Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
coolradijsje

Probleem Met Verlengsnoer

Recommended Posts

Mijn draad met stekker die loop vanaf mijn vsa naar het stopcontact is te klein dus dacht ik, ik los dat op met een verlengsnoer maar wat blijkt nu...

Deze stekker heeft geen aarding en dus ook geen gaatje, maar mijn verlengsnoer heeft wel zo'n stalen pin voor de aarding en ik krijg dus mijn stekker niet in mijn verlengsnoer :verrygood

 

Wat nu gedaan?

 

Nu zie ik ook dat mijn omnirex tijdklok dus ook niet oop het stopcontact past???

what the hell????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

gewoon verleng kopen mét aarde, ben je klaar........ :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de makro momenteel in de grabbelbak voor 4,25 heb je 20 mtr....

 

niet te geloven dit gaat hier op dit forum gewoon over een fout verlengsnoer....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
Tis een belg hè?

helaba,k'ben ook nen Belg :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

alee zinne... meende da nou

kzij k ik ook ne belg ...alee ne reserve belg :verrygood

 

(wil niet zeggen dat het een best nutteloos topic is maar toch)

 

vage....

Share this post


Link to post
Share on other sites

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

En dit Topic is heel boeiend.

het kan toch niet zijn dat ik de eenigste belg ben die problemen heeft om producten uit het buitenland aan te sluiten op belgische dingen.

 

Het probleem zit me meer in mijn tijdschakelklokjes,

Jullie (nederlanders) hebben een ander stopcontact, een met randaarde, en ik heb een met penaarde ofzoiets (belgië)

Ik dacht dat er gewoon geen aarding aan zat maar blijkbaar toch wel die randaarding dat jullie hebben

 

zie foto:

Jullie stopcontact

http://www.dental.nl/assets/images/body-kl-stopcont.jpg

 

Mijn stopcontact:

http://www.provant.be/pvi/tentoonstellinge...aneel%20117.jpg

 

Hoe los ik dat verdomme op :verrygood :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ray

hallo coolradijsje,

 

ik weet nie of jullie een gamma = (bouwmarkt) hebben of zo, maar koop een losse stekker en bv 5 m snoer met aarde aansluiting. elec.draad monteren aan de losse stekker en de vsa en klaar is kees :verrygood

 

gr.

 

ray

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik was zoiets van plan.

Maar dan zit ik nog altijd met mijn tijdschakelaar die niet past op mijn gewoon stopcontact

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee zoiets noem ik altijd een 'Frans' stopcontact. Sjah dat krijg je er nou van als je teveel met die rare Fransozen aanpapt he. :specool

 

Maar zoals Ray al zegt, je hebt toch maar 1 stekker met die bepaalde aarde aansluiting nodig? Als je een gewone stekkerdoos neemt en hiervan de stekker zelf vervangt door één met zo'n pen-aarde aansluiting kun je toch verder alles op die stekkerdoos aansluiten? Inclusief je tijdklok... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

rij naar de eerste gamma over de grens en koop een nederlands stopcontact zoals wij fatsoenlijke mensen die hebben.

omwisselen voor de meuk die je nu hebt en klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mad scientist:

Is het veilig om in deze stekkerdoos mijn lamp van 400 watt plus mijn afzuiger + mijn inlaat te steken?

 

Kzal eens kijken wat ik hier allemaal in de brico kan vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites
@mad scientist:

Is het veilig om in deze stekkerdoos mijn lamp van 400 watt plus mijn afzuiger + mijn inlaat te steken?

Dat hangt van je stekkerdoos en de draaddikte af. Ik denk dat het verstandig is hier een stekkerdoos met 2,5 mm draaddikte voor te gebruiken. Op de stekkerdoos staat normaal gesproken wat het maximaal aan te sluiten vermogen bedraagt of de maximale stroomhoeveelheid. Je kunt het zelf altijd narekenen met de formule P (vermogen in Watt) = U (netspanning in Volt = 230V) x I (stroomsterkte in Ampère). Hou rekening met de opstartspanning waardoor een 400W lamp even meer vermogen trekt als je hem aanzet tot de lamp op temperatuur is.

 

Verder hangt het natuurlijk af van de groep waar je de stekkerdoos op aansluit. Kies een licht belaste groep en niet een groep waar ook al je vaatwasser, wasmachine, droger, koelkast, waterkoker, etc. op aangesloten zit. In Nederland zijn de meeste moderne huizen voorzien van een 16A stop per groep, dus je kunt wederom met die P=UxI formule narekenen hoeveel marge je nog hebt. Totale aantal Watts delen door 230 Volt en je hebt de sterkte van de passerende stroom. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het lampvermogen altijd ff vermenigvuldigen met 1,3 om het totaale lamp+VSA vermogen te achterhalen .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tis een belg hè?

helaba,k'ben ook nen Belg :verrygood

Coolradijsje en Rataplan rijden naar Nederland om een verlengsnoer te kopen bij de Gamma. Aan de grens worden ze aangehouden door de marechaussee. Coolradijsje draait het raampje open en zegt: Maar allé zulle, wa's daar aan de hand? Zegt die marechaussee: we zoeken twee verkrachters. Het raampje wordt dichtgedraaid en er wordt druk overlegd in de auto. Na verloop van tijd gaat het raampje weer open en Coolradijsje zegt: we doen het!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
Tis een belg hè?

helaba,k'ben ook nen Belg :verrygood

Coolradijsje en Rataplan rijden naar Nederland om een verlengsnoer te kopen bij de Gamma. Aan de grens worden ze aangehouden door de marechaussee. Coolradijsje draait het raampje open en zegt: Maar allé zulle, wa's daar aan de hand? Zegt die marechaussee: we zoeken twee verkrachters. Het raampje wordt dichtgedraaid en er wordt druk overlegd in de auto. Na verloop van tijd gaat het raampje weer open en Coolradijsje zegt: we doen het!!

terug van onze verplichte opdracht staat op de autostrade Bergen Op Zoom/Antwerpen een auto op de pechstrook,Coolradijsje zegt tegen me dat ik moet stoppen,we doen dit dan,blijkt dat het de vriend van''Jan''is die panne heeft!Jan vraagt aan zijn vriend:Doen de noodknipperlichten het?Waarop zijn vriend zegt:Ja,Neeen,Ja,Neeen,Ja,Neeen...Coolradijsje en ik besluiten de gestrande medehobbyisten maar mee te nemen,in Breda ziet de vriend van Jan opeens een straatmadeliefje tippelen...Stoooooooop roept hij,doet het raampje open en vraagt naar het tarief,het hoertje zegt 100€ vanvoor en 150€ vanachter,waarop Jan en zijn vriend in koor roepen :Waarom moeten wij nou meer betalen als die stomme Belgen???!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
in Breda ziet de vriend van Jan opeens een straatmadeliefje tippelen...Stoooooooop roept hij,doet het raampje open en vraagt naar het tarief,het hoertje zegt 100€ vanvoor en 150€ vanachter,waarop Jan en zijn vriend in koor roepen :Waarom moeten wij nou meer betalen als die stomme Belgen???!!!

Het heeft wel eventjes geduurd voor ik 'm doorhad! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...