Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Slipperman

Buiten Planten In Bloei Zetten...

Recommended Posts

Zou je in preciepe ook buiten planten snel in de bloei kunnen zetten net als binnen planten? Door bijv. gewoon aan lichtschema te houden en daarna volledig afdekken? (Wel zorg ik voor ventilatie natuurlijk) Maar zo moet je je buiten planten toch ook heel snel in de bloei kunnen zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat als je ze in grote potten zet en deze dan vanaf de bloei gaat verduisteren in een donkere schuur of hok na +- 12h licht,denk er aan dat de dagen lengen en korten...,de bloei gaat wel langer duren,het is namenlijk niet alle dagen een ideaal weertje hier in dit klimaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat doe ik ook ieder jaar , omdat je dan in de zomer kunt afbloeien ,veel beter dan in het najaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnen zetten kan, ik heb vorig jaar een mooie constructie gezien:

 

- draad spannen over je planten

- Groot vel zw/wit folie eroverheen gooien (wit aan de buitenkant)

- aan beide kanten van je plant dubbelvouwen en met wasknijpers vast zetten zodat ze in het donker staan

 

Heb het zelf niet geprobeerd maar klaarblijkelijk werkte het want na een weekje 12/12 gingen deze dames in bloei.

 

ga ik dit jaar ook proberen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Binnen zetten kan, ik heb vorig jaar een mooie constructie gezien:

 

- draad spannen over je planten

- Groot vel zw/wit folie eroverheen gooien (wit aan de buitenkant)

- aan beide kanten van je plant dubbelvouwen en met wasknijpers vast zetten zodat ze in het donker staan

 

Heb het zelf niet geprobeerd maar klaarblijkelijk werkte het want na een weekje 12/12 gingen deze dames in bloei.

 

ga ik dit jaar ook proberen!

 

 

Heey whazzup, das een goed idee indd. En vooral als je grotere planten hebt he, en die speciekuipen van mij (90ltr) zijn ook niet te tillen. Moet je al met 2 man zijn of een palletwagentje... Hahahaha

 

En deed die persoon het maar en weekje? want ik heb het vorig jaar met grote zwart plastic zakken (lxb 180x140cm zelfgemaakt) geprobeerd, en toen heb ik het volgens mij twee weken aan gehouden en daarna heb ik ze niet meer erover gedaan. Want ze stonden in bloei, maar had ook veel schade aan de bladeren

<_< :specool

 

 

Groetjes Keesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon je potten of kuipen mobiel maken door middel van wieltjes , dan rij je ze zo naar binnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is maar een redenering hoor, dus misschien zit ik hellemaal fout.

21 juni is de langste dag. wat als ik de plant even voor of na 21 juni buiten zet? Dan is de groei minder lang geweest dus dan ook het afbloeien korter??

Was maar een hersen spinseltje <_<

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff deze thread weer bovenhalen, het is de moeite niet om een nieuwe te openen voor dit vraagje.

 

Ik ben van plan eerst binnen te ontkiemen en op te laten groeien tot praktisch 20 cm, daarna te verduisteren om ze in bloei te zetten en dan buiten in volle grond zetten. Hierdoor zou ik al in de zomer kunnen oogsten. Zal dit veel schelen in de opbrengst (tov gewoon de natuur zijn gang te laten gaan), en hoelang moet ik precies dat verduisteren volhouden om het definitief te maken?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een maat van mij verduistert zijn buiten planten door er een parasol achter te plaatsen, hier trekt hij z/w folie over heen, op het moment van verduisteren klapt hij hem open en trekt hij de folie over de plant en sluit de naad af met knijpers, klap hem weer in en je hebt de zon weer op haar koppie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet toch wel minimun 2 weken verduisteren, ik verkies echter een dag of 20. Daarna laat je de plant zijn ding doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar waneer begin je dan ong. met verduisteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste is vanaf de 3e week juli, en dan een dag of 10, doe je het eerder heb je kans dat zij nadien weer fegentarisch wordt i.v.m. de lengte der dagen.

R$ia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vorig jaar ben ik op 1 juli begonnen met verduisteren, misschien wel iets te vroeg

 

ik 8 juli omdat ik niet wilde dat ik weer toprot zou krijgen door het late afbloeien en wonder boven wonder hadden ze hier totaal geen problemen mee :verrygood al1 wel beetje gedoe met allemaal bevestigings onderdelen :nerd maarjah dat moet je er voorover hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het beste is vanaf de 3e week juli, en dan een dag of 10, doe je het eerder heb je kans dat zij nadien weer fegentarisch wordt i.v.m. de lengte der dagen.

R$ia

 

Wat bedoel je nou? Vegetarisch of vegetatief? Zolang je ze maar vlees blijft geven worden ze heus niet fegentarisch hoor!

Edited by Jan de Ripper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel tijdwindst scheelt je dat eigenlijk? Waneer is je plant dan afgebloeid, als je vanaf de 3e week van juli begint met verduisteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt enigzins aan de soort plant, maar ga er maar vanuit dat ze een weekej of 8 tot 10 nodig hebbben om te bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je netjes vanaf de 3e week v julie bezig geweest bent met verduisteren, kun je hier dan na ongeveer 2 weken meestoppen? Of schiet je plant dan gruwelijk in de stress? Zal ook wel weer van de soort plant afhangen, maar hoe zit dat in zijn algemeen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de plantjes 20 dagen verduisterd dus helemaal geen licht geeft gaat ie dan niet dood :whistling

En vanaf wanneer kan ik een plant nou buiten zetten

 

Alvast heel erg bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je de plantjes 20 dagen verduisterd dus helemaal geen licht geeft gaat ie dan niet dood

 

of ie dood is weet ik niet maar hij zal er zeker niet beter van worden, het is de bedoeling dat je hem verduisterd zodat ie 12 uur per dag in het donker staat en 12 in het licht, dus niet constant een vuilzak over haar koppie

Share this post


Link to post
Share on other sites
en als je netjes vanaf de 3e week v julie bezig geweest bent met verduisteren, kun je hier dan na ongeveer 2 weken meestoppen? Of schiet je plant dan gruwelijk in de stress? Zal ook wel weer van de soort plant afhangen, maar hoe zit dat in zijn algemeen?

 

Nee dan niet , je zit dan immers al in augustus als je het verduisteren stopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...