Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
FxCKiNGNuTZ

Relais En Wat Andere Dingen

Recommended Posts

De naden dicht maken: gipsband erin plakken (zelfklevend) en 2 maal gipsen en glad schuren ;)

 

Ronde gaten erin maken: het rondje insnijden, daar een X insnijden en deze helemaal doorsnijden, die ‘uitkloppen’ en aan achterzijde weer doorsnijden :)

Of met decopeer zaag met fijne tanden

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_45585_19630_230152.jpg

 

 

 

Om de een of andere reden blijft de foto zich automatisch omdraaien als ik hem upload, dus dan maar zo.

Inmiddels heb ik al waterwerende gyproc platen gehaald, nu nog ergens tijd vinden om ze te plaatsen ^^!

Hoe zit het met de ronde boorden die ze hebben? moet ik deze als ze op een hoek of kant worden geplaatst vlak maken of...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor buitenhoeken heb je voegband met een metalen strip erin http://m.gyproc.be/doe-het-zelver/assortiment/toebehoren/voegband-buitenhoeken/nl dan krijg je een mooi strakke hoek.

Als je dit nooit gedaan hebt is het wel ff een handigheidje. Beter iets te weinig dan teveel want schuren is kut en maakt het niet strakker.

Je kan de platen ook voor de hoek afsnijden en een L profiel erop kitten, dat zit er mooi genoeg uit en is een stuk minder werk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor buitenhoeken heb je voegband met een metalen strip erin http://m.gyproc.be/d...buitenhoeken/nl dan krijg je een mooi strakke hoek.

Als je dit nooit gedaan hebt is het wel ff een handigheidje. Beter iets te weinig dan teveel want schuren is kut en maakt het niet strakker.

Je kan de platen ook voor de hoek afsnijden en een L profiel erop kitten, dat zit er mooi genoeg uit en is een stuk minder werk.

 

Zo, jij hebt precies al wat ervaring met gips ^^.

Ik ben ondertussen druk bezig geweest met het plaatsen, achterkant, plafond en zijwanden zitten er voorlopig al in, morgen ga ik verder met de scheidingswand en de voorkant, dan volgt er een update van het hok.

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig nog geen update, moet enkel de deurtjes nog doen, de gipsplaten moeten toch met de groene kant naar binnen of vergis ik me daarin? want heb nu langs de buitenkant het "karton" zeg maar, krijg ik dit wel mooi strak wit ? vol twijfels..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat je de verkeerde materialen gebruikt om een "kast" te maken, met balken en gipsplaten maak je een hok....

Share this post


Link to post
Share on other sites

'verkeerd' is wel erg zwart-wit. Het is natuurlijk geen materiaal waarmee je meubels maakt, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt. Het is gewoon 10 keer zo goedkoop als massief hout. Als je het toch verft maakt het niet veel uit of het nou hout of gips is. Wanneer je verhuist zul je het niet mee kunnen nemen, maar dat kon toch al niet ivm de grootte en gewicht van de kast.

Natuurlijk kan je de achterkant van gipsplaat mooi strak wit krijgen. Het kost je wel een extra laagje verf, of 2 als je pech hebt. Gebruik zeker de primerverf speciaal voor gips, das belangrijk. 1 laag, maar niet te zunig.

btw er is niet per sé een goede of foute kant voor binnenkant of buitenkant. Ik zou ook de groene kant binnen hebben gedaan. Als je twijfelt kun je er altijd nog 1 achterstevoren tegenaan schroeven dan heb je 2 groene kanten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

'verkeerd' is wel erg zwart-wit. Het is natuurlijk geen materiaal waarmee je meubels maakt, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt. Het is gewoon 10 keer zo goedkoop als massief hout.

 

Ik heb nog nooit een KAST gezien met balken en gipsplaat, jij wel?? En MDF kost geen drol......

Wil de kast over een jaar wel eens zien, vol met gaten en andere schades waarschijnlijk.

