Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Johnny

Medicinale Wiet Kweken

Recommended Posts

Guest Johnny

ik ben al een tijd op zoek naar info over de regels en wetten omtrent het medische kweken van mc/mw, wie kan mij aan info geven of een link met informatie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boedha

wordt mediwiet niet bestraald met gammastralen of zoiets om alle schimmels en bacterien te doden...

 

zal dus moeilijk zijn denk ik want da maschientje zal VEEl kosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die desinfectie met UV-A straling is slechts één van de voorwaarden. Hier staan de overige beleidsregels voor het kweken van medicinale cannabis. Ook moet de BMC (onderdeel van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport) nog toestemming geven.

 

Voorheen waren er 2 officiële kwekers in Nederland waarvan er één al failliet is. Ik heb begrepen dat er inmiddels een voorselectie is gemaakt en er nu nog 4 andere potentiële mediwiet kwekers in aanmerking komen voor een vergunning. Wil je hiermee concurreren, dan zul je je mediwiet bedrijf dus erg professioneel moeten aanpakken om een kans te maken. De kans dat een gewone thuiskweker een vergunning krijgt is vrijwel uitgesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die desinfectie met UV-A straling is slechts één van de voorwaarden. Hier staan de overige beleidsregels voor het kweken van medicinale cannabis. Ook moet de BMC (onderdeel van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport) nog toestemming geven.

 

Voorheen waren er 2 officiële kwekers in Nederland waarvan er één al failliet is. Ik heb begrepen dat er inmiddels een voorselectie is gemaakt en er nu nog 4 andere potentiële mediwiet kwekers in aanmerking komen voor een vergunning. Wil je hiermee concurreren, dan zul je je mediwiet bedrijf dus erg professioneel moeten aanpakken om een kans te maken. De kans dat een gewone thuiskweker een vergunning krijgt is vrijwel uitgesloten.

Eej mad,

 

je was me net voor met posten... oorzaak: drank hahaha

biertje ? :D

 

die drinken we zaterdag samen wel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd medicinale cannabis word Doorstraald

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe aan zelfmedicatie en teel mijn eigen medicijn... medicinale wiet voldoet niet aan mijn eisen... alleen door zelf te telen weet ik welke soort mij het gewenste effect brengt... en dat deze in grond met biovoeding is geteeld... zonder pesticiden en straling e.d...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, precies. Ook al kweek je om het medicinaal te gebruiken, je weet precies wat er in zit en wat er met de plant(en) is gedaan.

Zo kun je zelf ook kiezen voor welk soortje je het best vind om medicinaal te roken.

I Agree :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej,

stelnou dat je medicinale wiet weil gaan kweken heb je dan ook speciale soorten daarvoor of kan je ook gewoon een big bud nemen en daarmee aan de gange gaan?

ketrs seas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn inderdaad speciale soorten voor medi-wiet, welke dat allemaal zijn zou ik je zo niet durven zeggen.

Wel weet ik dat oa Double Fun voor medicale doeleinden wordt gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ik al jarenlang medisch blow, ben ik blij dat ik mijn eigen wiet weer heb. :verrygood

Onbespoten. Veel aandacht. Veel licht. :bier

Nu hoef ik tenminste niet meer te hoesten :rofl

 

Grtz Blowsterke :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
:bier alleen de aanvraag kost al rond de 1100 euro, anders had ik het gewoon geprobeerd :verrygood :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat bestralen kan gratis , bolletjes slikken en even langs het ziekehuis ,even röntgefoto make en bestraalde weed aldaar :whistling :verrygood

 

Rook ook om medische reden en het liefst schone weed, bio en noncomerciale kweek.

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
heej,

stelnou dat je medicinale wiet weil gaan kweken heb je dan ook speciale soorten daarvoor of kan je ook gewoon een big bud nemen en daarmee aan de gange gaan?

ketrs seas

 

In principe werkt elke weed medicinaal, want cannabis is een medicinale plant. Men zegt dat er speciale soorten zijn voor bepaalde ziektes, maar daar is weinig over bekend en bewijs daarvoor is nauwelijks aangevoerd.

 

In zijn algemeenheid werken sativa's (planten met dunne slanke bladeren) opwekkend en activerend en indica's (met dikke brede bladeren) kalmerend en rustgevend. Als je dus een slaapweed zoekt kun je maar het beste een indica nemen.

 

Wanneer je ff in het item 'wiet uit koffieshop gevaarlijk' gaat neuzen [ik kan je geen link daar naar toe aanbieden, want ik weet nog niet hoe je zo'n link aanlegt] kun je daar meer info over dit onderwerp vinden.

 

grtz en suc6... Ritger

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf skunk-haze gekweekt van nirvana. Laten testen door scoliose (vergroeide rugwervels) patiente. en die was erg tevreden (ook best verdoofd) ieder geval een aanrader. ik was zelf na het roken ook alle besef van tijd en besef alles wat om me heen gebeurde kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Some tips when deciding on a specific type of medication:

 

Indica Flowers Are Typically Used For: Pain Relief, Sedation, Anxiety, Neuropathy/Neuralgia, Menstrual Cramps, PMS, Glaucoma, Muscle Cramps, Muscle Spasms, Asthma, AIDS, Epilepsy, IBS, Gastric Disorders, Arthritis (Osteo & Rheumatoid), Multiple Sclerosis, Cerebral Palsy, Crohn's Disease, Fibromyalgia, ALS, Migraines, Hyperactivity, Insomnia, ADD and more.

 

Sativa Flowers Are Typically Used For: Psychoactive Conditions, Social Anxiety, Mild Depression, Fatigue and more.

 

Hybrid Flowers Contain Both Indica and Sativa Genes. Some tips for finding the right Hybrid strain include:

Adding Sativa adds mental clarity to Indica strains and decreases the sedation effect. Adding Indica to Sativa strains can decrease or even eliminate the sativa tendency to stimulate greater anxiety and even paranoia/panic in adolescents and patients with a history of mood disorder or psychosis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@karma, dat is in ruime lijnen denk ik een perfecte beschrijving. Het moet dan bij sativa en indica wel om de meer landras achtige soorten gaan. Anders zit er natuurlijk weer te veel inmenging in.

 

Cool!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Glaucoma kan je beter bij de sativa neerzetten.Beste medicinale variëteiten komen uit de Himalaya-gebergte in de pure vorm.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...