Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
timmah

2006 Kweek Van Mix Buiten/binnen

Recommended Posts

wel zonde hoor... :D

stel je voor dat je nou net de 4 vrouwtjes hebt gekillt!! :D

 

succes!!

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites
wel zonde hoor... :D

stel je voor dat je nou net de 4 vrouwtjes hebt gekillt!! :D

 

succes!!

 

-grz- Cannakid

 

 

Ja echt zonde man... Je had ze beter wat ruimer gezet in de potten, die zijn toch groot zat. Dan hadden ze geen last van elkaar gehad en kon je mannetjes weggooien ipv babytjes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee nee, zo is het het best :D

 

ik heb toch zaad genoeg

 

soon gaat die ene onder de lamp in de bloei want ik heb al 7- en 9-vingerig blad

 

ltrz

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

die ene onder de lamp gaat wel lekker

 

nu 22 dagen na zaaien

 

en nu getopt na de 4e internode

 

tadaaa :D :

 

fotomoment0243ay.jpg

 

laters :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De snelst groeiende planten kunnen of het meest vitaal zijn of mannetjes zijn omdat die sneller groeien. Je kan dus, door alle "noobs" eruit gehaald te hebben, een stel mannetjes hebben overgehouden. Kan je weer helemaal overnieuw beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er nu nog 5

4 op de vensterbank en 1 onder de spaarlamp

ik heb maar 2 vrouwtjes nodig, dit zal wel lukken :D

 

het verschil in groei was overigens errgggg klein, dus komt goed :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt er 8 geplant

 

haalt de 4 ''noobs'' eruit, omdat ze minder hard groeien, vrouwtjes groeien minder hard!!

Ik hoop voor je dat bij deze 4 nu wel 1 á 2 vrouwtjes zitten, het is hopelijk wel een leer voor de volgende keer dat je gewoon 4 extra potjes haalt, desnoods gooi je er een in een gelpot! dat maakt niet uit.

 

wel veel succes met deze vier, hopelijk komt er wat af!

 

neus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk echt dat het onzin is over die mannetjes en vrouwtjes. Vrouwtjes groeien over het algemeen wel minder snel, maar dat kan je echt nog niet zien in zo'n vroeg stadium. Het ligt in zo'n vroeg stadium vooral aan de kiemkracht van het zaadje wat voor de voorsprong of achterstand zorgt. :D

Het is wel zonde om er zo 4 weg te gooien maar dit is volledig wilekeurig, ik denk dat het best alle 4 vrouwtjes kunnen zijn die nu in je vensterbank staan. :D

 

Mzzls :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad :D

 

ik denk dat ik ze aankomende week in de bloei zet en dan zullen we zien hoeveel chicks ik heb :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk echt dat het onzin is over die mannetjes en vrouwtjes.

 

Ik ben het niet met je eens. Mijn ervaring is dat mannen niet alleen harder groeien, maar ook net wat eerder ontkiemen dan vrouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn ervaring is dat mannen niet alleen harder groeien, maar ook net wat eerder ontkiemen dan vrouwen.

 

Dat ligt toch sterk aan de kiemkracht van het zaadje zelf? Ik denk niet dat mannetjes en vrouwtjes allebei precies evenveel kiemkracht hebben waardoor je in zo'n vroeg stadium kan zeggen wat voor geslacht het is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:nerd UPDATE:

 

5 weekjes vanaf ontkiemen:

 

De 4 voor het raam, gaat ze gangetje, ze strekken alleen weeris zo erg net als vorig jaar :blink:

 

wiet5weken0017wq.jpg

 

wiet5weken0028xo.jpg

 

de gene onder de lamp die staat al 1 week op 12/12 maar ik zie nog steeds geen kenmerken :nerd

(let niet op die plant erachter die is niet van mij)

(let ook niet op de verbrande blaadjes :))

ennu hij is getopt zoals te zien

 

zodra ik het geslacht weet gaan de 4 voor het raam in de kast

 

wiet5weken0034xk.jpg

 

laters <_< :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat ligt toch sterk aan de kiemkracht van het zaadje zelf? Ik denk niet dat mannetjes en vrouwtjes allebei precies evenveel kiemkracht hebben waardoor je in zo'n vroeg stadium kan zeggen wat voor geslacht het is.

 

Je geeft het antwoord zelf al: mannetjes en vrouwtjes hebben niet evenveel kiemkracht. Het verschil is niet vreselijk groot, maar als ik zaden ontkiem bij 20° duurt dat 3 à 4 dagen. Van de zaadjes die op dag 3 ontkiemen is zo'n 2/3 man; van de zaden die een dag later ontkiemd zijn is ongeveer 2/3 vrouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je geeft het antwoord zelf al: mannetjes en vrouwtjes hebben niet evenveel kiemkracht. Het verschil is niet vreselijk groot, maar als ik zaden ontkiem bij 20° duurt dat 3 à 4 dagen. Van de zaadjes die op dag 3 ontkiemen is zo'n 2/3 man; van de zaden die een dag later ontkiemd zijn is ongeveer 2/3 vrouw.

