Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kobuz

Binnen Planten Zonder Enig Hulpmiddel

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik heb al aardig wat door gelezen hier op het forum en tot de conclusie gekomen dat de meesten wat 'professioneler' bezig zijn dan ik. Ik wil daarom ook even van de voren vermelden dat ik geen top wiet verwacht, maar het gewoon leuk vond om een paar plantjes neer te zetten in mijn kamer. Het is dus mooi meegenomen als er goede wiet aankomt en anders helaas pindakaas. Ze staan trouwens in een mooi groot raam waar bijna heel de dag de zon op staat (als ie er is).

 

Dit gezegd, wat foto's en hoe ze er nu bij staan. Ik ben benieuwd wat jullie er dan van denken.

 

16 maart stekjes gehaald en in de grond gezet, van de 2 in de kleinere potten was het de bedoeling om ze in de tuin te gaan zetten, dat is niet meer gebeurd:

stekkiesindegrond9eb.jpg

 

Het werd al snel duidelijk dat een grotere pot ook meer groei tot gevolg had (6 april):

cimg1609klein6sr.jpg

 

Het moment dat het mij opviel (en ik mij verbaasde) dat er al witte draadjes begonnen te groeien (11 april):

cimg16283dc.jpg

wittepielekes7rh.jpg

 

Na wat gelezen te hebben en wat navraag bij een bekende, de twee kleinere planten over gepot in grotere potten. Dit zijn foto's die ik vandaag heb gemaakt. Ik ben benieuwd of jullie iets kunnen zeggen over wat voor plant dit is (helaas niet bij de shop gevraagd) en of die toppen nog door zullen groeien. Zal ik daar nog wat extra's voor doen of maar niet, aangezien ik dat heel het traject al niet gedaan heb....

 

Alle drie de planten. Het kleinte wat er tussen is van een vriend van mij. Eenzelfde stekje als die ik had alleen dan niet in een groot raam met zonlicht gestaan....kijken of ze het bij mij beter doet.

cimg17921uc.jpg

 

En alle planten nog een keer apart, helaas was het licht nog niet goed genoeg voor goeie fotos...

cimg17932wo.jpg

cimg17943qq.jpg

cimg17952zv.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er zeker netjes uit,ik zou nog een iets grotere potten nemen,dan komen ze echt goed tot hun recht.

kweekse

greets

lee

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind het er mooi uitzien maar ze gaan best wel vroeg in bloei zo te zien :whistling :smoke

 

Tnx :D

 

Ja, dat dachten wij ook al, maar gelukkig groeien ze nog wel door. Lekker luchtje als ik mijn kamer in loop nu <_<

Edited by kobuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

En een close-up van de bovenkant van de grootste plant:

toppie7gu.jpg

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed en gezond uit! alleen 1 ding, waarom drink je bavaria? :whistling (corrigeer me als ik fout zit!)

 

Oosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal toen wel in de aanbieding geweest zijn, blijf een student he :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoppa, nog maar wat foto's van vandaag :rofl

De foto's zijn erg groot (1 mb) en de thumbnails zijn clickable. Bij de pop-up past die site de foto aan jou schermgrootte. Als je er dan op klikt krijg je de originele grootte, maar bij mij gaat hij dan ook direct naar de homepage van imageshack. Als ik dan op back druk gaat ie weer terug naar de foto en is hij dus de originele grootte. Ik hoop dat het bij jullie wel werkt zoals het zou moeten....

 

De twee planten die wat later begonnen te groeien:

cimg18224on.th.jpg

cimg18248rq.th.jpg

 

Close-up, moet ik hier snoeien zodat de onderste toppen meer licht kunnen krijgen?

cimg18233jl.th.jpg

 

De plant die het snelst groeide:

cimg18261ew.th.jpg

 

Close-ups toppen:

cimg18277pc.th.jpg

cimg18283kq.th.jpg

 

Volgens mij staan die dingen al stijf van de thc, als je namelijk ff met je vingers door de bladeren heen gaat plakken ze heel erg en het ruikt alsof je net een gram wiet hebt verbrokkeld :tu

Edited by kobuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee om eerlijk te zijn. Ik heb ze gewoon in de vensterbank gezet die de hele dag zon vangt.

 

Het valt me nu ineens op dat dit bij outdoor staat, dat moet natuulijk indoor zijn....

Edited by kobuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

kvind da ook raar, da ze nu al bloeien,

maar da is bij mij ook gebeurd. khad ze voor een groot raam gezet +- 12u volle zon, en af en toe eens buiten in een briesje, en na een goeie maand is ze beginnen bloeien, begin april :rofl

 

iemand die weet waarom?

tis nie echt warm daar, ze staan in een hok naast het huis, voor een groot raam, zoals op de fotos van kobuz

 

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat komt omdat er begin april nog te weinig licht uren zijn, helemaal als jij 's nachts de gordijnen of wat dan ook dicht heb tot de volgende ochtend.

Ik had het vorig jaar ook, begonnen ze in april ook te bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer kan ik dan het best nieuwe stekjes neerzetten op mijn vensterbank als ik vragen mag? Aannemende dat deze planten over een maand te drogen gaan. Eind juni?

Edited by kobuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das dus een probleem, ik heb geen tuin. Ons studentenhuis is op de 1ste en 2de verdieping. Maar misschien kan ik wel wat regelen met een maat van me. Nu delen we mijn wiet en dan zetten we nieuwe stekkies (na het wortelen) bij hem in de tuin in grote potten en delen we zijn wiet :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het valt me nu ineens op dat dit bij outdoor staat, dat moet natuulijk indoor zijn....

