Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
greentjeonatrip

Isolatiehok Bouwen Om Een Gorilla Shorty Van 120 X 60 X 173 (Voor 4 Of 5 Dames)

Recommended Posts

ander aanzicht, nu vanuit het deurtje geplaatst, is makkelijker met de kabel die eruit loopt. Vond het wel een geinig idee, eenvoudig in hoogte te verstellen en werkt prima zo....

gallery_48039_19616_4868768.jpg

 

Slim!!

 

Niet direct op de planten in ieder geval ;)

Het hoeft ook niet te stormen in je kast, beetje luchtverplaatsing/verdeling is voldoende.

Alright, had geloof ik al eens iets gelezen over een zogenaamd 'wervelstorm'. Gewoon met de hoogte mee, net onder het bladerdek, dat lichtjes beweegt, als ik mij niet vergis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doorvoer kabel ventilatortje en lamp maar 'geducktaped'. Weet niet zo goed wat gebruikelijk is. Wilde eerst "doorvoerrubbertjes" plaatsen, maar na het zien hoe de kabels zelf in de lamp en ventilatortje liepen....hier maar van afgezien

gallery_48039_19616_3705693.jpg

 

gallery_48039_19616_374336.jpg

 

filter aangesloten op de afzuiging...

gallery_48039_19616_3674374.jpg

 

Er 'bekruipt' me nu voor het eerst het gevoel van : " En nu dichttimmeren die handel"....

gallery_48039_19616_3330395.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_48039_19616_2056842.jpg

 

Even de Davin 12k getest, 1 'pennetje' naar buiten is 15 minuten aan. Schakelde keurig in en uit, super !

 

gallery_48039_19616_1754383.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb jij je brandblusser besteld?

 

Het begint er steeds meer op te lijken :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb jij je brandblusser besteld?

 

Het begint er steeds meer op te lijken :specool

Brandblussershop...Thanks. Nog epdm leggen in de 'voorkamer', een mabo in de ruimte zelf en dan kunnen we eigenlijk al een start gaan maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het een orginele, staat er mabo op het glas?

Mijne is namelijk een andere kleur ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het een orginele, staat er mabo op het glas?

Mijne is namelijk een andere kleur ;)

staat geen mabo op. Het enige wat ik kon ontdekken was een opschrift op het hangframe: ' made in Slovenija'....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt hem wel als mabo gekocht neem ik aan, en ook de prijs van een mabo betaald?

Deze was 108 euro ;)

gallery_18039_6002_53836.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt hem wel als mabo gekocht neem ik aan, en ook de prijs van een mabo betaald?

Deze was 108 euro ;)idd. Heb even de order nagekeken, 106,75 was ik kwijt. Heb 2x gekeken, maar bij mij staat er gewoon helemaal niets op. Ik ga toch maar eens vragen hoe of wat. Het is dat ik weet dat het een brandblusser is, maar vreemd dat er gewoon niets op staat...

gallery_18039_6002_53836.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleur van de vloeistof is ook anders, mss dat deze ook gewoon doet wat hij moet doen. Maar idd toch even bellen idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

motor filter Dirt Devil 125mm, past precies, mooi zo...

gallery_48039_19616_2757007.jpg

 

en een panty 2x ....

gallery_48039_19616_509325.jpg

 

Ik hoefde geen deken te pakken om te kijken of het een en ander goed werkte toen ik de afzuiging vol opendraaide, de epdm vloer kwam omhoog, tsja....is ook een manier....

gallery_48039_19616_424144.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt er nog genoeg lucht door je luchtinlaten?

 

Verder mooi hok man :D

Wanneer ik de afzuiging vol open heb en ik ga met mijn hand voor de inlaten, dan voel ik wel degelijk dat er lucht binnenkomt, bij minimale afzuiging voel ik ook praktisch niets. Suggesties om beter te bepalen of er "genoeg lucht " doorheen komt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je meisje even in de andere kamer met een dikke knetter ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een heel dun textieldraadje kun je ook testen of je afzuiging werkt.... ook op hele lage standen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je meisje even in de andere kamer met een dikke knetter ;)

Oh ja, deze deed zijn werk al in de laagste stand...

 

Met een heel dun textieldraadje kun je ook testen of je afzuiging werkt.... ook op hele lage standen.

Even getest, vanaf circa 50% werden ze naar binnen gezogen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hokkie is klaar dus!! Heb je al een paar dagen proef gedraaid, even alles testen en afstellen en zo?

Wordt het wel warm genoeg met de lamp aan? Zeker van belang in het begin, ook bij het ontkiemen ;)

 

Heb je al een propegator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hokkie is klaar dus!! Heb je al een paar dagen proef gedraaid, even alles testen en afstellen en zo?

Wordt het wel warm genoeg met de lamp aan? Zeker van belang in het begin, ook bij het ontkiemen ;)

 

Heb je al een propegator?

