Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
non-liner

Waarom Is Wiet Niet Overal Legaal?

Recommended Posts

Waarom is wiet niet gewoon legaal in elk land? Heel veel mensen denken dat wiet slecht is, dat je eraan verslaafd kan raken, dat je er paranoia van wordt, enz. Dus ook de meeste staatshoofden. De kans dat je schitsofreen wordt is ongeveer 0.1% in je hele leven, als je regelmatig wiet gebruikt. En dat is dan ook nog als je er aanleg voor hebt (veel mensen in je familie hebben het). Wiet is juist het tegendeel van "slecht". Het is

 

-Pijnstillend

-als slaapmiddel te gebruiken

-gewoon leuk :D

 

Wat ik ten tweede even kwijt wou is al die bs in nederland over wiet. Hoe was het nou precies? ik dacht "Je mag 4 planten hebben(maar er verder niks mee doen), 5 gram wiet bij je dragen(maar het niet oproken(waarom zou je het anders kopen??)), en je mag WEL kopen, maar NIET verkopen. Zou het niet een heel stuk makkelijker zijn als de boel gewoon helemaal legaal zou worden? Ik bedoel, als de overheid er accijns op heft, verdienen ZIJ er ook nog eens wat aan.

 

Dat wou ik ff kwijt..

 

Oputro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jahbless

nou ik zou zeggen; richt een club op en overtuig de regering van elk land maar! :D

mijn stem hebje igg, en iedereen van dit forum denk ik wel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jahbless

ow en nog ff iets; "En helemaal legaal in nederland"

het is helemaal NIET legaal in nederland :D

het is gedoogd in nederland, legaal is iets anders dan gedoogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vtmuis

Oke, gedoogd maar hoe is het dan mogelijk dat ik met een recept van de huisarts van de apotheek mijn wiet krijg? (ze komen het nog brengen ook ;) )

Dan zijn de huisartsen dus niet goed bezig? Ze zijn mijn dealers??

Het zit erg raar in elkaar in Nederland, we dogen het maar een arts mag het wel voorschrijven! (ik ben er wel erg blij mee :D :D )

Morfine is prettig maar slapen zonder mijn wietje?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een voorgeschreven medicijn is legaal. Wiet uit de coffeeshop wordt gedoogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik ten tweede even kwijt wou is al die bs in nederland over wiet. Hoe was het nou precies? ik dacht "Je mag 4 planten hebben(maar er verder niks mee doen), 5 gram wiet bij je dragen(maar het niet oproken(waarom zou je het anders kopen??)), en je mag WEL kopen, maar NIET verkopen. Zou het niet een heel stuk makkelijker zijn als de boel gewoon helemaal legaal zou worden? Ik bedoel, als de overheid er accijns op heft, verdienen ZIJ er ook nog eens wat aan.

Dat de houding van veel regeringen (vooral Nederland) -en dit is nog zacht uitgedrukt- een beetje ERG hippocriet is, is zo duidelijk als wat.

Coffeeshops mogen er wel zijn (gedoogd...), maar ze mogen hun niet legaal bevoorraden, ... Maar heel deze handel brengt wel massa's geld op jaarbasis in t laatje.....voor de Koningin......ja waar slaat dit op??

 

Als iedere blower vanaf morgen zijn -voor eigen gebruik- cannabis mocht telen, al is het enkel maar buiten, zou dit al zoveel van het "werk" waar ze hun mee moeten bezighouden wegvallen, bvb controles aan grens, in de gaten houden van coffeeshops, de (tien)duizenden pv's die hier aan opgemaakt worden etc...

Om nog maar te zwijgen van al het (drugs)verkeer dat je van de baan houdt, die hun wekelijks (of meer) moeten bevoorraden over de grens.

Och ja, daar komt het toch ook niet op aan, het milieu is toch niet belangrijk, schone lucht dat kan je zelfs KOPEN. :D

 

 

Maar dit is denk ik te gemakkelijk, want wie weet moeten ze dan wel politiemensen gaan ontslaan!!! :D

en dat willen we toch niet eh.....

 

grtz , en ik steek er nu een dikke op!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
grtz , en ik steek er nu een dikke op!!!

haha, ok, veel plezier! En ik ben het overigens helemaal met je eens. Als men zich nou eens bezig gingen houden met het mileu ofzo.

