Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stoffels

Plantjes Sterven

Recommended Posts

aan iedereen die mijn "stomme vragen" wilt lezen,

 

Aangezien ik de laatste tijd veel vrije tijd heb, begon ik met de gedachte te spelen om is een paar plantjes zelf proberen te kweken, ni zo moeilijk dacht ik, heb eerst de nodige informatie gezocht op het forum die ik nodig had om te starten, dus heb mij een natriumgaslamp gekocht van 600 watt van philips met voorschakelapparatuur, zaadjes online besteld, citral en b52, heb maar wat gekozen, een kweekkastje gemaakt in mijn tuinhuis in de hoek, lichtdicht, electrische verwarming erbij zodat het een constante temp van 24 graden blijft, als verluchting heb ik onderin de hoek een tiental gaten geboord van 12 mm en bovenin de kast, boven de lamp een buis van 125mm die naar buiten toe gaat, de potten staan van grond op een houten tafeltje 20 cm van grond, het ontkiemen van de zaadjes lukt me wel maar men plantjes waren 10 cm en ze vielen plat en droogden uit denk ik, de stengel werd dunner, 2 zijn er spijtig genoeg direct overleden, eentje ligt nog plat en de stengel is precies gekrakt vlak onder de blaadjes, maar de blaadjes richten hun wel naar de lamp ??? gaat ze het nog halen ?? ben nu terug aan het ontkiemen, kan er iemand helpen zodat ik niet weer hetzelfde voorval heb, weet nie juist wanneer de zaadjes onder de lamp mogen, kiem ze gewoon uit in aarde (bosgrond met wat paardenmest onder vermengd) en hoever de 600 watt lamp erboven moet hangen, is dit mijn fout geweest, hing de lamp te laag, nu hangt de lamp op 80 cm boven mijn stervend plantje, is mijn ventilatie toch niet goed genoeg, is een ventilator echt nodig, please help wil ze zo graag zien groeien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello ik ben geen pro ofzo maar ik denk wel dat ventilatie zeer belangrijk is de lucht in je ruimte moet per minuut 2 of 3 keer ververst worden meen ik

de lamp die je hebt zou ik in t'begin zo hoog mogelijk hangen minimaal 1 meter ? of meer

geef de plantjes zeker de eerste weken niet teveel water eerst grond helemaal droog laten worden voordat je weer nat maakt hierdoor wortelen ze een stuk beter ( wortelsimulator ) ????

hang je lamp pas op 60 cm. als je een stevig plantje hebt

 

groeten de Vette

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zijn de foto's van 2 dagen geleden, heb ze toen nog proberen recht te houden door ze aan een stokje te binden, echter zonder veel resultaat

 

kast

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja wat zal ik zeggen

jij hebt nooit iets nuttigs te vertellen dus zeg maar niks <_<

zowiezo moet je een ander grondje kopen begin bijv met een growmixje van de shop.

misschien heb je er teveel paardenmest doorheen gegooid.

schaf een ph meter aan.

hang de lampen niet te laag op de planten.

en zorg ervoor dat je lucht ververst word dmv afzuiging en een pasieve inlaat.

dan moet het wel goedkomen denk ik.

en ik weet het niet zeker maar volgens mij hebje je planten verzopen.

voor zover ik het kan zien ziet de grond er aardig doorweekt uit.

doe een beetje rustig aan met watergift en als je het helemaal goed wil doen koop je ook een tensiometer erbij.

succes :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

jouw probleem ligt enkel en louter aan je medium!

Bosgrond heeft meestal een ph waarde van rond de 4.0 ph,waarom groeien er varens en rhodondendroms(die planten met veelal paarse bloemen in de zomer) en heide in het bos?Dit zijn zuurgrondminnende planten,hoe dieper het bos in,hoe zuurder!Open plekken hebben vaak een ph waarde van 4.5 tot 5.2 wat nog steeds veel te laag is voor wietplanten,koop gewoon een zakje growmix,start je zaadjes in zaai & stekgrond,daarna overpotten in growmix na een dag of 10 na het ontkiemen,lamp mag bij zaailingen direct op de voorgeschreven afstand,medium vochtig houden maar niet zeiknat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guys, hier kom ik weeral wat verder mee, straks ff langs tuincenter rijden voor andere grond, hier nog een foto van een hangend plantje toegevoegd....kast

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ziet er goed uit man <_<

 

maar wat rataplan al zei eerst gewoon kleine turf potjes met zaai stekgrond, wat ik daarna doe als ze net zo hoog zijn als het potje zet ik ze over in grotere.

