Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
atmosphere

Zaailing Op De Helft Van De Bloei

Recommended Posts

Deze bloeit sinds 1 augustus ongeveer . De plant heeft vooral Indica in zich . Ondanks dat ze uit zaad is opgekweekt is ze toch nog erg vol . De witte stampers zijn door de heftige regen inelkaar gedrukt , er is weinig meer van te zien .

buiten22aug.jpg

 

Ze heeft laatste 60 mm regen voor de kiezen gekregen, maar d egrond rondom de stam was gewoon nog droog omdat het bladerdek als paraplu heeft gewerkt. Gelukkig maar ,anders was de grond veel te nat geworden.

De kleur is donkerder groen dan de meeste soortgenoten in de volle grond omdat die vaak last hebben van te veel water en een nogal hoge ph waarde.

 

M'n plant krijg steeds water met ph 6 .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

prachtige volle plant :P

 

Welk soort is het en hoe lang heb je hem laten groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plant maar is dit niet gevaarlijk voor buren? Al die plekken van waaruit ze u plant kunnen zien staan. Moest ik zo enen in mijn hof staan hebben zouden ze mij rap te pakken hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie plant maar is dit niet gevaarlijk voor buren? Al die plekken van waaruit ze u plant kunnen zien staan. Moest ik zo enen in mijn hof staan hebben zouden ze mij rap te pakken hebben.

Het is toch niet verboden een plant of 5 thuis te

hebben in Nederland?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze plant heeft ooit al even in de bloei gestaan ,ze is op 12/12 gestart namelijk ,om zo snel het geslacht te achterhalen , het is een NL/Shiva

Daarna is ze naar buiten gegaan op de (Toen nog ) cyclus met veel lichturen . Het doel was de plant weer terug de groei in te krijgen ,dat lukte wel maar kostte de nodige tijd . Ik weet ff niet meer wanneer de groei precies gestart is .

 

Ze is ook getopt en er zijn wat stekken vanaf gehaald.

 

Heel veel mensen kunnen de plant zien staan dat klopt , maar dat is geen probleem. Bovendien zit ik op de 4e woonlaag waardoor het nauwelijks opvalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een prachtig exemplaar, geil ik op. Ik heb er alleen altijd minder blad in zitten, als er echt toppen komen gaan de grote zonnezegels er gewoon af, elke dag een stuk of tien, die worden vaak toch het eerste geel.

En nu maar hopen op nog enkele weekjes mooi weer, toch.

Gerard&Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

buitenmaandbloei2.jpg

 

Een NL/Shiva uit zaad . Ze vertoont duidelijk Indica trekjes vind ik . Maar het bossige komt ook doordat er wat stekken van getrokken zijn .

Deze plant is gestart op 12/12 binnen om zo snel het geslacht te achterhalen,daarna is ze naar buiten gegaan waar ze de groei inging .

 

Hopelijk kan de plant nog de hele september maand blijven staan zonder schimmels. Dan is ze echt afgebloeit. (meer dan 8 weken vanaf de eerst ebloei verschijnselen na verduisteren)

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joint venture

is dit 1 plant!?

 

(boom is eigenlijk een beter woord, of misschien moet ik solitarie bebossing zeggen) de ----EDIT----tjes wat is dit een mooie boom zeg! niet te filmen!

 

Een NL/Shiva uit zaad . Ze vertoont duidelijk Indica trekjes vind ik . Maar het bossige komt ook doordat er wat stekken van getrokken zijn .

Deze plant is gestart op 12/12 binnen om zo snel het geslacht te achterhalen,daarna is ze naar buiten gegaan waar ze de groei inging .

 

 

lees ik het goed dat je deze al op 12/12 hebt geplant!?

 

wanneer hebbie um dan naar buiten gegooid!?

 

 

 

mijn complimenten voor je boom!

 

ben stinkjaloers op je!

 

 

gr JV

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joint venture
Deze plant heeft ooit al even in de bloei gestaan

 

 

 

huh!?

 

en ik maar denken ('k ben nog een groentje, dit jaar voor het eerst een paar planten op mn balkon gegooid) dat die dingen maar 1 keer bloeiden....

 

 

hoe issie zo onwijs vol geworden!?

 

wat een geile plant dit zeg, niet normaal!

 

 

is er hier op deze site ergens een draaiboek te vinden voor de beginnende stumperd? (zoals ik dus)

 

 

 

dont walk on the grass.....smoke it! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
is er hier op deze site ergens een draaiboek te vinden voor de beginnende stumperd? (zoals ik dus)

Wat dacht je van dit complete forum?

 

Lezen, lezen en nog meer lezen (tot je hoofd er pijn van doet) verder is er ook nog altijd een zoekfunctie. suc6 :P

 

Zeer mooie plant verders!, misschien tijd voor een foto-update? (hint.. hint) :)

[edit]Ik zie de update al in je andere topic staan :rofl hier[/edit]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , gelijk het zaad op 12/12 gezet ,dan zie je een week of 2 a 3 later wat het geslacht is en kan ie naar buiten.

 

Best gek is dat de grond nagenoeg droog was gebleven na een dag met 60 mm neerslag!!! De bladeren werkten als een soort paraplu die het water naar de buitenkanten geleidde. Handig ! zo kreeg ik geen te natte grond .