Totaal onlogisch als je het mij vraagt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah joh vakman, wat weet jij nou helemaal van dingen bouwen? :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

'verkeerd' is wel erg zwart-wit. Het is natuurlijk geen materiaal waarmee je meubels maakt, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt. Het is gewoon 10 keer zo goedkoop als massief hout. Als je het toch verft maakt het niet veel uit of het nou hout of gips is. Wanneer je verhuist zul je het niet mee kunnen nemen, maar dat kon toch al niet ivm de grootte en gewicht van de kast.

Natuurlijk kan je de achterkant van gipsplaat mooi strak wit krijgen. Het kost je wel een extra laagje verf, of 2 als je pech hebt. Gebruik zeker de primerverf speciaal voor gips, das belangrijk. 1 laag, maar niet te zunig.

btw er is niet per sé een goede of foute kant voor binnenkant of buitenkant. Ik zou ook de groene kant binnen hebben gedaan. Als je twijfelt kun je er altijd nog 1 achterstevoren tegenaan schroeven dan heb je 2 groene kanten :P

 

 

Ben vandaag nog naar de bouwmarkt geweest waar ik de gipsplaten heb gekocht, volgens hun zou de "kartonnen" achterkant een soort van pap worden als je deze verft.. iemand ervaring hiermee? anders ga ik al mijn platen moeten omdraaien, en alles nog eens dubbel moeten kopen zodat ik langs de binnenkant en buitenkant een groene kant heb..

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm calling bullshit :P De gekleurde voorkant van de plaat is ook gewoon kartonpapier. Dit is net wat strakker afgewerkt en deze enveloppeert als het ware met een kleine centimeter het wat minder hoogwaardig kartonpapier van de achterkant. Daardoor zou wanneer het nat wordt de lijm een beetje kunnen loslaten bij die overlap, maar ook dat lijkt me sterk. Als je het met L profieltjes afwerkt heb je daar sowieso geen last van (pak dan wel L profielen van minstens 25x25 voor de zekerheid) Ik zou wel opletten bij het schuren tussen de verflagen door, want dat karton aan de achterkant wordt over het algemeen wel iets sneller pluizig dan de voorkant, en dan zou het inderdaad een rotzooi kunnen worden als de verf niet helemaal goed droog is ofzo, maar dat zie je meteen. De gips primer is heel belangrijk, die is droog binnen een half uurtje. Nou werk ik zelf nooit met het merk gyproc, dus wie weet is dat rotzooi, geen idee. Proberen is weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft niet alle 2 de kanten te schilderen.. en je hebt ook geen ‘speciale’ gips primer/verf nodig.

Gewoon 2x texen met een emmer flexa in de aanbieding.

 

 

De grijze kant is de achterkant en de groene de voorkant. Dat zie je ook aan het uitgedunde deel wat je moet gipsen, voorkant is uitgehold en de achterkant plat.

Maakt ook niet uit als je een klein beetje door de groene laag heen schuurt, komen nog 2 lagen verf overheen.

 

Sommige mensen kunnen echt goed uit hun nek kletsen man :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja inderdaad.

 

@vakman dat groene gips is sterk zat hoor. probeer je vinger er maar es doorheen te drukken :P Maar ik heb nog nooit een kast gezien van 210x100x210. We noemen het in dit topic wel kast, maar eigenlijk is het een soort van kamertje. Iets van die grootte kan je toch nooit verhuizen, past niet eens door de deur. Dit is geen meubel meer, dus ik denk dat in dit geval je best iets groter kan denken, en materiaal gebruiken wat over het algemeen bij een hok gebruikt wordt. Ik neem aan dat fuckingnuts in een huurhuis woont en de vloer enzo niet wilt verneuken door er een wand te plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja inderdaad.

 

@vakman dat groene gips is sterk zat hoor. probeer je vinger er maar es doorheen te drukken :P Maar ik heb nog nooit een kast gezien van 210x100x210. We noemen het in dit topic wel kast, maar eigenlijk is het een soort van kamertje. Iets van die grootte kan je toch nooit verhuizen, past niet eens door de deur. Dit is geen meubel meer, dus ik denk dat in dit geval je best iets groter kan denken, en materiaal gebruiken wat over het algemeen bij een hok gebruikt wordt. Ik neem aan dat fuckingnuts in een huurhuis woont en de vloer enzo niet wilt verneuken door er een wand te plaatsen.