 

deze vul ik 3/4 met lightmix en de rest stekgrond geef dan 2 dagen gewoon water en begin dan met beetje wortelstimulaor, dit doe ik een week als ze dan zo tussen de 10/15cm zitten gaan ze naar de 11 ltr potten.

 

deze vul ik gewoon met de lightmix geef dan ook gelijk groei voeding mee, en dit doe ik ook een week de lamp staat dan op 12/12.

daarna krijgen ze gewoon bloei voeding.

 

 

p.s. kijk in het begin uit met je afzuiging deze haalt je lv naar beneden

 

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, heb die gestorven plantjes maar weggegooid, en opnieuw begonnen, de nieuwe zijn nu al 5cm, blaadjes beginnen al open te gaan, dus nu moet ik wachten totdat de plantjes even lang zijn als mijn turfpotje, en dan in een grotere pot met growmix niet ?? en men lamp (600w)die hangt nu op 1m, wanneer mag ik die laten zakken en hoever ? minimum 60cm boven de plantjes heb ik dat juist ? heb nog een kleine ventilator, en wortel, groei en bloeispul besteld bij alien, hoop dat ik nu al de benodigdheden heb om is iets te kunnen roken dat ik zelf gekweekt heb, maar zal maar niet te veel verwachten zeker <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je blaadjes beginnen net te verschijnen en ze zijn nu al 5 cm? Ze strekken zich duidelijk naar het licht, dus hang je lamp lager! Een centimeter of 60 is beter en daar kunnen ze prima tegen. Een zaailing is niet te vergelijken met een stek. Nog beter is het om een aantal TL's kleur 33 vlak boven je zaailingen te hangen. In de groei hebben ze meer blauw licht nodig dan de bloeilamp die je nu gebruikt. Het spaart een boel stroom uit en het resultaat is veel beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan hier verder nog aan toevoegen dat je beter eerst een paar dagen de tijd kan gaan nemen met te gaan lezen op het forum in plaats van te gaan experimenteren,en dan te gaan lezen!Uit je vragen wordt het duidenlijk dat je geen basiskennis bezit,dus lezen,lezen en nog eens lezen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet best ook wel dat ik nog veel te leren en te lezen heb, en probeer toch elke dag minstens een uurtje op het forum rond te neuzen, maar heb het geduld niet om eerst weken alle info op het forum te verzamelen en dan pas te beginnen, dus dacht ik ik begin al met dat beetje basis dat ik al heb, en naar gelang de kweek vordert en ik vragen heb, zoek ik de antwoorden dan wel op het forum, ben ik dan zo verkeerd bezig en is mijn kweekje dan gedoemd te mislukken, met mijn amateurisme, mijn verwachtingen zijn heus niet hoog hoor, heb trouwens maar 2 zaadjes geplant, aangezien ik er ni meer mag houden van mijn vriendin, het heeft me al veel moeite gekost om haar te overtuigen om er dan maar max 2 te houden, mijn excuses dan nog voor mijn amateuristische vragen en nog een keer bedankt voor de goeie raad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed zo!Dan ben je aardig op weg!Wanneer je het grondig aanpakt,dan kunnen zaailingen,zelfs maar 2,met de juiste voorgroei en mits te toppen je nog zeer veel heerlijke wiet gaan opleveren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ben ik weer, niet kwaad worden eh rataplan, :specool , de zaailingen zijn nu beetje gestopt met in de hoogte te groeien, heb laatste 2 dagen ni echt veel verandering gezien, juist alleen de blaadjes die zich verder ontwikkelen, heb de turfpotjes juist in de 10l potten gezet,dat kan toch ni echt veel kwaad denk ik eh ?, mss dat de voeding in de zaaigrond aan het uitputten was ? kan dit ?lamp hangt nog altijd op 60 cm, vochtigheid, ventilatie, ph en temperatuur zitten goed, ze staan nog steeds op 18/6 1 week nu, als ik ze nu al in bloei zet, gaan ze dan nog in de hoogte groeien ? of moet ik echt wachten totdat de plantjes wat groter en verder ontwikkeld zijn, hoop deze keer echt wel wat verder te geraken als vorige keer, maar als het echt moet, heb ik nog wel wat tijd en geduld over, heb trouwens nog 30 zaadjes "in stock" moet me toch 1 keer lukken he, <_< correcties en tips zijn altijd welcom :rofl heb aan jullie tips en dit forum al veel hulp gehad, maar info is enorm, begin te twijfelen of het met de eerste 20 zaadjes wel gaat lukken, mss toch maar beter is in auto springen en naar het noorden rijden en wat stekkies gaan halen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry hoor, ik zal wel weer bruut overkomen, maar wat moet je nou met 2 zaadjes onder 600 watt ??

