Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vleesetende

Rare Beesten Op Me Bladeren

Recommended Posts

heey

 

Ik heb last van een plaag, er zitten veel kleine beetjes op me planten (deze staan in me kamer) en witte vlekken:

 

De beestjes zijn 1-2mm groot en 0.5mm breed, ze zijn zwart met een lichtere kleur gestreept.

Ze laten (denk ik) ook OF witte eieren achter OF ze vervellen.

 

Er zitten ook witte vlekken op me bladeren en die vlekjes bedekken soms al het hele blad.

 

Weet iemand wat het is en wat ik er tegen kan doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga masai van ''bayer'' kopen,je hebt namenlijk spint,je mag gerust in het begin een hogere dosis geven als wat op de verpakking staat,je hebt namenlijk een spint plaag,zit je met een droge lucht?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ga masai van ''bayer'' kopen,je hebt namenlijk spint,je mag gerust in het begin een hogere dosis geven als wat op de verpakking staat,je hebt namenlijk een spint plaag,zit je met een droge lucht?

 

is geen spint.................!!!

 

spint is licht van kleur met twee zwarte puntjes(ogen)

spint heeft meer een ronde vorm van een spin.......

 

je kan bij de boekhandel een vergrootglas kopen voor je POSTZEGELS :wOOt :wOOt :P hiermee

kan je je blad letterlijk en figuurlijk onder de loep nemen en zo snel waarnemen of je last

van ongedierte hebt.

 

zelf denk ik dat er trips op de planten zit deze hebben namelijk een langwerpige vorm maar

helemaal zeker weten doe ik het niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, ze spinnen er lustig op los.

 

Ik wil trouwens ook een kanttekening plaatsen bij het verhaal dat spint niet zou gedijen bij een hoge luchtvochtigheid. Ik heb hier een hortensiastek staan in een stekkenbak waarin de luchtvochtigheid niet onder de 90% komt en die zit helemaal onder de webben.

Edited by Jan de Ripper

Share this post


Link to post
Share on other sites

het hangt ook af van de vitaliteit van je plantjes,het is zeker en vast zo dat sterke gezonde plantjes vaak geen tot heel weinig last hebben van spint zelfs indien er duidenlijk beestjes aanwezig waren,dit in combinatie met veel ventilatie en een hoge luchtvochtigheid zorgde mijn afgelopen zomerkweek er voor dat slechts 1 minder plantje sporen had van spint door witte stipjes op het bovenblad,bij onderzoek stelde ik dus spint vast,was geloof ik in week 6,gesproeid met masai en gelijk gedaan,nadien zakte de lv stap voor stap naar ongeveer 40%,is nooit meer teruggekomen,droge lucht en hoge temperaturen bevorderen de spintkweek in combinatie met weinig tot geen ventilatie,zie je webben,dan is het al goed bezig,meestal zijn de planten niet zo gezond meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites
heey

 

Ik heb last van een plaag, er zitten veel kleine beetjes op me planten (deze staan in me kamer) en witte vlekken:

 

De beestjes zijn 1-2mm groot en 0.5mm breed, ze zijn zwart met een lichtere kleur gestreept.

Ze laten (denk ik) ook OF witte eieren achter OF ze vervellen.

 

Er zitten ook witte vlekken op me bladeren en die vlekjes bedekken soms al het hele blad.

 

Weet iemand wat het is en wat ik er tegen kan doen?

Trips, lijkt me ...

 

De 'geweigerde asielzoeker' in Rusland (bloemenkweek). "Admire van Bayer". <-Gif

 

Tast ook het wortelgestel aan (zegt men). Spuiten en een keer voeden met de zooi.

 

Je kunt ook een 'Grootmoederstijdextract' toepassen. P.M. hiervoor 'Atmosphere',

want ik het recept 'not here' ... Spuiten met die handel gedurende een week.

 

Alternatief : KNOFLOOK-EXTRACT met HEERMOES (PAARDENSTAART).

5 bollen knoflook fijnhakken en een gelijke hoeveelheid heermoes (paardenstaart).

2 liter kokend water op de fijne kruiden gooien. Laten afkoelen en 4 liter water erbij.

24 uur laten trekken en regelmatig sproeien over de planten (zonder ze te verbranden !).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...