Nog epdm in de voorkamer leggen,beetje afkitten,nog een extra mabootje kopen, de laatste meter aan de buitenkant afwerken, eindverslagje en dan hoop ik overmorgen definitief klaar te zijn. Oh ja, mabootje nog niets van gehoord,had ik gisteren aangeschreven, nog geen reactie, geen probleem, kopen we ergens anders wel eentje. De tijdschakelaar werkt keurig. De afzuiger doet ook zijn ding, wanneer ik deze op de laagste stand zet en de temperatuur schroef ik terug naar 20, dan begint hij harder af te zuigen. Viel me wel op dat ook deze 'stille' afzuiger op de laagste stand een 'bromtoon' maakt, maar bij het dichtdoen van de deur is dit geluid eigenlijk zo goed als weg.

Heb zojuist de lamp en afzuiger aangezet, wil de lamp en afzuiging ditmaal 18 uur non stop laten draaien, Heb de lamp nu op circa 65 cm hangen en een camera realtime op de temperatuur. Ben wel nog even na aan het denken over een 'dakje' voor de temp-hygro, geeft nu waarschijnlijk al helemaal een vertekend beeld in het licht.

Was de regel die gehanteerd werd ongeveer de afstand tussen de cob's zelf ?

Ha,propagator, schiet me net binnen, dacht; propagator-had ik nog liggen-palmpotje 20 cm, even kijken in de kelder, propa te klein, morgen maar een geschikte kopen.

Heb gisteren uren zitten turen naar een eventueel geschikt kacheltje, denk deze misschien toch nodig te hebben om het temperatuurverschil met name in de groeifase binnen de perken te houden.Ik kan volgens mij de cv op de logeerkamer niet apart instellen met de thermostaat onder (schiet me even iets te binnen van "open haard functie" op die thermostaat, eens even induiken....)

Hoe dan ook, stel, ik heb een kacheltje nodig, leek me deze wel wat, niet ? Dan hang ik deze in de logeer tussen de passieve inlaten, kan op 'afstand' schijnbaar de temp regelen en max 600w.....https://www.coolblue.nl/product/788835/mill-ne600wifi.html?imageId=834556

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afstand led's idd ong zelfde als tussenafstand schijnbaar, in het begin nog niet te fel, dat vinden ze niet fijn ;)

Propegator is niet verplicht, ik gebruik hem met de grotere potten ook niet (was eerder niet helemaal helder :innocent: ) , gewoon vershoudfolie over de pot en de temp onder controle houden. Lamp er kort op en afzuigers en ventilators uit zal het wel opwarmen denk ik.

 

Waarom begint je afzuiger harder te zuigen als het afkoelt, of begrijp ik je verkeerd? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afstand led's idd ong zelfde als tussenafstand schijnbaar, in het begin nog niet te fel, dat vinden ze niet fijn ;)

Propegator is niet verplicht, ik gebruik hem met de grotere potten ook niet (was eerder niet helemaal helder :innocent: ) , gewoon vershoudfolie over de pot en de temp onder controle houden. Lamp er kort op en afzuigers en ventilators uit zal het wel opwarmen denk ik.

 

Waarom begint je afzuiger harder te zuigen als het afkoelt, of begrijp ik je verkeerd? :D

Ja, zit zo'n stelschroefje op de driver, had de lamp al op de meest gedimde stand gezet.

temperatuur thermostaat afzuiging stond eerst op 27, daadwerkelijke temperatuur lag op dat moment zo rond de 21 en toen ik de temp op 20 zette, ging hij dus harder afzuigen, wat volgens mij betekent dat hij dus goed werkt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe mij anders nog maar een deurtje....

gallery_48039_19616_1855312.jpg

 

latjes als opvulling, zodat de gipsplaten straks evenwijdig aan elkaar lopen en ook nog mooi over de scharniertjes vallen....

gallery_48039_19616_754221.jpg

 

Daar is hij dan toch....

gallery_48039_19616_2371340.jpg

 

scharniertjes weggewerkt, magneetje aan de binnenkant...

gallery_48039_19616_3525250.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vond ik ook! ik dacht wat een stofnest wordt dat hoekje daar. Tis de bedoeling dat een voorbijganger niet direct ziet dat er nog een kamertje achter zit? Ben benieuwd naar het resultaat als het helemaal is afgewerkt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vond ik ook! ik dacht wat een stofnest wordt dat hoekje daar. Tis de bedoeling dat een voorbijganger niet direct ziet dat er nog een kamertje achter zit? Ben benieuwd naar het resultaat als het helemaal is afgewerkt!

Ha, heb de stofzuiger minstens zo vaak als ieder ander gereedschap in de handen gehad. En ja, als je dan toch bezig bent om een eigen hokje te maken, dan kan ik op zijn minst proberen deze ruimte niet uit laten zien als " open deur dagen" (geiser hangt in het looppad bijv.).

De wand wordt helemaal doorgetrokken, nog een klein stukje moet ik.

Leuke is, als je nu helemaal links in de ruimte zou gaan staan, een kwartslag naar rechts draait en denkbeeldig de ruimte gaat doorlopen dan is het dadelijk als volgt ingedeeld : Materiaal/spullen-entrez (elektro)-voorkamer(jasje,schoenen wisselen)-clean zone- kweekruimte....zoiets ongeveer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...