonnen zich te herstellen maar fuck it ik wil een 100 % gezonde plant dus een tweede laten ontkiemen en die zal morgen wel compleet boven grond zijn.

 

Ik ga nog een fotoreportage maken.

 

Die 50 lietr potten moet ik dus sowieso in de grond grave n want dat scheelt weer 50 cm.

Hoe groot worden ze in 10 liter? Of laat ik het anders stellen. Ik zou willen dat mijn zaailingen niet groter als ongeveer 1 meter worden , ik wil er gewoon van proeven en ze dienen niet voor jaarvoorraad daarvoor heb ik stekken.

 

K ik ga wat buiten ge nieten van weertje.

 

 

Iedereen bedankt voor reply.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ze ook toppen,dan groeien ze meer in de breedte ipv de hoogte.

bijkomen :whistling d voordeel is dat je er zelfs meer wiet van af kan halen.

greets

lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ze sowieso toppen. Maar ik heb gehoord dat ze in een kas groot worden. daarom durf ik ze niet in volle grond te zetten , anders groeiennze overal tegenaan.

 

Ja ik hou van afwisseling. Muijn vorige oogst is zo goed meegevallen dat ik nog wel even toekom en daarom dacht ik dit jaar minder stekken en kijken wat die zaadjes zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag dit aan degenen die al in een kas gekweekt hebben(is mijn eerste keer). Ik heb 2 automatische ramen die openen bij meer als 22 graden en nog een deur. Als ik dit openzet , hebben de planten dan genoeg zuurstof of moet ik voor een ventilator zorgen. ?

 

Is het mogelijk met de ramen en deuren open tijdens de dag een LV van 70-80 te krijgen? Ik krijg die overdag maar tot 10 . Daarom benevel ik de plantjes s'morgen.

 

En in de september , als s'nachts de ramen dicht zijn , is een ventilator dan genoeg om toprot te voorkomen?

 

 

Ik dank jullie vorr jullie reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou er nog een ventilatortje in pompen want als ze in de bloei gaan moet er een frisse wind door de toppen waaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet er zelfs in de groei maar een klein ventilatoortje bij, et verbruikt toch bijna niet en het is goed voor een goede stamontwikkeling enzo :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga deze week ook beginnen in de kas, 5 pp in 50 liter potten. Maar het was vanmiddag al 32 graden in de kas. Is het niet te warm voor de dames? De ramen kunnen wel open en er zit ook een ventilator in. Ook moet ik ga letten op de LV, wat is de juiste waarde voor in de kas? En ga je zo ook verduisteren zodat je ze in een mooie zomer laat afbloeien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik ga ze niet verduisteren want ga op vakantie.

 

De LV zou rond de 70-80 moeten zitten nu en tijdens de bloei op 60.

 

Maar bij mij is de LV smiddags telkens 10% en krijg het niet hoger tenzij ik de deur sluit daarom ga ik een ventilatotje kopen en de deur dan dichthouden . De ramen gaan automatisch en daardoor gaat ook veel vocht weg , maar ze moeten ook zuurstof hebben Savonds is de LV wel goed.

 

Gelukkig heb ik iemand die me helpt en waarbij ik altijd raad kan vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een LV van 10 % !!!!! is je meter niet kapot ??? dat is extreem droog , haast onmogelijk .

 

 

Probleem van een kas is trouwens dat je planten wat minder licht krijgen en dat ze vaak warmer staan , dit zorgt voor langere planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet nu hoe het komt , de kas is pas nieuw.

 

Met andere woorden , er staan alleen 7 kleine tomatenplanten in en 7 kleine wietplanten.

 

De grond is ook droog daarom gemengd met potgrond en goed bevochtigd.

 

Eens de planten groter worden en er meer in staan gaat de lv automatisch omhoog , nu is de serre kaal , leeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet nu hoe het komt , de kas is pas nieuw.

 

Met andere woorden , er staan alleen 7 kleine tomatenplanten in en 7 kleine wietplanten.

 

De grond is ook droog daarom gemengd met potgrond en goed bevochtigd.

 

Eens de planten groter worden en er meer in staan gaat de lv automatisch omhoog , nu is de serre kaal , leeg.

maar ken je in een kas ook gewoon het hele jaar door kweeken zonder lampen of niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, kan helemaal niet, in de winter en vroege voorjaar heb je te weinig lichturen! Wel zou het mogenlijk kunnen zijn dat als je vroeg verduisterd (half mei-juni) net aan 2 kweekjes doen in een jaar.

 

@ tetrahydrocannabinol

 

10 liter = 1.50 meter (maar moeilijk groen te houden)

50 liter = 2 meter struik

gallery_5639_110_59807.jpg

vollegrond = met toppen en buigen 2-3 meter

 

Wat je wel kan doen is ze pas later in de grond zetten ongeveer begin juli (zeg k miss beetje laat) dan worden zo ook niet zo verschrikelijk groot, kunnen ze mooi 4 weken groeien en dan in de bloei..

 

groeiten plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee he bedankt man voor de info ik hoorde nammelijk dat je zonder lampen het hele jaar door kon kweken maar dat leek me al stug ... mooie plant trouwens ik zelf heb er ook her en der een aantal neergezet in metsel kuipen bij me eigen in de tuin 17 pp,s stekken maar hoop dat ze niet zo groot worden als die van jou want dan staat echt me hele tuin bomvol ik denk dat ik op een gegeven moment gewoon de hoofdtop eraf knip ...he in ieder geval veel succes met je kas ik denk dat dat ook wel gaat lukken als ik zo je plant zie :rofl

 

//EDIT GRRRRR onnodig quoten, meer info? hier

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow zie nu pas alle replies. Ja man ik kan ze niet in de volle grond zetten want er zijn ook nog groenteplanten in de kas.

 

Ik heb mijn stekken in een 50 liter pot gezet en ga de pot ingraven als ze te groot worden. 4 zaailingen heb ik in een 10 liter pot en 2 zaailingen in een 5 liter pot(voorlopig).

 

Hmmmm ja als ze groter worden zal de pot wel vol wortels zitten dus mischien ga ik die 10 liters later overpotten. Bij 3 zie ik al trouwens dat het vrouwtjes zijn dus in totaal al 7 vrouwtjes. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat nederzaad 2005 van thekeeper dat je daar hebt staan? Weet je iets over de ouders van deze plantjes en hoe ze het doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...