Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bl0wer

16 X Pp In 16 Igrow Bakken Met 4 X 600 Watt Erboven Update 15 Mei

Recommended Posts

Bij deze begin ik mij verslag de dames zijn de igrow bakken in gegaan afgelopen weekend en staan er nu redelijk bij zijn allemaal aangeslagen.

 

om te beginnen heb ik 16 igrow bakken met mapito staan met daarboven 4 600 watt lampen van philips

med_gallery_6235_90_53349.jpg

 

daar heb ik een 2500m3 afzuiger boven hangen met een meter filter er op

med_gallery_6235_90_809893.jpg

 

ook heb ik een inblaas systeem gemaakt van wat buizen en 2 buisventilatoren van 188m3 ieder zie de foto`s voor meer info hier over

med_gallery_6235_90_669962.jpg

med_gallery_6235_90_557282.jpg

med_gallery_6235_90_302225.jpg

 

als luchtbevochtiger gebruik ik een 5 membraams vernevelaar die je hier op de foto aan het werk kan zien med_gallery_6235_90_1176276.jpg

 

al met al ben ik er erg druk mee en hoop ik ook dat dit een goede ronde gaat worden ik gebruik voeding van aqualogic eigenlijk gewoon omdat ik er genoeg van heb en het niet duur is en ik er geen slechte ervaringen mee heb verder heb ik alle elektra na de ruimte ernaast gemaakt en daar een brandblusser opgehangen

 

ik hou jullie op de hoogte over de ontwikkelingen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die weedjunk <_<

 

Ziet er profi uit zo.

 

Hoe lang ga je voorgroeien?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ze denk zown 14 dagen tot 18 dagen groei geven even kijkken wanneer de snelheid er echt inschiet

want anders gaan ze weer door het dak lol :_)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met maar 1 plant per bak is het misschien wel zo verstandig om ze te toppen omdat ze dan meer de breedte ingaan en je sneller je licht goed benut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met maar 1 plant per bak is het misschien wel zo verstandig om ze te toppen omdat ze dan meer de breedte ingaan en je sneller je licht goed benut.

 

 

ze zijn reeds al 1 maal getopt en worden voor dat de groei er uit is nog zeker 2 keer per stuk getopt

het is niet de eerste keer dat ik met maar 1 plant per bak kweek en is tot nu toe nog niet tegen gevallen vorige oogst had ik ruim 120 gram per plant en dat was onder 400 watt licht

 

 

 

groet WeeDJunkY

Share this post


Link to post
Share on other sites

120 gram per plant? Je hebt er 4 onderstaan, dus 480 gram, onder een 400 watt. Of begrijp ik iets verkeerd?

groetjes, mark

Share this post


Link to post
Share on other sites
120 gram per plant? Je hebt er 4 onderstaan, dus 480 gram, onder een 400 watt. Of begrijp ik iets verkeerd?

groetjes, mark

 

 

Mark ik had in mijn oude ruimte wegens ruimte gebrek 2 bakken minder staan als dat ik nu heb staan

 

Ook was er bij de laatste run 1 dame dood gegaan en heb ik die niet vervangen omdat dat hoekje het toch nooit zo denderend deed

 

 

nu ben ik verhuisd dus deze ruimte is totaal anders veel maar dan ook veel ruimer dus je moet deze situatie niet met de oude vergelijken oude ruimte was meer een luxe kast om het maar zo te zeggen als dat het een ruimte was .

 

 

groet WeeDJunkY

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Mooie opzet hoor. Lekker grote ruimte ook. Ga je zeker volgen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks ik hoop dat het allemaal goed gaat komen <_<

 

 

Vandaag nieuw vat aangemaakt met ec 1.5 en ph 5.6

Aleen aqaulogic a + b voeding

en wat ph - bloei

 

 

wortelstimulator zit er nog genoeg in de bakken onder de planten dus die doe ik dit keer niet mee in het vat

 

 

overigens start ik met de eerste 2 vaten met ieder halve liter wortel stimu en dan ga ik over op 2 van deze vaten dat is meestal allemaal met de eerste 2 weken groei al weg of teminste weg onder de dames versprijd dit ga ik dan na de groei periode allemaal uit de bakken pompen de toilet in en dan begin ik fris met nieuwe voeding waarvan ik dan wel de preciese mix geef van wat ik gebruik op dat moment :blink:

 

echter is dan de wortelstimulator een weekje er tussen uit en die komt dan in week 2 bloei weer terug voor 1 weekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit WJ, maar dat had ik al gezien <_<.

 

Ik begrijp alleen die wortel stimulator "truuk" niet zo heel erg... Als de planten zich tijdens de bloei moeten richten op het aanmaken van wortels loop je bloei toch logisch gezien enige vertraging op? Daarnaast zouden na 4 weken staan de wortels toch al flink ontwikkeld moeten zijn?