 

Natuurlijk niet. Je groeit plantjes met zonlicht, niet met lampen.

 

Aannemende dat deze planten over een maand te drogen gaan. Eind juni?

 

Kdenk dat dat nooit zal gebeuren. Je ziet dat die dingen nu al terug gaan in de groei. Afbloeien gaat je echt niet meer lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten eerste vraag ik me af waarom je ze voor het raam zet? buiten kun je ze goed in de zon zetten met veel frisse lucht en een briesje zodat ze sterk worden.

ten tweede vraag ik me af wat er gaan gebeuren nu de dagen weer langer zijn gewerden??

ze zullen nu natuurlijk niet meer kunnen afbloeien zonder hulp, maar ik vraag me af of ze nog wel door zullen groeien ze zijn al best ver in de bloei.

mischien als je ze savonds eerder verduistert dat ze dan toch kunnen afbloeien maar het zal wel een magere oogst worden in vergelijking met wat deze planten hadden kunnen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ten eerste vraag ik me af waarom je ze voor het raam zet?

 

Lezen heeft zin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey kobuz...

 

hoe is het ondertussen met de topvorming bij uw plant? Nog altijd door aan het bloeien, of alweer door aant groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik dus zelf ook mijn vragen over....

 

Bij een plant groeien de toppen volgens mij flink door (en de plant niet), helaas geen foto van. Dit is de plant die in het begin het hardst groeide. Hopen dat ze nog ff door blijven groeien, zie nog geen bruine haartjes.

 

De twee andere planten (tussentijds in een grotere pot gezet) groeien nu als een malle! Niet normaal, lijkt wel ongecontroleerd te gaan! Van alle kanten komen zijtaken en overal zitten kleine topvormingen (lees witte haartjes). Ze zijn dus lang niet zover met de topvorming als de plant die het groots WAS, ze zijn ook later begonnen met de topvorming. Nu vraag ik mij dus ook af wat ik daar nu het beste mee kan doen?!

 

Foto's gemaakt met mijn gsm vandaag, niet heel duidelijk, maar wel te zien dat ze flink groeien. Voor de duidelijkheid: Het kleine plantje wat je ziet is van een vriend van mij. Doet het bij mij in de zon beduidend beter dan in zijn kamer. Ben hem nu aan het pushen om een speciebak te kopen en het op het dakterras te zetten bij hem :tu

 

photo03620wz.th.jpg

photo03631xv.th.jpg

 

Vandaag kan ik geen foto's meer maken, waarschijnlijk morgen wel, dan zal ik ook wat meer detail foto's maken.

 

@Blowmonkey, ok, logisch van het zonlicht. Dacht dat als het bloeien eenmaal gestart is, dat het dan gewoon afgemaakt werd.....hopen dat dat toch nog lukt...

 

@Relaxx, geen tuin dus :rofl En dus ook niet begonnen met de inzet om zoveel mogelijk wiet te krijgen, meer leuk om plantjes te hebben. Door het forum hier ben ik wel compleet bijgestuurd in mijn mening en had ik natuurlijk wel wat dingen anders gedaan. Andere kant van het verhaal is dat het helemaal niet handig is om kolossen van planten op de vensterbank te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit toch.

 

Maar het lijkt erop dat ie weer verder gaat met groeien.

Hopen dat ze haar bloei afmaakt maar denk dat dat moeilijk wordt tenzij je gaat verduisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmm, misschien zou iemand mij even een lesje biologie kunnen doen.(was niet mijn sterkste vak) Ik ben trouwens iedereen superdankbaar voor alle reacties, ookal ben ik wat minder handig bezig dan julie :rofl

 

Enfin:

Ze waren aan het groeien, kregen te weinig licht en gingen de (voor)bloei in. Nu krijgen ze weer te veel licht voor tijdens de bloei en gaan ze weer groeien. (correct me if im wrong)

 

Moet ik nu elke avond verduisteren om ze weer te laten bloeien? Moet ik dat dan ook vol blijven houden totdat ze uit gebloeid zijn? Als ik dat een keer of wat niet kan doen, is dat dan erg? Ben namelijk niet altijd thuis....

 

Morgen nieuwe foto's, misschien dat jullie dan beter kunnen zien wat er precies aan de hand is, vraag me namelijk ook af of ik niet flink aan de snoei moet om de energie naar de toppen te laten gaan, ipv al die nieuwe blaadjes die de zon van de toppen weghouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het antwoord is al eerder gegeven. In maart en april heb je te weinig daglicht zodat de planten de bloei ingaan. Vanaf mei is de hoeveelheid daglicht zodanig dat de planten weer terug in de groei gaan. Wil je dat niet dan ben je verplicht om de planten elke avond af te dekken totdat het donker is. Geloof me dat is een hels karwei om dat minimaal 8 weken vol te houden. Verwacht er daarom niet teveel van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was ik inderdaad al bang voor, altijd blijven hopen op een ander antwoord :rofl

 

Naja, denk dat ik ze dan maar gewoon zo laat staan en kijken wat er gebeurt. Zal foto's blijven posten af en toe. En als het een beetje meezit begin ik nog met een ander projectje, alleen dan eerst een plan maken, met de info hier op het info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, ben er net achter gekomen dat het NLX planten zijn die ik heb. Er staan 5 nieuwe voor me klaar, die ga ik morgen of overmorgen ophalen en dan wat beter aanpakken.

 

 

edit: ff de zoekmachine gebruikt op NLX, maar die doet het dus niet. Mensen die tips hebben over deze plant die handig zijn om te weten?

Edited by kobuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...