Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nitro

Redelijk Groot

Recommended Posts

foto 1

foto 2

nr 3

 

Grootste is 1m50 hoog zonder aarde dus is zeker niet mis. Het zijn grapefruit, ze zijn in vierde week bloei. Ben begonnen met zaadjes, female seeds. Laat ons hopen dat de planten niet te veel meer groeien want kast is maar 2 m hoog ;)

Hoelang is de bloei periode? Is het normaal dat ze nu nog blijven doorgroeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik de zoek optie op het board en het hele kweek verhaal van groei tot bloei staat er op.

 

En waar komt dat zaad vandaan dan want ken die soort helemaal niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk zelfs dat het niet helemaal goed is zo, voor zover ik er met mijn boerenverstand naar kijk.Te uitgestrekt als je het mij vraagt. Te weinig licht . ouwe lampies? Wat kan dat nou zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het begin waren ze mooi breed en dikke stammen maar nu blijven ze gewoon schieten naar de lamp. We zullen zien wat dit verder oplevert. Lamp is aan derde kweek toe dus zou nog goed moeten zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow gek.. 'k had ze allang weggemieterd.. zulke doorgeschoten planten komt toch niet veel aan!!

 

je lamp hangt ook erg hoog boven je planten...

duw die lange stengels naar buiten en hang je lamp 60cm boven dat lager gelegen struikgewas..

die lange stengels worden in ieder geval niks meer.

 

gr m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat denkt de rest? Word dit een waardeloze kweek of ga ik er toch nog mooie toppen afhalen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon laten staan !!!, nu ze toch al zo ver zijn .

 

 

Dat ze nog groeien is niet zo vreemd , sommige rassen doen dat tot in bloei week 7 . Hoe lang hebbe ze voorgegroeid? en hoe lang staan ze op 12/12?

 

Om de groei zo snel mogelijk te stoppen kun je een oude truc uit de kast halen : zet je planten 48 uur lang achter elkaar in het donker en ga daarna weer op 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto 1

foto 2foto 3foto 4

 

Ze beginnen nu aan week 5 van de bloei en in de growshop hebben ze gezegd dat het 8 weken duurt. Zou dus in principe nu aan pk13/14 moeten beginnen maar er staat nog niet zoveel top op dus wat raden jullie aan. Nog beetje wachten of toch al pk13/14 toevoegen.

Ik was ook niet van plan om mijn meisjes te vernietigen, niet na al die liefde dat ik ze gegeven heb. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is nog een oplossing dat ik ooit gebruikt heb gewoon de lange stengels knakken en dan weer spalken dat stop de groei ook wat betreft je planten op zich die zijn wel erg doorgeschoten ik denk niet dat dit een topoogst word maar nu ze toch al zo lang staan kan je ze beter laten staan ook zonde om ze weg te gooien

wat betreft je lamp ik heb ook al eens 5 kweekjes achter me rug met een zelfde lamp en de opbrengst was nog steeds hetzelfde maar als je er een nieuwe in kunt steken zou ik dat wel doen

welke lamp gebruik je trouwens staat er een ventilator op op ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grootste is 1m50 hoog zonder aarde dus is zeker niet mis.

Wat bedoel je met "zonder aarde"..? Hydro opstelling? Of bedoelde je "zonder voeding"..? Want een hydro opstelling in de 5e week bloei en nog niks van een of andere bloei stimulator te hebben toegevoegd gaat niet echt lukken volgens mij.

 

Kan je die grote rietstengels niet aan de zijkanten van die kast zetten en je lamp een stuk omlaag gooien (dat zal zowiezo wel moeten)? Kunnen je andere planten misschien een beetje vollere toppen ontwikkelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn ondertussen gestopt met groeien dus kast is juist gepast. ;)

Mijn vraag is nu of ik nu al pk 13/14 zou toevoegen of nog beetje wachten?

Zonder grond bedoel ik 1m50 zonder hoogte wortels, dus zonder pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik op mijn planten ook, enkele "doorschieters". Heb die gewoon met een touwtje naar beneden gebogen ( zodat de stengel horizontaal komt te liggen). Nu kan m'n lamp weer wat lager en groeien ook de kleinere toppen naar't licht. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

de moment dat je planten de hoogte ingaan en er een te groot hoogteverschil is moet je beginnen met buigen,dat remt,met de lamp alsmaar hoger te hangen vererger je dit probleem,of span een net,ikzelf gebruik stijve electriciteitsdraad waar ik telkens een wasknijper meer aan hang om meer te buigen,gaat de top te zwaar wegen,terug wasknijpers verwijderen,zeer goedkope oplossing!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...