 

Zo ook de politie in nederland. Als zij nou eens gingen letten op bankovervallen ofzo, en niet of jij je fietslichtje wel aan hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dejavu

daarom niet ......http://www.europarl.eu.int/meetdocs/committees/libe/20030211/488454nl.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oputro , k zou zeker geen stijging van de aanrijdingen tov fietsers willen hoor!! dus licht op in t donker!!! :D

Maar die link zegt wel veel iig. en tegen 2008 willen ze al een sterke daling ZIEN, zowel van gebruik als van vervaardiging...

Nou, de toekomst ziet er mooi uit. Als Nederland blijft dwarsliggen hierover tegenover Europa, dan kan hun dat mssn weer wat gaan kosten.

Beeld je in, alles wordt weer illegaal, weg gedoogbeleid weg coffeeshops....

 

Zouden ze nu zo dom kunnen zijn maw.....??

Zo smijt je toch olie op het vuur gewoon? de mensen willen toch nog steeds hun wietje kunnen roken, en uit de lucht zal het niet komen vallen.....

Of iedereen aan de drank dan maar?

Hard drugs zijn echt wel "in", als je het artikel leest.

Persoonlijk denk ik dat de personen die al die wetten hebben opgesteld, zelf aan het trippen waren.

Wie in godsnaam haalt het in zn hoofd om bvb lsd en amfetamines(SPEED)

en nog anders synthetische hallucinogenen als psychotrope stoffen te stellen, terwijl Cannabis onder de gevaarlijkste verdovende middelen valt en de actieve THC ook als een psychotrope stof in de wet staat..

En opgepast, als je minder dan 3% THC in je planten hebt, ben je méér strafbaar als dat je pure glanzende THC toppen van 100% (PUUR) wat me wel moeillijk haalbaar lijkt trouwens. Ja.......

 

Conclusie: wil je 100 % veilig (soft)drugs kunnen kweken/produceren, al is het maar voor eigen gebruik, dan moet je vrees ik emigreren naar Afghanistan. daar wordt vollop opium geteeld, en daar kan het allemaal :D

EN DE WESTERSE WERELD WEET HET!!!!!!!! en kijkt toe... en vooral, doet lekker niks..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jahbless

idd..!!

 

ennog iets; in de jaren 20 was alcohol ook absoluut verboden in de USA.

daardoor gingen "criminelen" het smokkelen en illegaal toch verkopen, omdat de overheid dit NIET kon tegenhouden hebben ze het "gelegaliseerd"

hetzelfde probleem zien we nu dus met cannabis.

omdat cannabis nog onder de opiumwet valt is het niet helemaal legaal maar gedoogd. alsze voor cannabis nu de alcoholwet gwoon "copieerden"?

en zoals de andere ook al zeiden; tzou een heleboel voordelen zijn voor "ons" maar ook voor de regering! ik bdoel ik kan meer voordelen dan nadelen opnoemen eerlijk gezegd... :D

maargoed, zoals bob marley al zei; "politicans, damn fools.."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet er misschien iemand hoe hoog de taksen op wiet in coffeeshops is? Maw: Hoeveel gaat er naar de Nederlandse staat als ik voor een tientje wiet koop?

 

Verder vind ik niet dat het hier ( ik woon in België ) gelegaliseerd moet worden. Ten eerste omdat als je het legaliseerd ( of zoals in Nederland gedoogd ) , het gebruik ervan zeker niet zal afnemen omdat je het dan overal kan verkrijgen en het eerder als normaal en onschadelijk zal gezien worden. Ten tweede omdat ik de huidige situatie hier beter vind. Nu is het namelijk zo dat het eigen gebruik ook voor een groot deel gedoogd wordt. Als men je betrapt met minder dan 5 gram zal dit enkel afgenomen worden. Voor enkele plantjes krijg je bij mijn weten ook niet zo'n zware straf, volgens mij worden ze gewoon vernietigd als men al geen oogje dicht knijpt. Ik woon ook vrij kort gij de grens met Nederland dus als ik al niets in België zou vinden ben ik ook zo in Nederland, waar ik ook mijn stekjes vandaan heb. Ik kan me echt wel inbeelden dat Belgen die verder van de grens wonen hier anders over denken omdat zij misschien wel moeilijker aan wiet, en zeker kweetspullen en stekjes kunnen komen.