 

Op een dag als vandaag zuipen ze behoorlijk door , was de dag met 2 litertjes begonnen en in het begin van de middag ging ie al slap hangen. De plant staat op een verhoging met wieltjes ,zodat ik haar bij noodweer ff naar binnen kan proppen

 

Stupid , ik had al een topic geopend over deze plant . Kan de Mod voor deze sectie ze ff samenvoegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

heel mooi,het is te hopen dat het weer de komende maand gunstig zal zijn,indien de weergoden je gunstig zijn,zal deze plant een mooie opbrengst leveren!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joint venture

kan je een indicatie geven van wat er ongeveer af gaat komen...!?

 

als ales goed blijft gaan (en daar ga ik vanuit)

 

 

heb je wel eens vaker dit soort kolossen gehad?

en wat kwam daar ongeveer vanaf?

 

 

ik heb namelijk een discussie met mn manager...

volgens hem kan een plant niet veel meer opleveren dan zon 20 gram (voor binnenwiet ja) maar dit soort jetsers leveren wel wat meer op....maar hoeveel ongeveer, thats the question....

 

 

nat vingertje mag! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joint venture

ja, was al bezig met hoofdpijn krijgen.

 

vweel handige tips enzo hier.

 

probleem met mij is dat ik een spons ben...

 

naarmate ik meer te weten kom ga ik meer vragen stellen...hahaha

 

 

 

en naarmate ik meer naar deze boom kijk, des te gekker ik wordt!

 

tering wat een geile plant is dit zeg!

 

 

thanks dudes! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk meer , zeker buiten bossen van formaat . Buiten ben je echter zeer afhangkelijk van het weer , dat bepaald hoever je ze af kunt bloeien . Ik had ooit een struik die kleiner was als deze die al rijp was begin september omdat ik haar vroeg de bloei in had geforceerd, deze bracht 2 ons droog op . Een veel grotere plant van het zelfde ras dat op de normale buitenlicht cyclus bloeide leverde ook 2 ons , maar dan van mindere kwaliteit .

 

Dat een plant maar 20 gram op kan leveren is ook binnen niet waar . Ik snap wel waar dat vandaan komt ,hij heeft het dan over een snelle kweek binnen met veel planten per M² . Maar ik zou hem foto's genoeg kunnen tonen die binnen planten laten zien waar veel meer als 20 gram af is gekomen.

 

Voor deze plant schat ik zo'n 2 ons ook , maar ja het weer speeld hiebij een grote rol . Vorig jaar had ik zo'n bos naar binnen onder de lamp gepropt , dat werd zo'n 3 ons .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lastigste is de juiste hoeveelheid water in je kuip met grond te houden. Daar besteed ik dus veel aandacht aan . Beter een keer te droog dan een keer te nat! Dat is denk ik wel een gouden regel .

 

Staat ie een keer ff te droog dan blijft het blad nog mooi groen , water geven en ze gaat weer gelijk verder. Staat ze te nat dan kun je niks doen om haar weer droog te krijgen ,alleen hopen dat ze zelf veel water verdampt . En dat doen ze nou juist niet als ze te nat staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een soort hebt die 8-9 weken moet bloeien, maar het weer zit in september zo goed mee dat je die bvb. tot de 10 week kan laten staan. Zou jij dan aanraden dit te doen? Ook rekening houdende met de kleur vd haartjes natuurlijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang het weer mooi is en de plant nog niet afsterft zou ik hem laten staan . Weinig kans alleen op mooi weer in september /oktober . Oktober is juist de laatste bloei maand voor vele rassen (wanneer j op de buitenlichtcyclus draait)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
kan je een indicatie geven van wat er ongeveer af gaat komen...!?

 

als ales goed blijft gaan (en daar ga ik vanuit)

 

 

heb je wel eens vaker dit soort kolossen gehad?

en wat kwam daar ongeveer vanaf?

 

 

ik heb namelijk een discussie met mn manager...

volgens hem kan een plant niet veel meer opleveren dan zon 20 gram (voor binnenwiet ja) maar dit soort jetsers leveren wel wat meer op....maar hoeveel ongeveer, thats the question....

 

 

nat vingertje mag! :P

dan weet je manager niet waarover hij spreekt,bij binnenkweek 20gr?Dit kan veel minder of veel meer zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

A very nice plant Atmo, ik hoop dat je er de komende 4 weken goed weer bij hebt en dat je niet te ver bij me weg woont, heb ik het ook.

Het principe snappen we Atmo, maar of we er wat van afhalen, moeten we nog even afwachtenOverigens ik lees hier iets over managers, heb jij er al een =

Gr. Gerard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag je dat aan mij ? In dat geval : nee . Maar hoezo eigenlijk (m'n kwartje valt ff niet)?

 

Voor mijn plant geldt dat als het weer te kut is ze naar binnen gaat , zo weet ik dat er in ieder geval iets af te halen valt. Het is ook helemaal niet zo'n grote plant, slechts 1,3 meter hoog .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joint venture

kutzooi,

 

ik krijg steeds meer het vermoeden dat de 4 planten die ik heb staan thuis gewoon mannetjes zijn!

 

ben ik best wel van naar de klote!

ik denk effe lekker wat paffen vd winter...

 

maar ik lees hier over zaadbollen en toestanden....

dat hebben die van mij ook....

hij begint te bloeien...maar de topjes die eraan komen lijken wel tsja, bloembollen....

 

 

als ik hiero na het weekeinde wat fotos op ros, kunnen jullie dan zeggen of het geezers zijn of bitches!? of lil bit ov both!?

 

gr rob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...