Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest henri

Rippers

Recommended Posts

Guest Soeperdoeper

Hey jongens: iemand tips tegen rippers???

Stel dat ik een grote bewegings-detectie lamp boven me plantjes hang, zouden die plantjes dan last ervan hebben als er een paar keer per nacht een schijnwerper aanspringt???

Misschien belletjes aan me plantjes hangen of iets dergelijks??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

1 plant insmeren met rattengif en maar hopen dat ie gejat wordt :P

 

Zonder gekheid, die lamp een paar keer per nacht aan zal je plant niet leuk vinden, misschien gaat ie zelfs weer vegetatief (groeien ipv bloeien dus). Belletjes lijken me prima, maak je wel foto's?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eskobar

metalen draad hangen op +- 45 cm(niet lager voor de dieren) boven de grond op houten stokken rond je planten, je maakt een soort boobytrap dus.

daarna steek je er elektriciteit op met timer eventueel. Werkt perfekt.

en meestal hoor je ze dan tieren van miserie, dus tegen dan sta jij in je tuintje en kan het feest beginnen.

 

valkuilen van +- 80 cm is ook leuk diep.smalle spleten delven die versmallen naar onderen. afdekken met stokjes en bladeren, derna aarde erover.

als je snachts een kraak en aj hoort ist zover.

 

mensen met veel plaats: ganzen houden, echt waar. Ze verklikken al wat op je hof komt en vallen soms aan zoals waakhonden. vroeger hielden veel mensen op de buiten dit om gewaarschuwd te worden als er iemand was.

 

die verlichting die aanschiet bij u zal weinig uithalen denk ik, integendeel je geeft ze licht en dan kunnen ze nog sneller stelen. Ik zou er niet mee inzitten allesins.

 

mijn bescherming noemt enlish bull terrier. een echte killer. ik ben er heel gerust in.

mijn eigen growprotectiehond. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Soeperdoeper

Hahahaha - ja een growprotection-dog lijkt me eerlijk gesegd wel wat... in ieder geval wel effectief.

 

Maar ff serieus: ik denk dat ik een combinatie probeer:

visdraad spannen (strak) met een schakelaartje of iets dergelijks zodat er op me slaapkamer een zoemer afgaat. Is denk ik wel praktisch.

Dan hou ik die draad gewoon hoog tussen mn planten of span hem dwars over mn tuin op 50cm of zo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jan weet nu dus hoe alles in elkaar steekt bij jou, die komt gegarandeerd ff langs binnen kort. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest koffiegeit

ben echt zo bang dat mijn planten gejat worden :)

 

ze zijn 2 meter 60 lang, bloeiend, maar steken ruim boven de schutting uit...

 

de buren weten dat ik ze heb en vinden het ook allemaal prima, en omringd zijn de planten wel moeilijk te zien (achter schutting staan bejaardetehuizen) maarja...let's hope the best :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Skunkie

Ik denk dat iedereen die kweekt die angst, dat zijn/haar planten gestolen worden, wel eens heeft gehad heb het zelf gelukkig nog nooit mee gemaakt en als het gebeurt is het niet meer dan vreselijk jammer. Zelf ben ik er angstigger voor dat als ze komen ze dat gewoon overdag doen als je zelf aan het werk ben en dan werken visdraden met zoemers niet :P

 

Ik heb nog eens een maat van me laten schrikken door vanuit de brandgang een strijker in zijn tuin te gooien, binnen een halve sec. stond hij met een knuppel in de tuin te zwaaien, heb me eigen toen kapot gelachen :) achter af hij ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Soeperdoeper

Hahaha - ja maar dat wordt niet zomaar n visdraadje met n zoemer he!

Dat worden echte MacGuyver taktieken! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de conrad verkopen ze genoeg spullen om je planten de kunnen beveiligen zoals van de kastjes op batterijen die een hoge spanning(1000-2000 volt ) opwekken die niet dodelijk is omdat de stroom nooit zo hoog op kan lopen. je zal er echter geen 2e keer aan willen pakken.

 

Of met condensatoren aan de slag gaan, kun je het zo gek mee maken als je wil ,kan superlink zijn . Maar het is ook de bedoeling niet om een indringer rechtvaardig te gaan behandelen.

 

2 jaar geleden was er iemand opgepakt omdat ie met een vuurwapen bij z'n planten op de wacht stond buiten. Dat gaat erg ver .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb deze maand al 2 keer dezelfde 2 gasten op een scooter gezien die aan kwamen rijden in de straat, bij ' t hek stil bleven staan en toen ze zagen dat er iemand was keerden en terug reden. maakt nogal een verdachte indruk en aangezien er ook wat planten in het zicht staan heb ik zo'n flauw vermoeden dat ze daar op uit zijn. eerstvolgende keer dat ik ze zie dus maar even preventief bang maken door semi-nonchalant met een breekijzer naar ze toe te lopen en vriendelijk te vragen wat ze daar te zoeken hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joint venture

whoehahahha, ik mag dat wel, die intimidatie praktijken...

 

 

anders om weleens gehad!?

dat je als jochie (ik weet niet hou oud jullie zijn) van 14 langs wat tuinen liep en dacht'; hey, daar staat wat te blowen....lekker hoor, en nog gratis ook!

 

 

hiermee wil ik zeggen dat ik die (tot op zekere hoogte) ook wel begrijp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

of een pauw , lodewijk de veertiende gebruikte die destijds als alarm. en dat werkte prima:) guillotine was vaak het gevolg voor diegene die het landgoed betraden :P

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

waar ik iedereen mee om de tuin leid is van die zijde bloemen die je met een klein binddraadje aan je takken bindt. mijn moeder vond het in een keer hele mooie planten, de buurvrouw ook. ik zal kijken of ik er een fotootje bij kan plakken zodat je ziet wat ik bedoel, je camoufleert je plant dus op een aannemelijke en creatieve manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi,

 

waar ik iedereen mee om de tuin leid is van die zijde bloemen die je met een klein binddraadje aan je takken bindt. mijn moeder vond het in een keer hele mooie planten, de buurvrouw ook. ik zal kijken of ik er een fotootje bij kan plakken zodat je ziet wat ik bedoel, je camoufleert je plant dus op een aannemelijke en creatieve manier.

Kijk dat vind ik nou wel een vreedzame oplossing. Eentje

waarbij eventuele huisdieren van jezelf en buren niet de

kans krijgen het loodje te leggen... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

Ik heb zelf 2 lichten met sensor aan een boom op de plantjes gericht staan.

 

Deze waren er al voor ik de plantjes neerzette, dat was mooie toeval :)

 

 

Verder zijn mijn planten niet echt zichtbaar voor de buitenwereld dus niet echt een probleem voor mij :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is de rose roos-type, geliefd bij oudere tantes en buurvrouwen

die dingen gaan er na een paar zomers wel slecht uitzien hoor, als je moeder op zolder nog een zijde boeket heeft staan ga die maar plunderen dan!! hahahah..

 

:P

 

 

 

0408100067resized.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest RobinL

Knappe dief die je plant spot als hij nog maar 20cm groot is :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Skunkie

Ruiken die rozen van jou niet een beetje verdacht dan

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...