 

Klopt, dus ik kan het bruine karton dus wel gewoon in de primer zetten en de naden gipsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om dit soort poreuze ondergronden te witten of verven kun je het beste eerst een voorstrijkmiddel gebruiken. Dit voorkomt dat de latex in de gipsplaat trekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman dat groene gips is sterk zat hoor.

 

Joolzz, je hoeft mij niets uit te leggen over de gebruikte materialen, echt niet!!

 

Ennuh, @Wiekspiet doelde op jou hoor ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fuckingnutz waarom zou je die bruine kant als zichtkant willen hebben?? Had je net zo goed ‘normale’ gipsplaten kunnen kopen..

Denk dat als je die achterkant text het uit ziet als een natte krant.

 

@vakman... idd :P

 

Gipsplaten poreus?? Er zit karton/papier omheen.

Het enige wat poreuz is zijn die gaten/voegen die je dicht maakt.

 

Ben wel een beetje klaar met de adviezen in dit topic ;)

Stuur maar een appje naar de Gamma klusman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groene gips is beter bestand tegen vocht juist door dat groene laagje dus in je hok is het overgeverfd groen.

Aan de buitenkant mag je afwerken zoals je wilt, het moet op een kast lijken geef je aan.

Ik zou dan dun plaatmateriaal overwegen ipv gips en dat mooi aflakken en 1x in de zoveel tijd de binnenkant van de kast (gips) vervangen, kan je de kast ook altijd weer meenemen :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fuckingnutz waarom zou je die bruine kant als zichtkant willen hebben?? Had je net zo goed ‘normale’ gipsplaten kunnen kopen..

Denk dat als je die achterkant text het uit ziet als een natte krant.

 

@vakman... idd :P

 

Gipsplaten poreus?? Er zit karton/papier omheen.

Het enige wat poreuz is zijn die gaten/voegen die je dicht maakt.

 

Ben wel een beetje klaar met de adviezen in dit topic ;)

Stuur maar een appje naar de Gamma klusman

 

Omdat de groene platen langs de binnenkant zitten ivm het vocht misschien?

+ Dat ik deze al volledig heb vast gevijst, daarom dat ik het ook zeker wil weten -_-

En het is de gamma die mij zei dat ik de kartonnen kant niet kan verven, en hier zijn er dan weer mensen die beweren van wel ,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje, heb je gaasband gebruikt op de naden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje, heb je gaasband gebruikt op de naden?

 

Ik heb hydro gaasband gekocht, maar nog niet aangebracht vakman, omdat ik eerst zeker wil zijn of ik de platen nu met de groene kant naar buiten moet draaien of niet ^^

Ik kan ze wel omdraaien, heb ik trouwens ook al geprobeerd, maar dan past het weer niet ineens,, dus kan ik alles weer dubbel lopen schaven, waardoor ik alleen maar nog meer spleten ga krijgen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_45585_19630_1362506.jpg

 

 

 

 

Hier ff een foto zodat sommige mensen snappen wat ik bedoel, de zijkanten en achterkant heb ik omgedraaid met de groene kant naar binnen ,

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je gaat je hok maar aan 1 kant bekleden of wat is de bedoeling?

 

Dat was idd eerst de bedoeling,,maar heb intussen al platen bijgehaald alsook isolatie om het toch dubbel te zetten,

De groene platen die verkeerd staan schroef ik van de week ff om

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman dat groene gips is sterk zat hoor.

 

Joolzz, je hoeft mij niets uit te leggen over de gebruikte materialen, echt niet!!

 

Ennuh, @Wiekspiet doelde op jou hoor ;)

 

weet ik, en mijn 'haha inderdaad' was dan ook een reactie op zijn onzin. Ik heb serieus wat uurtjes of zeg maar jaartjes met gipsplaten lopen sjouwen, en wiekspiet duidelijk niet. De reactie naar jou gericht was gewoon conversatie, np.

 

Maar hoe staat je kastje derbij nutz?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...