Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowmonkey

Blowmonkeys Buitenkweek '06

Recommended Posts

Zekers. :wOOt Gisteren nog wat foto's gemaakt van de gebroken tak (beetje wazige foto):

55eb8c97.jpg

 

Na wat verband aan te brengen zag ze er weer normaal uit. Nog even een stuk frambozenstruik weggehaald rechts van de plant, gaf wat meer ruimte om de tak weer terug te zetten en om wat overzichtelijkere foto's te maken. De plant ziet er hier trouwens wat kleiner uit, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de pic vanaf een stoel heb genomen. Kheb later trouwens dat rare stekkie ernaast gezet maar nog geen foto van genomen.

5783c347.jpg

 

En hier de plant die ik vorige keer ben vergeten te fotograferen. Gaat ook wel lekker, begint alleen bij een paar blaadjes hetzelfde mankement te vertonen als de plant waarvan je rechts nog wat blad van in beeld ziet, maar het lijkt niet zo erg te worden, spreid zich niet echt hard uit.

260c49cb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heb je een klewang nodig om door dat oerwoud heen te komen. Toch maar beter slingerend van top tot top denk ik.

 

Heb een theorie trouwens. zie overal om me heen planten véél eerder in de bloei schieten dan vorig jaar. Volgens mij denken de dames écht dat de zomer bijna is afgelopen. Het verschil in licht en temperatuur vanaf begin augustus was ook wel dramatisch natuurlijk. Wellicht dat deze natte periode straks een zegening blijkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet, vorig jaar gingen de purples die ik had precies rond deze tijd in de bloei te geraken, nu duurt het toch beduidend langer. Vind het toch een beetje raar, of ik moet een dezer dagen natuurlijk de bloei spotten, maar kdenk zelf dat het nog wel zo'n 2 weekies gaat duren voordat die gaat beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij heb je een klewang nodig om door dat oerwoud heen te komen. Toch maar beter slingerend van top tot top denk ik.

 

Heb een theorie trouwens. zie overal om me heen planten véél eerder in de bloei schieten dan vorig jaar. Volgens mij denken de dames écht dat de zomer bijna is afgelopen. Het verschil in licht en temperatuur vanaf begin augustus was ook wel dramatisch natuurlijk. Wellicht dat deze natte periode straks een zegening blijkt.

 

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloei is eindelijk begonnen bij een paar planten. De 2 OB's in de 30 en 50 liter kuipen zijn nu ongeveer een klein weekie verder, alhoewel de grotere van de 2 nog en beetje aan het twijfelen is, en 2 van de purples zijn nu ook begonnen met de bloei. De plant in de wc is volgens mij echt net een dag bezig, de rare sprieterige stek die ik net in de volle grond heb gezet is ook net een paar dagen bezig. Bij de anderen nog geen bloeiverschijnselen gezien, maar dat kan nooit lang meer duren.

 

Als het ff meezit bloeien een paar van de planten dus een week achter elkaar af, wel zo makkelijk met het knippen en drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een prachtige planten, ja als het weer meewerkt, krijg je zo iets.

Veel succes bij je oogst.

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zij behoorlijke struiken :wOOt

 

zien er goed uit en het zou idd heel mooi voor je zijn als ze een week na elkaar afbloeien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het weer werkt niet mee vandaag.. Natuurlijk. Vandaag weer wat takken afgebroken, planten omvergewaaid en ze hebben nog geeneens toppen. Gaat lekker dus.. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjah, kdenk dat m'n plantjes het harder nodig hebben. De ene in de bak met aarde is haar hele leven aardig ielig gebleven en met die zware regen en rukwinden is ze echt gewoon omver geblazen, te veel gewicht + natte aarde + ielige takken = zwaar genaaid. Ze is nu weer overeind getrokken met wat sjorbanden aan de schutting, maar kmoet echt iets verzinnen om haar in de bloei te beschermen. Kheb net ff gekeken en een lange buis van zo'n 2 en een halve meter lang gevonden waar ik misschien de zijtakken aan op kan binden, want die gaan gegarandeerd allemaal hangen wanneer ze in bloei schiet. De plant in de wc is ook aardig gehavend, paar zijtakken zijn helemaal gaan hangen, komt omdat dat ding zo gigantisch is gaan strekken naast de schuur.. De OB in de 50 liter pot is ook scheef gewaaid, weer een beetje recht getrokken met wat touw. De "zieke" plant heeft nu een gebroken tak aan de andere kant, maar dat maakt me eigenlijk niet zo geweldig veel uit, houd alles weer een beetje in evenwicht. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij ging het vannacht ook als een beest te keer...nog niet gekeken,maar zal wel loslopen, wat kleinere planten hebben heeft dus ook zn voordelen!