 

Bij mijn weten is wiet trouwens wel degelijk verslavend.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jahbless
Weet er misschien iemand hoe hoog de taksen op wiet in coffeeshops is? Maw: Hoeveel gaat er naar de Nederlandse staat als ik voor een tientje wiet koop?

 

Verder vind ik niet dat het hier ( ik woon in België ) gelegaliseerd moet worden. Ten eerste omdat als je het legaliseerd ( of zoals in Nederland gedoogd ) , het gebruik ervan zeker niet zal afnemen omdat je het dan overal kan verkrijgen en het eerder als normaal en onschadelijk zal gezien worden. Ten tweede omdat ik de huidige situatie hier beter vind. Nu is het namelijk zo dat het eigen gebruik ook voor een groot deel gedoogd wordt. Als men je betrapt met minder dan 5 gram zal dit enkel afgenomen worden. Voor enkele plantjes krijg je bij mijn weten ook niet zo'n zware straf, volgens mij worden ze gewoon vernietigd als men al geen oogje dicht knijpt. Ik woon ook vrij kort gij de grens met Nederland dus als ik al niets in België zou vinden ben ik ook zo in Nederland, waar ik ook mijn stekjes vandaan heb. Ik kan me echt wel inbeelden dat Belgen die verder van de grens wonen hier anders over denken omdat zij misschien wel moeilijker aan wiet, en zeker kweetspullen en stekjes kunnen komen.

 

Bij mijn weten is wiet trouwens wel degelijk verslavend.

totaaal niet metje eens kerel :D

 

allereerst WIET is niet verslavend, t bevat weinig tot geen nicotine, de TABAK dat doet t um juist :D

 

"Ten eerste omdat als je het legaliseerd ( of zoals in Nederland gedoogd ) , het gebruik ervan zeker niet zal afnemen omdat je het dan overal kan verkrijgen en het eerder als normaal en onschadelijk zal gezien worden."

 

 

zolang de cannabisplant hier op de aardbol staat zullen de mensen het altijd blijven gebruiken, gelegaliseerd gedoogd of verboden, ze blijven t gebruiken..

alcohol en tabak zijn ook gelegaliseerd, en zijn ook beschoudt als "normaal"

mijn persoonlijke mening is dat wiet misschien nog wel beter is dan deze 2 hierboven ;) maar ik vind dat iedereen dat zelf moet bepalen ofje gebruikt of niet, dit is bij alcohol en tabak immers ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn ogen KAN wiet ongelofelijk verslavend zijn. Dit verschilt gewoon heel erg per persoon. Ik weet van mezelf dat ik in drukke en moeilijke tijden mijn jointje niet kan laten liggen. Ok, het is niet zo als bij alcohol of tabak. Je zult niet een zwaar lichamelijke verlangen creeren of gek worden als je het niet krijgt. (al hebben sommige dit probleem wel) maar de beslissing nemen om een joint te pakken daar is niet veel voor nodig.

 

Ook zonder tabak is wiet verslavend geloof me...

 

En Jahbless, zeg je nou dat er in wiet ook nicotine zit? :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ik denk dat ie gewoon in een joint bedoelt, wat de meeste nederlanders roken.

 

allereerst WIET is niet verslavend, t bevat weinig tot geen nicotine, de TABAK dat doet t um juist :D

Werkelijk ALLES (van neus peuteren tot video spelletjes spelen) kan verslavend zijn, dan hebben we het wel over "psychologisch verslavend" en geen "lichamelijke verslaving".. Wiet is zonder meer psychologisch verslavend en kan na langdurig gebruik zelfs lichamelijk verslavend zijn voor een hoop mensen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jahbless

dat bedoel ik ook blowmonkey :D

 

wiet is meer "psychologisch verslavend" en geen "lichamelijke verslaving", wat tabak wel is...

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Ik denk dat ie gewoon in een joint bedoelt, wat de meeste nederlanders roken.

 

allereerst WIET is niet verslavend, t bevat weinig tot geen nicotine, de TABAK dat doet t um juist :D

Werkelijk ALLES (van neus peuteren tot video spelletjes spelen) kan verslavend zijn, dan hebben we het wel over "psychologisch verslavend" en geen "lichamelijke verslaving".. Wiet is zonder meer psychologisch verslavend en kan na langdurig gebruik zelfs lichamelijk verslavend zijn voor een hoop mensen.

wiet lichamelijk verslavend? nee hoor...

