Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

THC_Slet

Pc Fans Als Aan En Afzuiging.

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

Ik heb nu een kast gebouwd van 1 meter breed 1 meter diep en 1.70 m hoog..en ik wil nu de afzuiging enz installeren maarh ik heb geen geld om zo'n grote dure afzuiger te kopen en dat ding vreet veel stroom ( voor mij dan ) en daarom ben ik van plan om 2 pc fans te installeren( transformator ertussen).gewoon 1 voor de aanzuiging en de andere voor de afzuiging ( zonder filter uiteraard).

Denken jullie dat dit genoeg is om al het lucht in mijn ruimte te verversen ...en hoe lang per dag kan ik die dingen dan het best laten draaien en wanneer ( als t licht uit is of aan ).

 

Ik ben een beetje n00b op dit gebied dus plz help and give advice

 

 

mzzls

 

thafzuiging.JPG

 

zoiets moet het uiteindelijk worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

wordt wel lastig allemaal zo.

 

een pc fan heeft nooit of te nimmer genoeg kracht.

denk ook om de stank die je gaat krijgen.

mischien is het een idee om eens te kijken of je iets tweedehands kunt kopen of anders sparen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ooit 3 pc fans, die had ik aangesloten op 24 volt en weet ik veel 2500 mA dacht ik, als inblaas maar me overcpaciteit van mijn Ufo was helemaal weg, die dingen werken dus zeker wel met veel kracht als je ze maar een bietje opvoert!

 

Het is alleen heel lasti om een filter op zoiets aan te sluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt ook van die goedkope vierkante modelletjes pc fans iets groter op 220 volt,daar kan je makkelijk een ronde fles overschroeven,ze hebben veel meer debiet en kunnen 24h op 24h draaien,ik heb zulke onder mijn lampenkappen hangen in 1 hok

Share this post


Link to post
Share on other sites
je hebt ook van die goedkope vierkante modelletjes pc fans iets groter op 220 volt,daar kan je makkelijk een ronde fles overschroeven,ze hebben veel meer debiet en kunnen 24h op 24h draaien,ik heb zulke onder mijn lampenkappen hangen in 1 hok

 

Ik heb ook 1 constant aan staan die continu op mijn 400w lamp staat.

Planten kunnen daardoor op 25cm afstand van mijn lamp staan.

Heb 1 keer gehad dat mijn lamp lamger bleef branden doordat tijdschakelaar niet werkte en de pc fan uitging.

Planten waren deels verbrand.

Het is een makkelijke manier op de planten meer lumen te laten vangen maar dan moet je wel zeker van zijn dat alles het doet :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

pc fans werken goed je moet ze gewoon aansluiten op een adapter en kan je zelf de spanning hoger zetten zodat ze harder gaan draaien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

PC fans werken perfect! Het licht er maar net aan welke je gebruikt en je kunt ze uitstekend thermostatisch regelen ook als je een beetje handig bent. Bij conrad kun je (on-line) ook hele stille kopen. Let er op welke capaciteit ze hebben bij aankoop. 3 opmerkingen:

 

1. de inlaat en de uitlaat náást elkaar in je hok is geen goed idee. zo krijg je geen luchtstroming. Warme lucht stijgt op dus afzuiging bovenin, aanvoer onderin

2. Hoe met de plaatsing van je afvoerventilator ook rekening met de plaats van je lamp. Daarboven is ideaal om de meeste warmte af te zuigen.

3. Zet een goed fijn filter voor je inlaat om beestjes etc. tegen te gaan in je schone hok. Een nylonkous is (zonder ladders :wOOt ) toch wel het minste.

 

Wat betreft de aansluiting: hier kun je zelfs moffen voor kopen en ze zijn redelijk eenvoudig te maken doordat je toch nooit een slang gebruikt die precies de diameter is van je fan. Gebruik een standaard mof die geschikt is voor je slang en schroef die tegen de kast aan over de ventilator of aan de andere kan van de ventilator (dus ventilator aan de binnenkant bijvoorbeeld). Zeker de boel wel goed als je de fan aan de binnenkant zet. Het is zwakstroom maar toch..

Share this post


Link to post
Share on other sites
PC fans werken perfect! Het licht er maar net aan welke je gebruikt en je kunt ze uitstekend thermostatisch regelen ook als je een beetje handig bent. Bij conrad kun je (on-line) ook hele stille kopen. Let er op welke capaciteit ze hebben bij aankoop. 3 opmerkingen:

 

1. de inlaat en de uitlaat náást elkaar in je hok is geen goed idee. zo krijg je geen luchtstroming. Warme lucht stijgt op dus afzuiging bovenin, aanvoer onderin

2. Hoe met de plaatsing van je afvoerventilator ook rekening met de plaats van je lamp. Daarboven is ideaal om de meeste warmte af te zuigen.

3. Zet een goed fijn filter voor je inlaat om beestjes etc. tegen te gaan in je schone hok. Een nylonkous is (zonder ladders :wOOt ) toch wel het minste.

 

Wat betreft de aansluiting: hier kun je zelfs moffen voor kopen en ze zijn redelijk eenvoudig te maken doordat je toch nooit een slang gebruikt die precies de diameter is van je fan. Gebruik een standaard mof die geschikt is voor je slang en schroef die tegen de kast aan over de ventilator of aan de andere kan van de ventilator (dus ventilator aan de binnenkant bijvoorbeeld). Zeker de boel wel goed als je de fan aan de binnenkant zet. Het is zwakstroom maar toch..

http://www.challengecomputers.nl

http://www.challengecomputers.nl/shop.asp?id=7599 (De derde is idiaal €5 en produceert maar 26 DB. moet je er wel wat meer inproppen maar goed)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...