Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greentjeonatrip

Greentje On Several Trips: First Attempt 4X Purple Bud

Recommended Posts

Is 20 graden niet net een beetje te warm @cannarie, heb hier de beste resultaten met een graadje of 17.

Gewoon boven op een kamertje in een tentje met een afzuigertje (pc-fan) + filter erop, zonder verwarming aan.

 

Dagje of 10 tot 14 is het mooi droog genoeg om in potten te doen. Het moet ook niet te snel gaan, droogt het te veel in.

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 20 graden is waarop de thermostaat van mijn huis meestal staat. In de ruimte waar mn hok staat zit geen radiator, dus op een bewolkte dag is dat daar meestal iets kouder. Maar op een dag als vandaag waarin de zon op het raam schijnt komt het niet onder de 21 graden, terwijl het raam open stond. En dat betekent dus ook rv van onder de 30

 

Maar het komt nu eigenlijk precies uit, omdat ik slechts 7 dagen had voor mijn vakantie

 

Heb mensen overigens ook wel eens horen zeggen dat 7 tot 9 dagen ideaal is. Vanuit eigen ervaring kan ik er niet zo veel over zeggen.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, daar heb ik laatst een hele zooi van besteld nav Twiet die daar enthousiast over was.

 

Raar verhaal wel. Op de webshop stond Boveda, op de orderbevestiging stond Boveda, krijg ik zakjes van een heel ander merk (Integra) opgestuurd. Mocht ze terug sturen, maarja. Ga er maar vanuit dat het het zelfde werkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan nog niet klaar zijn. Weet iemand van je kweekje? In dat geval een oppas twee keer laten wateren om de 2/3 dagen. Ze pakken nog veel gewicht de laatste weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannen, jullie zijn geweldig bedankt voor jullie reacties. Wil hier nog graag op terugkomen, maar ik wil jullie aandacht vragen voor iets wat mij al dagen bezighoudt : de aanvoertemperatuur !

 

Gisteren heb ik met de lampen uit een temperatuur gemeten van 16,3 graden bij de aanvoer Dit is dus echt te koud. Het geeft natuurlijk ook een reactie naar het grondje, al heb ik deze nog niet gemeten bij 16 graden. Bij 17 graden was dit in ieder geval nog te overzien, hoewel die aanvoer ook gewoon te laag is. Binnen in het hokje stuurt de kachel gewoon steeds goed bij, kan daar gewoon niets verkeerd over zeggen. onder bij de dames, erboven, loopt allemaal super, maar het is die aanvoer dus....

 

De logeerkamer waar de lucht vandaan komt, daar staat die verwarming op 18 met de lampen uit. Ik kan er een heel verhaal omheen gaan breien, maar ik ga om verschillende redenen niet sleutelen aan die temperatuur. Feit blijft dat vooral bij koude nachten die aanvoer, ondanks de 18 graden naar beneden duikelt. Wat ik op termijn wel wil veranderen is gewoon 's nachts gaan draaien, maar voor dit moment nog, vroeg ik me af wat jullie van het volgende idee vinden :

Op de foto dadelijk zien jullie de passieve inlaten vanuit de logeer. Het plan was om hier een zogenaamde " tube heatertje" horizontaal op een balkje o.i.d te schroeven en deze te plaatsen net voor en onder deze ingangen. Ik dacht dan bij voorbeeld aan deze....https://www.greensell.nl/a-38422309/bodemverwarming/tube-heaters-eco-heat-kas-verwarming-80w/ en deze eventueel te koppelen aan deze https://www.greensel...e-thermostaat/. Deze heatertjes hebben wattages van 45w, 80w en 135w.

 

Denken jullie dat dit de aanvoer voldoende zal opkrikken of is dit gewoonweg te weinig wattage. Het leek mij wel een ideale oplossing en qua stroomverbruik zal het denk ik ook wel meevallen, want wat hier bij de aanvoer wordt gecorrigeerd, zal weer binnen in het hokje minder hoeven worden bijgestuurd. Misschien zou ik het zelfs aan de binnenkant, dwars over de inlaten kunnen schroeven, maar denk dat dit dan onvoldoende breekt. Ik zou zelfs kunnen overwegen om een 135w extra erbij te pakken voor binnen, wat misschien de kachel van 600w overbodig maakt. Wat vinden jullie ?

gallery_48039_19616_3343625.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanochtend een aanvoer gemeten van 15,5 graden ! Kreeg toen een ietwat verhelderend momentje. Ik had nog wat slang liggen en heb tijdelijk op de inlaten 1 meter slang recht omhoog geplaatst. Het ziet er niet uit, maar de aanvoer is nu 17,8 graden, in ieder geval een verbetering. Ik denk er nu over om deze slangen te vervangen voor rechte, langere pijpen en vastzetten met een beugeltje. Onderin wil ik dan nog een "schuifmof" plaatsen voor de aanvoer tijdens warmere dagen. Dan zal er een kast omheen gebouwd gaan worden, maar de bedoeling is ook om het heatertje dan in deze 'open' kast te verwerken en zo blijven we maar wat aanrommelen... :rolleyes:

 

gallery_48039_19625_3266295.jpg

 

"bed and breakfast" temporary closed. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet te moeilijk doen ja, wat doet de temp met je inlaat uit (dus passief in de nacht)

 

dag/nacht omdraaien is meestal wel nummer 1 wat men doet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt helemaal gelijk hoor Huff, het zijn zo van die noodgrepen. Ik meet hier nu toch weer een temperatuur van 16,3 graden met de lampen uit. Ben nu weer aan het denken of ik deze 3 inlaten niet gewoon onder met een T-stuk moet koppelen en hier een warmtekabel in kan leggen. Vraag me alleen af of dat met de brandveiligheid wel kan.

 

In de groeifase draaide de lamp nog 's nachts, maar heb bij het schakelen eigenlijk meer rekening gehouden met de uren dat wij zelf inzetbaar zijn en niet meer gedacht aan de impact van nachttemperaturen. " Hij is een beetje dom..." :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hall o

zo n heatertje is al eens eerder behandeld op dit forum en is zinloos .

een goeie degelijke warmtemat MET thermostaat .

kost een paar maar dan heb je ook wat .

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bar en boos vannacht, ijzige wind. Aanvoertemperatuur 14,2 graden :cry op een kamer met 18,5.

 

Eerste winter hier in ons huis. Ik had tijdelijk slangen recht op de inlaten geplaatst met de gedachte dat warme lucht stijgt en deze hier wat graadjes hoger zou pakken. Vanochtend nog steeds 14,5. Ben ik onmiddellijk naar boven gegaan en voel gewoon dat de ijzige draaiende wind nu van onder de nok dwars door de schrootjes heen blaast :oeps .

Mooie graadmeter om de complete bovenverdieping aan te pakken, de bouwmarkt weer blij met mij :td

 

Dadelijk meteen extra slang halen en de inlaten tijdelijk verlengen naar het warmste plekje, vlakbij de cv....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperatuur blijft hier mooi gelijk :whistle: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die muziek maar niet opzet bij je planten, heb je binnen de kortste keren treurwilgen :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah right!!

 

Ik draai er nog ff 1 :jump:

Je moet het niet zo moeilijk maken joh, laat moeder natuur haar ding maar doen, dat gaat al eeuwen prima ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja, Vak. In het begin wist ik natuurlijk helemaal van toeten noch blazen en sowieso heel veel info van die site gelezen en dan loop je ineens tegen zo'n stukje tekst aan (gevolgd door discussies erover en nog meer tekst) en denk je : We proberen het gewoon eens, maar zoals gezegd, ik werd er zelf gek van en dan was ik niet eens zo lang daar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nix mis mee .

zijn de toppen een beetje kompakt of fluffie ?

ze zien er wel stevig en robuust uit .

ruiken ze sterk ?

 

en muziek dat is me te zweverig om te beweren dat je er meer grammen mee haalt .

de ying en yang zal er niet minder om worden denk ik .

 

maar goed een beetje muziek in de hobbykamer is best gezellig .

alhoewel die bach met zn schone blauwe donau dat verveelt snel beetje weinig beats en bars .

maar ieder zn smaak he .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nix mis mee . Vind ik ook

zijn de toppen een beetje kompakt of fluffie ? Boven compact, onder fluffy

ze zien er wel stevig en robuust uit . Die indruk heb ik ook en lees dit ook vooral terug in veel reviews.

ruiken ze sterk ? Nee, maar wel lekker zoet.

 

en muziek dat is me te zweverig om te beweren dat je er meer grammen mee haalt . Ik kan me wel nog herinneren dat er interessante stukjes waren over moleculen in water die harmonieus..... blabla

de ying en yang zal er niet minder om worden denk ik .

 

maar goed een beetje muziek in de hobbykamer is best gezellig . Klopt, doe mij maar Rock.

alhoewel die bach met zn schone blauwe donau dat verveelt snel beetje weinig beats en bars . En Mozart, Beethoven, ik hoef het voorlopig niet meer te horen.

maar ieder zn smaak he . ;)

:vape: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker man!!!

Dat wordt lekker thuiskomen van je vakantie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biggie draaien bij de planten. Dat helpt. Sowieso. :D. Is gewoon goedgekomen dus. Lekker.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staat het hier???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeidag 50. Gauw nog even een foto geschoten en de eerste Indica is om. Geknipt en de takken in het tentje gehangen, onder 2 luchtgaten open en boven een slang gelegd naar 1 van de 2 passieve inlaten hokje.

gallery_48039_19625_153279.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...