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep daar heb je helemaal gelijk in daarom is de wortelstimulator in week 2 ook nog maar 100mililiter en dat komt gewoon bovenop de bloeivoedingen als soort van extraatje jij wil toch ook wel eens iets extra`s ?

 

 

<_<

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, toch moet ik het met je oneens zijn :nerd .

In theorie klopt dit eigenlijk niet, de enzymen die in de wortel stimi zitten zouden de bloeivoeding eigenlijk tenniet moeten doen. Daarnaast zijn veel andere sporenelementenen, die in de wortelstimi zitten, niet echt bevoordelijk voor de groei. Maar das de theorie <_<

 

In ieder geval ben ik er van overtuigd dat dit weer een mooie kweek bij je gaat worden, met of zonder wortelstimi in week 2. En ik kom zeker einde bloei nog ff bij je kijken :blink: (en natuurlijk dit verslag volgen)

 

Groeten,

 

Stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch gooi ik er wortel stimu in <_< want het heeft altijd goed gewerkt :blink: ook moet ik tegen spreken dat enzymen de bloei voeding te niet zou doen

dat zou wel gek zijn daar ik vanaf de eerste week al 100mililiter enzymen meegeef

 

Gebruik voor de bloei gewoon het schema van igrow en dat werkt eigenlijk gewoon goeed stuur hoogstens de ec wat lager in als dat hun willen

Edited by WeeDJunkY

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee dit is ook een leuke opstelling <_<

weer es wat anders ja toch

 

toch zou ik dingen anders doen

maarja zo ieder zn eigen methode :blink:

 

ik ben benieuwd hoe dit gaat

en ben ook vanplan om je te volgen hier

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou niet weten wat ze in me meterkast moetten zien ik heb daar niks aan gedaan enige wat ze kenne zien is dat die meter beetje akelig snel rond draaid maar dat zullen ze de dag dat ze komen ook niet zien wan t dan gooi ik de schakelaar om en is het spulletje uit .

 

 

Doe niet aan ilegaal stroom aftappen of meter terug draaien of magneten gebruiken of wat dan ook !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze dan de update van de week zijn de meeste dames voor de 2 de keer getopt ze staan nog steeds op 18 uur alleen staan de lampen nu alleen nog maar aan boven de dames die achter lopen wat op de foto`s goed te zien zal zijn ook heb ik van de week nog een vat gemaakt met water zonder iets aleen ph - en dat bij de igrow bakken gepompt

med_gallery_6235_90_83331.jpg

 

dit zijn de 4 die het verst achter zijn hier brand de lamp dan ook nog steeds op 18 uur boven op 60 cm afstand

 

med_gallery_6235_90_984362.jpg

 

deze 4 zijn er bijna daar staat nu ook nog de lamp op 60 cm 18 uur per dag aan maar dit zal nog maar dag of 2 duren

 

med_gallery_6235_90_548726.jpg

 

Deze dames zijn eigenlijk al klaar voor het 12 uur stadium maar heb ik nu de lamp boven uit gezet al paar dagen om ze beetje te remmen en dat is bij de volgende foto ook zo

 

med_gallery_6235_90_167983.jpg

 

Ook was me gevraagd om foto`s van me stroom voorziening te plaatsen en van me schakelkast hier komen ze dan

 

med_gallery_6235_90_434233.jpg

med_gallery_6235_90_269020.jpg

 

De dames staan nu zown 12 dagen op 18 uur denk dat dit nog een dag of 4 duurt dan gaan ze op 12 uur en word alle voeding van dit moment door het riool gespoeld daarna ga ik verse nieuwe voeding aanmaken maar daar vertel ik dan wel weer meer over :whistling

 

Hoop dat jullie er wat aan hebben en tot de volgende update

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtig kweekje echt heb er al zoveel van bijgeleerd, echt 1 van de mooiste op het hele forum.

Wou dat ik net zo goed kon kweken als jou.

Elke week nieuwe fotootjes en dan zal ik zeker blijven reageren

 

Succes verder :whistling <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey WJ,

 

Even een vraagje, hoe komt het dat de ene kan zo klein is en de andere kant zo groot? Heb je hier zelf een verklaring voor?

 

Stroom ziet er netjes uit man, zoals het hoort netjes buiten het hok :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm da's zeker een goede vraag, want toen je begon waren ze zo te zien allemaal even groot. Dat zou dus betekenen dat er aan de ene kant van je hokje iets beter in orde is dan aan de andere kant. Betere luchtcirculatie misschien?

 

Elektra ziet er zeer netjes afgewerkt uit man, klasse! Alleen de harde leidingen ontbreken er nog aan voor een NEN 1010 certificering! :whistling

 

Heel veel succes gewenst en keep up the good work! Prachtig hok... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er dus voor gezorgd dat al die kleine onder 1 lamp staan

die kwamen her en der door me ruimte vandaan

maar voor ik de bloei in ga wilde ik maat bij maat hebben

 

 

dus vandaar :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...