Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bullseye

Groeiproces Hollandse Hope! Eerste Keer

Recommended Posts

Als je nu al voorbloei ziet en hij groeit nog lekker zou ik hem lekker ze gang laten gaan als hij eind juli nog niet in de volle bloei staat zou je hem een handje kunnen helpen als je dat wilt maar ze zien er gezond uit ;) dus gaa zo door ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo! De planten groeien enorm hard! Je snapt gewoon niet waar de liters water blijven ;)

 

Zoals ik al zei trof ik meerdere malen 9 vingerig blad aan, dus uitstekend! Nu nog hopen dat ik de liefde die ik aan ze besteed heb straks terug krijg in de vorm van :( :specool

 

Hier de foto's!

(het waaide nogal, dus op sommige planten zie je de bladeren omhoog staan) :verrygood

 

 

14juli0010aj.jpg

 

 

14juli0022as.jpg

 

 

14juli0037cg.jpg

 

 

14juli0043rj.jpg

 

 

Stam begint al aardig dik te worden :(

 

 

14juli0134yk.jpg

 

 

Voorbloei is duidelijk te zien! alles zit onder de witte haren

 

14juli0152tg.jpg

 

 

9 vingerig blad :j

 

 

14juli0230dm.jpg

 

De bladeren hangen er wat bij omdat het avond is, verder schijnt ook de zon de hele dag op hun bol, dus perfect! :(

 

Greetz Bull

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten heb je staan. Hoe veel/vaak geef je ze water dan met dit weer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke avond gaat er per plant zo een 5 Liter doorheen, Nu begint de organische voeding die ik had meegegeven met het overpotten op te raken dus doe ik er ook soms wat mest bij. Nu de voorbloei er dik in zit stimuleer ik het een beetje met Ata organics (geringe hoeveelheid) Dit is een organische meststof voor in de bloei.

 

Het is zeker nodig met dit warme weer, als de zon 's morgen rond een uur of 9 op begint te schijnen duurt dit tot 7 uur. Dan zijn de potten ook droog als turf :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan geef je ze behoorlijk wat meer dan ik. Ik geef meestal 1 tot anderhalve liter, maar ze zijn dan ook wel nog een stukje kleiner dan die van jou :specool . Wel hetzelfde soort. Ziet er btw goed uit hoor! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de positieve reacties!

 

Ja het moet nu echt wel, ik heb wel eens geprobeerd een dag over te slaan, maar dat trekken ze echt niet :specool

 

Krijg je straks stank voor dan in plaats van een heerlijke geur voor dank :(

 

Maar het zijn al flinke bomen, zo groot en groen zelfs dat je ze van een afstand niet eens herkend als wietplanten. M'n buurman vroeg al, ''zeg wat zijn dat voor mooie palmen op het dak?'' Ik: Dat zijn tomatenplanten - Hij ''ohw mooi groot zijn ze, ik heb ze zelf ook wel eens gehad, maar echt goed ging het niet, dus ik kan straks een emmertje tomaten verwachten?

 

:verrygood haha :( zo zie je maar weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker :verrygood

 

Maar nog even over het water geven.

De discussie over het water geven is al bijna zo oud als het kweken zelf en

vaak hoor je dat je de planten geen water moet geven wanneer de zo schijnt

omdat je dan brandplekken kan krijgen etc. "BULLSH*T"

 

Water geven kan je het beste s'ochtends doen.

Dit omdat de plant dan de hele dag heeft om het water op te nemen en de pot droog te trekken.

hierdoor gaat hij met droge voeten slapen en wiet houd daar wel van.

als je plant slap gaat hangen op het midden van de dag kan je hem in de volle zon

gerust water geven. Komt er water om de bladeren en de stam, geen nood.

Het enige wat je krijgt is kalk. Dus een wit stipje op de plek waar de druppel lag.

 

Het is simpel weg onmogelijk om brandplekken te krijgen door een water druppel en dit is waarom:

Sommige zeggen dat de druppel als lens werkt. Dat kan inderdaad waar zijn maar! bij een lens ligt het

brandpunt ook altijd buiten de lens zelf en nooit direct onder of in de lens.

 

Water er maar lekker op los dus.

 

Dit even ter Informatie. Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er lekker uit maar ze lijken wel te veel water te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo ? :specool

 

ik vind dat ze er wel goed bijstaan eigenlijk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou bedankt voor jullie bezorgheid in iedergeval. Ik sla jullie adviezen in iedergeval in de wind, behalve dat over het 's morgens water geven. Dat was me al bekend.

 

Voor de foto's had ik de planten net water gegeven. ALs je de planten eens voor het watergeven zou zien zou je zeggen, goh, moet je ze niet wateren??

 

Ze staan op het dak dus de hele dag brand de zon op de plant zelf waardoor de plant drinkt EN de zon brand de hele dag op de pot. Dus je begrijpt wel dat al het vocht door de brandende zon na een dag helemaal is verdwenen!!

 

Zoals ik al eerder zei!!

 

Het gaat erg goed, zeker omdat ik al de kennis toepas die ik heb opgedaan na 3 jaar gesloten plantenteelt/tuinbouw. En m'n gevolgde opleiding plantenteelt. :verrygood

 

 

in iedergeval bedankt voor jullie reacties :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

worden je potten niet gloeiend heet op dat dak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu valt het opzich wel mee, de potten staan nu in de schaduw van het bladgroen van de andere 4 planten, en hetzelfde andersom. In het begin kon de temperatuur wel aardig oplopen! maar daartegen was de aarde vaak vochtig genoeg als de zon erop brandde :specool

 

Ze doen het nog erg goed en de toppen zitten nu vol witte draden!

post gauw de foto's! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
zeg komen die foto's nog?

 

 

Hoi beertje, misschien even kijken naar de datum van het bericht voor je reageert erop.

 

Zouden we mogen vragen je even voor te stellen in het daarvoor voorziene sectie zoals gevraagd in je welkoms mail?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...