Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest wokkel

Meterstand Essent

Recommended Posts

Guest wokkel

hoi ik heb een paar plantjes staan maar nu komt essent de meterstand zelf opnemen maar hij staat nu op 16000 kilowatt in 8 maanden tij mijn vraag was nu als hun de stand opnemen en ik betaal die 16000 kilowatt melden ze dat dan aan de politie of niet

 

gr wokkel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Soeperdoeper

Het elektriciteits bedrijf zal niet snel hoge verbuiken melden aan de politie - ze verdienen namelijk geld aan jou!

Pas als de politie zelf jou verdenkt of iets doorgekregen heeft (dus niet van essent) dan pas kunnen ze essent vragen om jouw verbruiks specificatie...

 

Het is misschien wel handig om even je extra maandverbruik uit te rekenen en het gewoon door te geven aan essent. Zeg je gewoon dat je aquaria hebt of wat dan ook. Dan verhogen ze gewoon je maandbedrag en zal je verbuik ook niet opvallen bij hun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal gezinsgebruik is zo'n 3500kw, jij zit daar gruwelijk ver boven dus en Essent geeft dit gewoon door aan de politie hoor. Het is namelijk een gezamelijk beleid van politie, energieleverancier en woningbouwvereniging om dit soort signalen direct te checken. E.e.a. werd afgelopen week mooi uitgelegd als hierboven in een tv programma van TV oost "alarmfase".

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga met STUD mee, ik zou toch wel oppassen met zo'n hoog energieverbruik :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg niet dat je Aquaria hebt..... Die werken namelijk met TL-licht, en dat vreet niet zo veel stroom...

 

Een betere dekmantel is een zonnebank, en als ze vragen waar die dan is, dan heb je hem net weg gedaan omdat ie zo veel stroom vrat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zeg niet dat je Aquaria hebt..... Die werken namelijk met TL-licht, en dat vreet niet zo veel stroom...

 

Een betere dekmantel is een zonnebank, en als ze vragen waar die dan is, dan heb je hem net weg gedaan omdat ie zo veel stroom vrat.

Een zonnebank gebruikt idd veel stroom, maar je ligt er niet de hele dag onder. Je zou er zo'n 4.500 uur onder moeten liggen om aan 16.000 kWh te komen. Een zonnebank gebruikt iets van 3.500 Watt.

 

Een verbruik van 24.000 kWh per jaar valt niet recht te lullen en de kans is aanwezig dat Wokkel binnenkort bezoek krijgt met blauwe petten op. Hangt wel een beetje van de regio af en welk energiebedrijf je hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gewoon betaalt en geen hogere stroom hebt getrokken dan voor je installatie is toegestaan heeft een energie bedrijf totaal geen reden om de politie in te lichten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
normaal gezinsgebruik is zo'n 3500kw, jij zit daar gruwelijk ver boven dus en Essent geeft dit gewoon door aan de politie hoor. Het is namelijk een gezamelijk beleid van politie, energieleverancier en woningbouwvereniging om dit soort signalen direct te checken. E.e.a. werd afgelopen week mooi uitgelegd als hierboven in een tv programma van TV oost "alarmfase".

hm......dit was mijn bericht!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je gewoon betaalt en geen hogere stroom hebt getrokken dan voor je installatie is toegestaan heeft een energie bedrijf totaal geen reden om de politie in te lichten.

das dus bij een 35 ampere hoofdstop traag max. 7700 watt per uur. Geen enkele huishouden heeft dat al is het maar voor de helft comtinu ingeschakeld staan. Ik durf zelfs te stellen als je dubbele al hebt dus zo'n 8000kw p/jr krijg je al bezoek. En bij de nieuwe digitale meters die zijn aangesloten op internet kunnen ze individueel op kantoor zien wat ingeschakeld vermogen is en de meterstanden gewoon op afstand aflezen. Strookt het verbruik niet met het normale, dan zal hierin dieper worden ingekeken en krijg je een bezoek van de politie of het een positief of negatief voor je is. Iedereen die gepakt wordt en nog de oudere analoge meter heeft krijgt automatisch ook de digitale online. Je word dan dus gedwongen om te jatten voor de meter helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...