Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
atmosphere

Foto Outdoor

Recommended Posts

xrasluchtigdik001.jpg

 

deze is binnen op 12/12 gestart en verolgens 2,5 week later buiten verder gebloeit. Ras is onbekent ,maar ik heb er wel al vaak mee gekweekt . de top is misschien wel groot maar nog wel luchtig , niet compact dus . Hopelijk trekt dat nog bij .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jahbless

jah ben ook nieuwd! ;)

 

haha tis geen plant meer maar 1 dikke top! :D

netjes hoor atmos :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe doe je dat? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik nog steeds vreemd vind is dat de plant met zo weinig blad toch zo'n top kan maken . De top is zo'n 40 cm lang zonder onderbreking. Ze heef tin ieder geval veel licht gehad en geen groeiperiode. Dat laatste is voor een groot deel de oorzaak van het beperkte aantal bladeren. In de groei ontwikkelen zich veel meer en grotere bladeren , die er zonder groeiperiode dus niet zijn .

 

Ik ben er van overtuigd dat als je in de zomermaanden buiten afbloeit , je een zeer goede kwaliteit wiet krijgt , net als onder de lampen . Moeten ze natuurlijk niet vaak in de schaduw staan .

 

Heb ook nog een PPP en een NL-Shiva op deze manier gekweekt. Dit soort plantjes ( 50 -60 cm hoog) zijn erg makkelijk om te verduisteren ,door de potten gewoon ff binnen in een kast te zetten bv . Ze leveren je zo'n 20 gram droog aan wiet op , net als een indoor plant eigenlijk.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest timmah

leg ons eens uit van stap tot stap dag tot dag hoe je dit hebt gedaan want volgens mij wil elke kweker dit wel "maken"

cker wel voeding oid ? stek/zaad? lengte vanaf 12/12? etc...

alvast bedankt :D ltrzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mono-poly

Verduister je buiten na die 2.5 week?

Of laat je hem gewoon ze gang gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel weinig blad in de prachtige toppen! Shiva is mijn

favoriet. Dit is waarschijnlijk de NL-Shiva waar je mee

kweekt? Heel, heel mooie plant/top :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is weer een plant uit zaden van een onbekent ras. Het zaad komt allemaal van één en dezelfde moeder . Het bevalt me zo goed dat ik deze zaden al meerdere malen in de kweek gebruikt heb .

Ik heb deze plant ook buiten nog een tijdje verduisterd , zo'n 2 weken en daarna gewoon z'n gang laten gaan . Ze staat nu nog steeds overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag003.jpg

 

Ze neemt slechts 20 bij 20 cm ruimte in dus zouden er 25 van deze op een M² kunnen. Wat er vanaf gaat komen zal binnenkort duidelijk worden ,maar ik verwacht in ieder geval 30 gram .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

ik zou bijna denken aan nl/big bud,maar wat een plant,je ziet duidelijk aan de stam dat deze plant perfect in verhouding staat met de lengte,wat een toppen!Heb je het voorgroeipotje gewoon langs onderen geopend en zo verpot?

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar wat een plant,je ziet duidelijk aan de stam dat deze plant perfect in verhouding staat met de lengte

hey rata, hoe zie je dat dan? wel goed om weten ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

daar ik deze soort(Northern Light/Big Bud) vroeger ook buiten gekweekt heb,en deze foto's vrijwel een identiek beeld geeft,heel veel toppen zeer dicht bijeen,alleen is deze plant perfect,zeg nu zelf kan dit nog beter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij niet nee! ;) één en al top, dat is idd wat we allemaal wel willen..

maar dat moeten we beter aan Atmosphere zelf vragen, hij weet beter dan wie als er foutjes zijn gebeurt. volgens mij niet hoor!! :P

 

je ziet duidelijk aan de stam dat deze plant perfect in verhouding staat met de lengte,wat een toppen

maar ik doelde letterlijk op dit, als er in het algemeen een manier (formule) was om te kunnen zien als die verhouding van stam en grootte breedte en hoogte perfekt op elkaar inspelen snappie. :D ben beetje gaar...

ikzelf ben te noob iig om soorten te kunnen herkennen. :D

maar ik snap het wel ja, je ziet het dus duidelijk aan de opbrengst, dikke stam wijst op een perfekte voedings- licht- co2- en h2o opname en doorstroming van de sappen van de plant en t resultaat zie je..perfekte vruchten .. toch?

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Phillyz

Schitterende plant!

 

Heeft de plant slecht 2 zijtakken of zijn de andere zijtakken aan de hoofdbud gegroeid? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet wel zeggen dat de foto wel een erg positief beeld van de plant geeft , de top lijkt mooi compact ,maar is dat in werkelijkheid niet(wat ik aan het begin van dit topic ook al had vermeldt) . En ik heb de mooiste kant van de plant natuurlijk op de foto gezet . En er zit ook niet geweldig veel hars op . Dus het kan zeker nog beter.

 

Onderaan heeft ie 4 zijtakjes met elk een topje los van de hoofdtop

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

dat ie niet compact is is jammer, maar dat doet niets af aan de schitterende foto.

 

:D :D ;) :P :) :D :) :P :P :P :P :P :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
In de hoeveelste week van de bloei zit deze plant?

 

Mijn complimenten..

Al in de 9e of 10e week van de bloei zit ie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoofdtop van de plant is eraf

reekstest002.jpg

 

Nat gewicht bleek 124 gram , er zit dan nog wel een dikke hoofdsteel in en nog wat zaden op één plaats ( bewust bevrucht ) . Dat is gewicht dat er allemaal nog afgaat . Dus ik verwacht ongeveer : natgewicht delen door 4,5 = 27 gram droog voor de hoofdtop .

 

De geur bevalt me erg , niet zo'n zeik lucht zoals best vaak het geval is .

Met de harsen is het in de laatste week toch nog goed gekomen . We hadden hier gisteren en eergisteren nog veel zon namelijk .

 

Deze wiet doet niet onder voor binnenwiet , omdat ie simpelweg in de zomer is afgebloeid en dus ook echt heeft af kunnen rijpen . Zo heb ik ook wel eens 2 ons droog van een 80 cm hoog struikje gehaald(deze had wel een groei periode gehad ) . Heeft toch al snel een waarde van 35 gram goud !

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...