Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cybrbeast

Groeiverslag - 20x Commercieel Wit, 400w

Recommended Posts

Hier een update. De buds beginnen lekker dik en wit te worden. Dag 39 van de bloei.

th_dag39fpic5.jpg th_dag39fpic4.jpg th_dag39fpic3.jpg

 

th_dag39fpic2.jpg th_dag39f.jpg

 

Hier zijn de bladproblemen waar ik over sprak, het speelt zich vooral aan de onderkant af.

th_dag39fleafprob2.jpg th_dag39fleafprob.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cybrbeast: die blaadjes aan de onderkant maken niet zo heel veel uit. Een paar zullen nog wel gaan sterven maar dit is verder niet van invloed op je plant dacht ik zo.

 

Er is trouwens echt veel thc te zien op die plaatjes van jou. Petje af. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle positieve reacties. Wij zijn ook erg blij met de vooruitgang, nu hopen dat er niks mis gaat voor de oogst. Vraag me af hoeveel er vanaf komt en hoe het is om te roken. Vooral omdat dit voor zover we weten geen bekend ras is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister zag ik met de lampen uit(voor de timelapse foto, niet tijdens de donkere uren) dat sommige bladeren er als volgt uit zien:

 

th_IMG_5406crop.jpg

(klik voor vergroting)

 

Lang niet alle bladeren, maar meerdere planten hebben een paar van deze bladeren, de foto is wel de ergste/duidelijkste. De planten die vol onder de lamp staan hebben er het meest last van, de rest van de bladeren vertonen geen warmte problemen en de temperatuur is 25 graden.

 

Ik heb de zieke planten draad gelezen en het enige wat er een beetje op lijkt is een ph probleem, maar dat heb ik gecontroleerd en de ph van de aarde is 6.0.

 

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand ons vertellen wat het probleem op de foto is? Nogal veel planten hebben het nu en ik begin een beetje bezorgd te worden. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

Zijn dit geen vroege verschijnselen van lichte overbemesting? Ik ben er absoluut niet zeker van, maar ik zit met overbemesting en sommige van mijn plantjes hebben dit ook.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overbemesting toont zich naar mijn idee met name als eerste in de bladpuntjes, wat het wel is heb ik (nog) geen idee van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag :bier

De puntjes vh blad staan omhoog.

T lijkt mij ook overbemesting,dat worden roestplekken.

 

Grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, ik dacht ook dat het iets met de voeding te maken moest hebben dus ik heb gister alleen afgezuurd water gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin week 7 bloei:

 

De bruine vlekjes op de nerven van sommige bladeren zijn gelukkig niet erger geworden. We geven nu 8 liter water met voeding, om de twee dagen.

 

Temperatuur ligt tussen de 21 en 27 graden.

LV is rond de 50%.

pH is nog steeds 6.0.

 

Hier een foto update (klik voor vergroting):

 

th_IMG_5465small.jpg th_IMG_5463small.jpg th_IMG_5461small.jpg

 

th_IMG_5458small.jpg th_IMG_5456small.jpg th_IMG_5454small.jpg th_IMG_5453small.jpg th_IMG_5451small.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een update van de timelapse, door het gewicht van de toppen beginnen ze een beetje schuin te hangen. De bladeren aan de voor-onderkant krijgen geen licht omdat ze tegen de deur aanzitten en zijn daarom aan het afsterven:

 

tlsmallnew5gif.gif

 

en een close-up shot:

 

th_IMG_5476cropsmall.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ons groeischema zegt dat we in week 8 nog moeten voeden en pas de laatste week in week 9, moeten stoppen met voeden. Wat raden jullie aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar de vraag is dan wanneer is de wiet klaar, week 9 of week 10?

Want om te vroeg het water en de voeding af te bouwen lijkt me ook niet goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier twee nieuwe fototjes

 

th_bud2.jpg

 

th_kindbud.jpg

 

Over twee weken zouden ze rijp moeten zijn. We geven op advies van jullie nu dus nog een keer water met voeding en dan maar hopen dat er geen dingen mis gaan voor de oogst dag. Ben erg benieuwd naar het gewicht.