 

oh ik zal eens kijken of dat bij mijn kweek van dit jaar ook zo het geval is:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, muggen genoeg hier dus.

 

Heb ook wat fototjes neergezet van onder een spaarlampje die voor het raam stond.

Ik kan t je niet aanraden en moet zeggen dat t er bij jou beter uitziet.

 

Ik ga ook naar interpolm.

Vriedelijk behandeld <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

6 weken na ontkiemen:

 

De 4 voor het raam.. WAAROM strekken ze zo?

 

wiet6weken0014le.jpg

 

tuinkers :blink: :

 

wiet6weken0021by.jpg

 

poging 1 tot maken van stek in GEWOON kraanwater:

 

wiet6weken0030ov.jpg

 

poging 2 (2 stekjes) in kraanwater met war druppels citroenzuur:

 

wiet6weken0047aw.jpg

 

1 van de 2 hoofdtoppen van de plant onder de lamp, het is een vrouwtje, jeuj:

 

wiet6weken0054em.jpg

 

de plant zelf, lelijk maarja ik wil hem alleen als moeder houden..:

 

wiet6weken0062ye.jpg

 

graag ff reacties en tips dit keer!!

 

mzzls <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey timmah,

 

Stekken gewoon in een glas voor het raam heb ik 2 jaar geleden ook een keer geprobeert, het lukt wel maar duur ongeveer 4 weken voor je het eerste begin van een worteltje ziet. Je kan beter gewoon een paar steenwolplugjes halen, een potje stekpoeder en dan een topic zoeken over stekken maken.

Als je geen stekkekastje wil kopen, kan je er een maken: een ovenschaal(ofzo zeg maar wat) nemen, hydrokorrels op de bodem, laagje water er in, en dan van ijzerdraad een frame maken, en dat dan inwikkelen met vershoudfolie, werkt ook!! (wel eerst je plantjes er in zetten)

 

Suc6! Plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je stekken wilt maken, gewoon stekkenpoeder halen. Hiermee kun je de stekjes insmeren en dan gewoon in aarde zetten, anders moet je weer van die blokjes kopen, wel beter, maar ach.

 

Ik zou je planten toppen, omdat ze nu inderdaad enorm lang al gaan worden. Ik denk dat dat strekken te maken heeft dat ze maar van 1 kant licht krijgen, zo te zien is de rest van je kamer vrij donker. Ze 'denken' daardoor dat het lichtaanbod gering is, en ze willen zo groot mogelijk worden om zo veel mogelijk licht te vangen!

 

Het linkerplantje lijkt me een mannetje trouwens... <_<

Maar ik kan het ook fout hebben, was niet helemaal de goede bril :smoke

 

Maar dat gaat wel lekker zo toch timmah, ik zie het wel goed komen op deze manier, gewoon een stokje erlangs en geen probleem

 

succes man :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

de reden waarom ze zo hard strekken is doordat je ze zo vroeg hebt laten ontkiemen!!

vorig seizoen had ik net hetzelfde, had men zaden toen begin maart ontkiemt en euh dat waren ook uitlopers, heb deze later in het wild gezet, ik kan je zeggen dat een plant hiervan wel gedeeltelijk kan herstellen, wel is de onderkant niet veel waard, kheb dan ook alles opgesnoeid tot op een kleine meter, ze waren wel erg hoog dus dat boeide niet

toch wilde ik dit jaar bosserige planten, heb net een msilukte poging met burundees zaad achter de rug, heb om me te troosten 6 zaadjes van vorig jaar laten ontkiemen, na drie dagen nog is het nog nix :whistling

 

maar wat je best kan doen wanneer je ze verpot of in de volle grond zet, is je plantje wat dieper in de grond te zetten zodat het steviger, zo wordt ie wat kleiner en heeft ie het gemakkelijker om wat bossiger te worden. dit werkte bij mij alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke

die linker is idd een man, en is blijkbaar spontaan gaan bloeien!! heel raar...

goed dat je dat zo kon zien op de foto... hoe zag je dat?

 

verder was ik gister bij me oma, en rara wat had die in huis liggen? STEKPOEDER

jeuj

dus ik ga vandaag ff stekjes bouwen

 

tot nu toe

1 man

1 vrouw

3 onbekent

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok gaan we dan:

 

bye bye meneer plant:

 

fotomoment0382db.jpg

 

de home made stekjes

gedaan met stekpoeder

en een folie eromheen voor de hoge LV:

 

fotomoment0393nq.jpg

 

goed of niet?

wanneer kan ik wortels verwachten?

 

mzzls! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is in aarde wat lastig te zien wanneer je stek beworteld is, zeker in zo'n grote pot. Maar als het topje weer groei begint te vertonen kan je ervan uitgaan dat er wortels zijn.

 

Haha, muggen genoeg hier dus.

 

Yo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja doe ik,

 

zo tis echt super vochtig in de pot, echt warm en broerig, 34 graden in de zon :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...