Voor het zelfde geld zijn het twee mannetjes toch.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vtmuis
Ja sorry hoor, ik zal wel weer bruut overkomen, maar wat moet je nou met 2 zaadjes onder 600 watt ??

Voor het zelfde geld zijn het twee mannetjes toch.

Ria

 

 

Ben al een aantal keer een reactie van u tegen gekomen en ik zou zeggen: rook eerst een joint of 5, lees 3x wat u net hebt getypt nog is over en beslis zelf of het bruut is of niet.

(of denigrerend, onvriendelijk, laag bij de grond, kies zelf maar)

 

Ik zal er wel overheen gelezen hebben maar ik heb u nog niet kunnen betrappen op een opbouwend of vriendelijk stukje!

U zal zelf wel een top-kweker zijn die alles al weet en zich rot ergert aan vragen en berichtjes van nieuwkomers en beginnelingen dus ik neem u absoluut niets kwalijk.

Maar ook wij willen het leren, willen niet opnieuw het wiel uitvinden en stellen de vragen hier in de hoop dat er mensen zijn die ons willen helpen.

 

Door reacties zoals u die doorgaans geeft zakt de moed bij veel nieuwelingen in de schoenen om nog een “domme†vraag te stellen.

Dus... 5x roken, 3x lezen en dan pas reageren.

 

Slaap lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag er net zo over denken als je wilt, maar ik wil alleen maar aangeven dat dit onlogisch is.

ALs je 3 maand een 600 Watt laat branden voor 2 zaadjes, waarvan je niet eens weet of het vrouwtjes zijn, vindt ik dit niet verstandig, toch ! Het enigste wat je zeker weet is dat je 120 Eur aan stroom kwijt bent.

En daarbij kan ik schrijven van ook mooi en leuk, maar ik kan ook zeggen dat het niet verstandig is of ook niet mogelijk is, dat noem ik ook opbouwende kritiek. Ik ben zelf ook met vallen en opstaan ooit begonnen en om anderen van die domme dingen te weerhouden, lever ik kritiek. En dat, terwijl als je het simpel houdt, het kweken van cannabis toch eigenlijk gemakkelijk is.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja verlies doe ik er zowiezo aan, dat weet mijn kleine teen ook, en die electriciteitsrekening is toch altijd torenhoog, dat beetje er nog bij raakt men kouwe kleren niet, en ja mss zijn het wel 2 mannetjes en kan ik terug opnieuw beginnen ja, maar mag er nu eenmaal ni meer planten van men bazin, anders had ik er wel een stuk of 5 tegelijk geprobeerd, zou het wel mogen maar dan zou ik na een tijdje 3 moeten wegdoen, en stel nu maar dat het 5 dames zijn, zou ze met pijn in het hart omhakken, dus dan maar zo, en blijkbaar heb ik een 400 wat lamp, ergens hing een plakkertje met philips 400 son t ofzo maar heb wel nog een nieuwe bulb erbij gekregen, maar die is blijkbaar 600 w, heb dat ding tweedehands gekocht voor 20 euro, dacht dat wel goed zat, maar kan die 600 w bulb wel in die lamp ? en mag de lamp dan nog zakken als ze maar 400w is (hangt nu nog op 60cm) zal straks proberen van nog foto's te posten, anyway thx everyone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik helaas weer nee zeggen, je kan geen 600 Watt lamp aab een 400 Watt verschakelapparaat koppelen, althans dat is niet aan te raden, evenals andersom. Als je niet meer als twee plantjes mag houden, neem dan gewoon een paar stekken, je mag ze bij mij voor niks ophalen, maar dan ben je in ieder geval verzekerd van weed en sta je niet voor niks te kutten, want dan kan het op een teleurstelling uitlopen.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet Ria gelijk geven.

Haal twee stekken bij een growshop zeT ze in twee 20 liter emmers of groter.

top ze na een week en laat ze daarna nog een week tot 1 1/2 groeien daarna in de bloei trekken

je dan zeker dat je vrowtjes hebt!!!!

 

succes

bti

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier benk ik het ook mee eens koop gewoon stekken lkkr goedkoop en altijd zekerheid dat t vrouwtje is

 

en waarom is je bazin zoeen kwaaie of je er nou 2 of 20 onderzet stinken doet t tog <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...