Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest biatch to the mexx

Konijnen Poep

Recommended Posts

Guest biatch to the mexx

heeft een van jullie het mischien al ooit met konijnen poep geprobeerd, ik heb het al in de bakken zitten gemengd met normale potgrond en van die kalk shit uit de grow-shop.

 

groeten

 

ps. ik plant ze buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke poep moet gecomposteerd zijn voordat je het wilt gebruiken.

 

Konijnenpoep lijkt me trouwens niet zo geweldig voedzaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals al gezegt : Mest moet eerst gecomposteerd worden omdat er anders schadelijke ammoniak (verbindingen) vrijkomen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konijnenpoep schijnt dus aardig veel stikstof te bevatten, kan varieren, ligt aan je konijn z'n dieet. lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen die geen vlees eten,die kunnen ook hun eigen stront als voeding gebruiken.Goedkoop en elke dag vers. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paf nu lekker weg op konijnen poep.. hoewel ik me afvraag of het goed heeft gewerkt. De toppen waren niet super groot, kutzomer, en ik ben een beginner.

Schijnt wel dat je niet al te verse moet gebruiken.

 

Er is op deze site meer te vinden...maar ik ben te lui om voor je te zoeken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste wat je kan koppen is GUANO van zeevogels of van vleermuizen.

Wormmest is ook prima,bij INTRATUIN verkopen ze echt goede wormmest.

Bijde hebben als voordeel dat het snel door de plant wordt opgenomen,en de kans op verbranding is klein.Bij koeiemest kan je wel verbranding krijgen,ik heb dat zelf een keer meegemaakt,de bladeren waren bijne rood.GR BART

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stront moet gewoon altijd oud genoeg zijn om als meststof voor je plantne te kunnen dienen. Naarmate de tijd verloopt verandert de samenstelling van shit , er zitten steeds minder stoffen in die voor de plant schadelijk zijn .

 

Bij tuincentra verkopen ze bv gedroogde koemest korrels, die de nodige composteer-tijd gehad hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het beste wat je kan koppen is GUANO van zeevogels of van vleermuizen.

Wormmest is ook prima,bij INTRATUIN verkopen ze echt goede wormmest.

Bijde hebben als voordeel dat het snel door de plant wordt opgenomen,en de kans op verbranding is klein.Bij koeiemest kan je wel verbranding krijgen,ik heb dat zelf een keer meegemaakt,de bladeren waren bijne rood.GR BART

Ten eerste lijk je wel zo'n tell sell mannetje met verkooppraatjes omdat je altijd ff flink de nadruk op de bedrijven of producten legt door HOOFDLETTERS te gebruiken.. Ten tweede is koeiemest een hele arme snel opneembare voedingsstof, dus ik snap niet waarom je plant zou verbranden als ie op niet echt geweldig voedzame aarde staat. Waarschijnlijk was die mest gewoon nog niet gecomposteerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige dingen zijn zeker niet duur in een grow shop , wormenmest bv daar betaal je in een tuincentrum vaak veel meer voor.

 

Een growshop is echte speciaal zaak , voor maar één planten soort! Voor een hydro binnenteelt ga je niet om spullen naar de intratuin ofzo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan zijn,maar als je ziet wat voeding kost.Als je een vaatje van 10l koopt dan bestaat dat voor 95% uit water,tel uit de winst.Ook die PH en EC meters,dat is niet normaal.Ik heb al laten zien dat je bij Conrad voor 35 euro een PH meter kan kopen.De goedkoopste bij de Growschop kost 85euro,hoe komt dat ,denk jij.

Winkels voor de tuinbouw,zoals Brinkman of de Maasmond,daar haal je spullen voor bijna de helft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

konijnepoep/caviapoep/kipppoep das goeie mest voor je je planten snel oplosbaar voor je planten en dus snel beschibaar.je kan ook geen fris klusje :verrygood de poep die je heb staan oplossen in water af en toe roeren en niet drinken:d n dat bij je planten gieten,

mijn eerste kweek deed ik enkel op kippestront .

had een binnenplant van 50 cm ongeveer toen kwam spint in bladeren vielen eraf .ik dacht nou die ga dood he,zet hem in de tuin tussen de kippen nou dat was eht een monster boom geworden toen:D 3.50 mtr hoog en de doorsnee was 4 mtr mensen geloven niet vaak maar was echt ow toen en heel veel wiet afgehaald.dus v0oormij kippeshit wel degelijk goede mest.als k foto online ken zetten zal ik dat doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je plant zo groot werd is gewoon omdat ie op een goede plaats in de volle grond stond . Op duizende liters grond heeft die kippestront weinig invloed . Het duurt heel lang voordat meststoffen de drinkwortels (meters diep in de grond) bereiken.

 

Geef maar eens verse kippemest aan een plantje dat in een potje met 5 liter grond staat, en je zal zien dat plant hier echt kut van wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kippestront is inderdaad het snelst afbreekbaar van alle dierlijke mestsoorten en kan dus relatief snel opgenomen worden. Stikstof is het belangrijkste voedingselement in kippestront, maar omdat het ook zeer zuur is kun je het het beste een tijdje laten composteren voordat je het aan je planten geeft, al is het alleen al om van die verschrikkelijke stank af te komen.

 

Verse kippestront zal de wortels van een klein plantje inderdaad verbranden en is dus niet aan te raden. Listen to the man called Atmosphere... :verrygood :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

de plant stond gewoon tussen de kippen die er al een jaar of 5 rondliepen dus goed bemest.:verrygood de plant zelfs was maandje of 4 oud toen ik daar had gezet. en voor de rest niks gegeven aan de plant ja enkel water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies ,dus in de diepere grondlagen zit gecomposteerde kippenmest , die al oud is en dus nuttig voor de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het nadeel van poep van kippen of knaagdieren is dat het stinkt.

Als je op zolder een toko bezit,is dat een probleem voor de mensen die naast je wonen.Ikzelf heb wel eens visemulse gekocht bij Plagron,de lucht dfaar van maakt een ieder ziek,ik heb het aan een buitenkweker gegeven.

Ook Guano van zeevochels is niet te harde,die van vleermuizen,daar ruik je weer niets van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guano extract kun je ook gewoon kopen , dat is een doorzichtige vloeistof .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MissTique

je moet een aftreksel maken van konijnenmest en dat met je water meegieten, als je er nog bladafval bij doet dan heeft het hetzelfde effect als visemulsie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...