 

men kan pas spreken van lichamelijke verslaving als er bij het afkicken lichamelijke afkickingsverschiijnselen optreden... je lichaam heeft de stof ook werkelijk nodig of degelijk te functioneren, met koorts, rillingen ed... tot gevolg als men zen dagelijkse shotje/slokje niet meer krijgt

 

 

een stof is lichamelijk verslavend, of ze is het niet, hangt helemaal niet af van persoon tot persoon

 

alcohol, hero --> lichamelijk

 

coke, nicotine, weed --> geestelijk

 

ni waar?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat bedoel ik ook blowmonkey :D

 

wiet is meer "psychologisch verslavend" en geen "lichamelijke verslaving", wat tabak wel is...

nopes, nicotine = geestelijk ;)

 

 

 

kheb nog nooit iemand naar een afkickcentrum weten gaan om te stoppen met roken hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jahbless

naar mijn weten hebje niet gelijk hoor JahJah :D

ik denk echt wel dat nicotine ook een lichamelijke verslaving is, alsje probeert af te kicken van sigaretten krijg je ook trillingen en andere lichaamsproblemen omdat je geen nicotine meer binnenkrijgt.

ik weet t niet 100% zeker natuurlijk maar zo denk ik erover :D

 

wat vind de rest ervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

LOL, ga me nou niet vertellen wat de verschillen zijn tussen een lichamelijke verslaving en een psychologische. Alhoewel het lang niet zo hevig is als bij bijv. opiaten of benzodiazepines, er zijn wel degelijk lichamelijkse afkicksverschijnselen als een langdurig wietroker abrupt stopt (zie de quotes hieronder). Volgens mij heb ik dit trouwens hier al ergens eerder op et forum gezet:

Despite past skepticism, it has been established that, although it is not common, a vulnerable subpopulation of marijuana users can develop dependence. Adolescents, particularly those with conduct disorders, individuals with psychiatric disorders, or problems with substance abuse appear to be at greater risk for marijuana dependence than the general population.
CONCLUSION: A distinctive marijuana withdrawal syndrome has been identified, but it is mild and short-lived. The syndrome includes restlessness, irritability, mild agitation, insomnia, sleep EEG disturbance, nausea, and cramping.

Under "Summary and Conclusions"

http://www.rism.org/isg/dlp/ganja/analyses...03a.html#psycho

 

En nog ff in wat meer detail:

 

Didcott P, Reilly D, Swift W, Hall W. Long-term cannabis users on the New South Wales North Coast. NDARC Monograph No. 30. Sydney, Australia:NDARC, 1997:36-41.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...1&dopt=Citation

 

Swift W, Hall W, Copeland J. Cannabis dependence among long-term users in Sydney, Australia. NDARC Tech Rep No. 47. Sydney, Australia:NDARC, 1997.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...9&dopt=Citation

 

Crowley TJ, Macdonald MJ, Whitmore EA, Mikulich SK. Cannabis dependence, withdrawal, and reinforcing effects among adolescents with conduct symptoms and substance use disorders. Drug Alcohol Depend 1998;50:27-37.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...0&dopt=Citation

 

Wiesbeck GA, Schuckit MA, Kalmijn JA, Tipp JE, Bucholz KK, Smith TL. An evaluation of the history of a marijuana withdrawal syndrome in a large population. Addiction 1996;91:1469-1478

http://www.ingentaconnect.com/searching/Ex...000010/art00006

 

Haney M, Ward AS, Comer SD, Foltin RW, Fischman MW. Abstinence symptoms following oral THC administration to humans. Psychopharmacology 1999;141:385-394.

http://www.springerlink.com/app/home/contr...ults,1:100390,1

 

Haney M, Ward AS, Comer SD, Foltin RW, Fischman MW. Abstinence symptoms following smoked marijuana in humans. Psychopharmacology 1999;141:395-404.

http://www.springerlink.com/app/home/contr...ults,1:100390,1

 

Aceto MD, Scates SM, Lowe JA, Martin BR. Cannabinoid precipitated withdrawal by the selective cannabinoid receptor antagonist, SR 141716A. Eur J Pharmacol 1995;282:R1-R2

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...0&dopt=Citation

 

