Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

16 GRAM

3 Joints = 20 Sigaretten

Recommended Posts

volgens deze studie uit '88 zit er nog altijd ongeveer net zo veel schadelijke stoffen in wiet als in cannabis:

http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_info3.shtml

 

The amounts of some materials in tobacco cigarete and marijuana cigarette smoke are compared in Table 3. Toxic substances, such as carbon monoxide, hydrogen cyanide, and nitrosamines occur in similar concentrations in tobacco and marijuana smoke; so do the amounts of particulate material known collectively as "tars".

 

 

Beetje bullshit en beetje oud nieuws dus...

 

bovendien, wanneer voelen jouw longen en keel meer verot? na drie joints of na een pakje sigaretten?

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

*gaap*

 

Het is net zoals Boyofwax al zegt, allemaal relatief. Verbrande koolwaterstoffen inademen kan sowiezo nooit goed voor je zijn, maar als je kijkt naar hoeveel ----EDIT----verwekkende stoffen we al dagelijks binnenkrijgen via de lucht die we inademen en de voeding die we eten schrik je je een ongeluk. Zo blijken er in geroosterde koffiebonen al 800 verschillende chemische verbindingen aanwezig te zijn, waarvan er (slechts) 21 op proefdieren getest zijn en er hiervan 16 ----EDIT----verwekkend bleken. Moet iedereen nu stoppen met het drinken van koffie?

 

Er zijn zoveel middelen met ongezonde of onbekende uitwerkingen, maar zolang je alles met mate gebruikt en zorgt voor een goede lichamelijke afweer door gezond en gevarieerd te eten kunnen de meeste zaken niet zo veel kwaad. Ja, als je alles laat liggen word je misschien 5 jaar ouder. 95 in plaats van 90, maar wil je dat?!? Volgens mij wil iedereen oud worden maar niemand oud zijn.

 

Inderdaad Brick... Leef! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me ook af of een blow met hasj schadelijker is dan wiet, als je er hetzelfde gewicht aan hasj en wiet in doet met een gelijke hoeveelheid tabak.

En wat dat onderzoek betreft, het is een Frans onderzoek, zegt genoeg. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vraag me ook af of een blow met hasj schadelijker is dan wiet, als je er hetzelfde gewicht aan hasj en wiet in doet met een gelijke hoeveelheid tabak.

 

Aangezien hash over het algemeen een stuk meer THC bevat dan wiet, is de hash gezonder. Het leuke is alleen dat hash makkelijk andere shit kan bevatten, in engeland heb je bijna alleen maar "soapbar hash" waar de meest ranzige shit inzit, zoals rubber, plastic, enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en sinds waneer trekken wij ons iets aan van een FRANS onderzoek? Die franzen moeten zich zelf eens onder de loep nemen.

 

 

 

ik vind frans wel aardig.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhhhh... eigenlijk..

 

Lekker belangrijk!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook al jaren bekend dat het eten van wiet veel gezonder en veel efficienter is dan het roken (zeker is combinatie met tabak.)

Gewoon koekjes van bakken dus. Die kan je bovendien makkelijk meenemen en overal opeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is ook al jaren bekend dat het eten van wiet veel gezonder en veel efficienter is dan het roken (zeker is combinatie met tabak.)

Gewoon koekjes van bakken dus. Die kan je bovendien makkelijk meenemen en overal opeten.

 

hehe ja :D

Maarja roken heeft ook wel iets.

Lekker met vrienden(of alleen) even een jonko opsteken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ging om het roken van wiet. Er werd dus niks gezegd over het eten o.i.d. :D

Edited by 16 GRAM

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vaporiser, weet je wat zo'n ding kost! :D

ook al was ik miljonair, zon ding kwam er niet in, waterpijp/bong of gewoon een joint is veel leuker, en een joint kan je ook oproken als je niet in de buurt van een stopcontact bent en kost aanzienelijk minder dan zo'n apparaat.

 

en koekjes dat duurt zo lang :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
een vaporiser, weet je wat zo'n ding kost! :verrygood

ook al was ik miljonair, zon ding kwam er niet in, waterpijp/bong of gewoon een joint is veel leuker, en een joint kan je ook oproken als je niet in de buurt van een stopcontact bent en kost aanzienelijk minder dan zo'n apparaat.

 

en koekjes dat duurt zo lang :D

 

Mee eens :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...