 

 

laten we hopen op een lekker weertje, graad of 30, en een middelharde wind om alles lekker door te tochten!

 

 

volgend jaar gewoon heijen op de plek waar je je planten wil zetten monk! :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, kheb voor volgend jaar eigenlijk wat anders in gedachte. Veel bamboestokken van een meter of 2 en veel planten toppen, soort van scrog veldje creeren zodat ze niet te veel wind gaan vangen, misschien de meest potente en stevigst uitziende plant met korte internodes haar gangetje laten gaan en laten uitgroeien tot zo'n vergelijkbaar monster.

 

Kben er zelf trouwens ook achter gekomen waarom die trap in de tuin staat! :wOOt

 

Net ff naast die grote plant gezet en warempel, ze zijn bijna evengroot. Wordt een leuk fototje. Heb ook meteen gezien dat ze wel degelijk bezig is met de bloei, vooral daar bovenin de plant is het goed te zien, alhoewel je het op de foto's waarschijnlijk niet zal zien, is dat ding te wazig voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat foto's gemaakt, zit aardig wat tegenlicht bij, dus sommigen zijn wat onduidelijk, heb ook rare hoeken moeten kiezen.. Eerst de 2 onduidelijkste, de OB in de 50 liter pot en het rare stekkie wat ik naast de grote plant heb gezet.

 

3fba20a8.jpg

fd963234.jpg

 

Hier een ander zij-aanzicht van de PP die 2 keer is getopt. Kheb trouwens iets heel opmerkelijks gezien bij deze plant, net zoals in fotografe haar topic met die freaky ass planten lijkt deze op 1 plaats een dubbele steel te hebben gevormd, ook maakt ze internodes aan met 2 zijtakken per keer inplaats van 1, soms wel 3 en maakt ze 3 fan leaves aan per internode. Jammergenoeg krijg ik het maar niet goed op de foto, misschien krijg ik binnenkort de kans om ff de camera van een vriend te lenen, maar misschien ook niet.

 

5320b581.jpg

 

Het PP stekkie, al zeg ik het zelf, maar is toch nog heel mooi geworden.

 

d62210e0.jpg

 

De grote plant met de trap ernaast.

 

a847f0fe.jpg

 

En hier 2 pics van de plant in de bak, die een paar dagen geleden was omgewaaid. Je ziet het nog steeds, allemaal scheve en hangende takken.

 

3dceb88e.jpg

b76f47a0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus je gaat ze volgend jaar net zo breed maken als ze nu hoog zijn!?

 

zet wel gewoon 1 grote neer alsjeblieft.....een zomer zonder megablowmonkey boom is geen echte zomer...

 

 

 

ik vind het er op zich nog iok uitzien, (zie misschien niet alles) had een grotere ravage verwacht!

 

 

grtz jv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

:wOOt

Wat zal dat een mooi gezicht zijn, die tuin met al die verschillende maten wietplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat fototjes erbij gemaakt.

 

Een iets duidelijkere foto van de OB.

 

a6b2fb45.jpg

 

Hier 2 fototjes van de andere OB.

 

23e1e75b.jpg

0534d73b.jpg

 

Deze was ik ook vergeten te posten, dus bij deze.

 

8cf1b8fc.jpg

 

2 fototjes van bovenaf genomen van de grote PP. Je kan goed zien dat ze niet 1 top maar meerdere toppen heeft ondanks dat ze niet is getopt, komt omdat ze eerder al lichtjes in de bloei was geschoten, daar is ze ook zo bossig van geworden.

 

cb8ee8b9.jpg

0be5934c.jpg

 

 

En een "artistiek" fototje van de stek in de wc, je kan hem ook gewoon mislukt noemen, maar het zag er wel grappig uit.

 

074590f4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt wel mist, dat tegenlicht (blowmonkeys in tha mist!?)

hoeveel planten heb je nu eigenlijk in totaal....ben totaal de kluts kwijt bij je! :wacko:

lijkt me tof om jouw tuin eens vanaf de lucht te zien...een helicoptertje ofzo..

blowmonkeys domestic jungle!

 

t ziet er weer puik uit!

 

 

grtz jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

blowmonkey, mooie tuin man,

het zal wel een zware klus worden om tijdens de de laatste bloeiweken, bij elke plant regelmatig een toprotcontrole te doen!!!

 

succes!! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...