De plantjes die het het beste deden (direct onder het licht) begonnen onder hun eigen gewicht te buigen dus we hebben ze met touwtjes weer recht gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er helemaal niet verkeerd uit hoor, voor een 400Wtje! :smoke

Heel mooi verslag ben benieuwd wat je er vanaf krijgt :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is onze eerste groei, dus eigenlijk zijn we al lang blij dat ze nog leven en daadwerklijk toppen hebben :smoke Zijn heel erg tevreden over hoe het gaat!

 

Gister de laatste keer water gegeven met voeding, vanaf nu alleen nog maar afgezuurd water.

 

Temperatuur is nog steeds tussen de 21 en 28 graden.

LV is tussen de 40-55%

pH nog steeds 6.0

 

Dinsdag krijgen we een microscoop en we hopen daarmee te kunnen zien wanneer we kunnen oogsten.

Iemand hier ervaring mee? Hoop dat ik ook door de microscoop een paar mooie fotos kan maken.

 

De planten op de fotos staan allemaal direct onder de lamp. We hebben ook nog ongeveer 10 dames aan de randen van ons smalle hok die veel minder licht krijgen (dit wisten we van te voren, maar wilden graag zien hoe die het zouden doen). Deze planten hebben duidelijk veel kleinere toppen, maar ze zien er wel goed uit en zijn best stevig, alleen zeker 3x zo klein als de toppen van de dames direct onder de lamp. Ik zal daar ook een paar fotos van proberen te maken, kunnen jullie het verschil zien dat heel erg duidelijk is.

 

We groeien alleen voor eigen(5mensen totaal) gebruik en hebben naar schatting 200-300g nodig om niks meer te hoeven kopen in de shop.

 

Dit is onze eerste groei dus geen flauw idee hoeveel eraf gaat komen, maar ik hoop toch wel op 200g.

Omdat we het niet verkopen, zijn ook de mindere/fluffy toppen voor ons prima te gebruiken om olie van te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin week 8 bloei:

 

Hier een overzichtfoto van boven waarop duidelijk te zien is dat onze kast smal is en sommige planten weinig licht krijgen omdat er maar 1 400W lamp in het midden hangt:

th_IMG_5495_resize_resize.jpg th_IMG_5494_resize_resize.jpg

 

Dit zijn een paar fotos van de planten die weinig licht hebben gekregen omdat ze ver van de lamp staan:

th_IMG_5588_resize_resize.jpg th_IMG_5587_resize_resize.jpg th_IMG_5586_resize_resize.jpg th_IMG_5585_resize_resize.jpg

 

Hier een foto van de onderste takken die fluffy topjes hebben, resultaat van niet dieven:

th_IMG_5595_resize_resize.jpg

 

En nog een paar fotos:

 

th_IMG_5611_resize_resize.jpg th_IMG_5602_resize_resize.jpg th_IMG_5589_resize_resize.jpg

th_IMG_5584_resize_resize.jpg th_IMG_5491resize.jpg th_IMG_5489_resize_resize.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin week 9 bloei

 

Die hitte van de afgelopen dagen heeft ervoor gezorgd dat het max 33graden is geworden in onze kast. Valt me erg mee. Het heeft de dames zeker geen goed gedaan, wat meer verkleuring/verbranding van de bladeren, maar verder staan ze er nog prima bij.

 

We geven nu alleen nog maar afgezuurd water.

 

LV = 30-45%

 

Hier een fotoupdate(natuurlijk weer klikbaar voor vergroting):

th_IMG_5679.jpg th_IMG_5675small-1.jpg th_IMG_5669small.jpg

th_IMG_5654small.jpg th_IMG_5648.jpg th_IMG_5644.jpg

 

Hier twee fotos, genomen door de microscoop, heeft iemand hier ervaring mee om te kijken of er geoogst kan worden?

th_IMG_5665.jpg th_IMG_5663.jpg

 

En een paar macro-shots:

th_IMG_5690.jpg th_IMG_5686.jpg th_IMG_5681.jpg

 

De timelapse gaat vanaf een week geleden niet meer zo soepel omdat de planten nogal veel "bewegen" doordat de toppen zwaar worden en ze schuin gaan hangen. Morgen ga ik op vakantie en neem mn camera mee. Misschien dat cybrbeast de laatste fotos voor de timelapse nog kan maken met zijn camera, maar we weten niet of dat goed gaat lukken en hij is nu nog op vakantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...