Abood ME, Sauss C, Fan F, Tilton CL, Martin BR.Development of behavioral tolerance to delta 9-THC without alteration of cannabinoid receptor binding or mRNA levels in whole brain. Department of Pharmacology and Toxicology, Medical College of Virginia, Virginia Commonwealth University, Richmond 23298.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...4&dopt=Abstract

 

MD Aceto, SM Scates, JA Lowe and BR Martin Dependence on delta 9-tetrahydrocannabinol: studies on precipitated and abrupt withdrawal Department of Pharmacology and Toxicology, Medical College of Virginia, Virginia Commonwealth University, Richmond, USA.

http://jpet.aspetjournals.org/cgi/content/...pe2=tf_ipsecsha

 

Aceto MD, Scates SM, Lowe JA, Martin BR.Cannabinoid precipitated withdrawal by the selective cannabinoid receptor antagonist, SR 141716A. Department of Pharmacology and Toxicology, Virginia Commonwealth University, Richmond 23298-0613, USA

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...0&dopt=Abstract

Share this post


Link to post
Share on other sites
...a vulnerable subpopulation of marijuana users can develop dependence.

 

Het is dus eigenlijk alleen de vraag Wie er zo gevoelig voor zijn en uiteindelijk afhankelijk van kunnen raken :unsure: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiekum is wiet wel legaal (gedoogd). Iedere echte cannabist weet dat wiet veel minder schade aanricht dan de legale tabak en alcohol, ook bij de overheid zal dit reeds bekend zijn gezien het gedoogbeleid.

 

De reden dat het illegaal is, dat is de politiek ! We kunnen het moeilijk legaliseren zo binnen de EU ! Zeker als men de wetten gelijk wil trekken (wat gelukkig niet gebeurd is). En wat te denken van de VS ? De jarenlange en voortdurende war on drugs, waar voeren die lui eigenlijk geen oorlog tegen ? Het zou een schande zijn als ze zouden bekennen dat ze jarenlang hebben gelogen ! Kijk maar naar die massavernietigingswapens :S

 

Wees blij dat je in NL (of BE) woont, en jezelf kan voorzien van je eigen wiet, het is en blijft mooi spul !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boedha
naar mijn weten hebje niet gelijk hoor JahJah :D

ik denk echt wel dat nicotine ook een lichamelijke verslaving is, alsje probeert af te kicken van sigaretten krijg je ook trillingen en andere lichaamsproblemen omdat je geen nicotine meer binnenkrijgt.

ik weet t niet 100% zeker natuurlijk maar zo denk ik erover :D

 

wat vind de rest ervan?

idd nicotine is lichamelijke verslaving (nicotine hecht zich aan zenuwcellen,

Share this post


Link to post
Share on other sites
nicotine hecht zich aan zenuwcellen,

Wat? Nog nooit van gehoord, kan je me misschien een referentie geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Ik denk dat ie gewoon in een joint bedoelt, wat de meeste nederlanders roken.

 

allereerst WIET is niet verslavend, t bevat weinig tot geen nicotine, de TABAK dat doet t um juist :D

Werkelijk ALLES (van neus peuteren tot video spelletjes spelen) kan verslavend zijn, dan hebben we het wel over "psychologisch verslavend" en geen "lichamelijke verslaving".. Wiet is zonder meer psychologisch verslavend en kan na langdurig gebruik zelfs lichamelijk verslavend zijn voor een hoop mensen.

wiet lichamelijk verslavend? nee hoor...

 

men kan pas spreken van lichamelijke verslaving als er bij het afkicken lichamelijke afkickingsverschiijnselen optreden... je lichaam heeft de stof ook werkelijk nodig of degelijk te functioneren, met koorts, rillingen ed... tot gevolg als men zen dagelijkse shotje/slokje niet meer krijgt

 

 

een stof is lichamelijk verslavend, of ze is het niet, hangt helemaal niet af van persoon tot persoon

 

alcohol, hero --> lichamelijk

 

coke, nicotine, weed --> geestelijk

 

ni waar?

Nee. Wiet is geestelijk, alcohol, tabak, coke, hero is lichamelijk. wiet is zon beetje de enige geestelijke die ik ken. En zoals eerder al gezegd werd, tabak en alcohol zijn veeeeeel schadelijker voor je dan wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

coke is niet lichamelijk verslavend, je lichaam krijgt geen last van ontwenningsverschijnselen zoals je bij bv heroïne en alcohol wel hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...