Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Ingezonden Stukje Aan De Leeuwarder Courant

Recommended Posts

wiekspiet,

ik gebruik erkend en heb menig mens niet van de weg gereden omdat ik cannabis gebruik,

dit staat in mijn medisch dossier.

en zo ben ik niet de enige.

dus die plank voor mijn kop he?

hardhout all the way

en voor d rest doe je t er maar mee.

 

rabarbaar-

5

die koppeling leg ik niet,.

dat doen usa instanties

aan de hand van statistieken.

 

en voor de rest zal het allemaal wel mijn mankerende visie zijn

dat er zo weinig mis gaat met cannabisconsumenten en patienten.

heel jammer dat jullie je zo onveilig voelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

De top 10 grootverbruikers van cannabis zijn ook niet echt de leukste landen om in te wonen, afgezien van IJsland zou ik in geen van die landen dood gevonden willen worden.

 

Of zou dat nu ineens geen verband hebben ?

dan zou ik de oorzaak daarvan, het er niet dood gevonden willen worden, zoeken in de algemene mentaliteit en gebrek aan regelzucht, en niet in het gebruik van cannabis

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou ik ook doen Huff.

Ging er om dat negatieve verbanden genegeerd worden waar hele zwakke positieve verbanden als feit gezien worden.

Niet dat ik denk dat wiet daar de oorzaak van is, net als ik niet denk dat wiet de oorzaak is van minder ongelukken sinds gedoogbeleid.

 

En weetje, stoned met zwaar gereedschap bezig zijn is niet slim, snap je ook wel toch ?

Een auto kan veel schade veroorzaken dus vind ik het niet meer dan logisch dat je dat nuchter doet en niet jezelf beperkt op wat voor manier dan ook.

Gek he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie discussie mannen,keep it up man :verrygood

Zo leert iedereen weer wat :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

rabarbaar dan begrijp je niet goed dat door juist medicinaal gebruik

een mens zich normaal kan voelen en functioneren.

ik heb juist 3 studeerrichteningen tegelijkertijd gedaan en geslaagd zonder een uur oponthoud

omdat cannabis mij focus geeft.

ik heb juist al mijn ledematen nog(meubelmaker) dankzij cannabis.

ik ben extra stoned afgereden met mijn rijbewijs, juist om dit bevestigd te zien

of keihard onderuit gehaald.

ik heb mij altijd een burger gevonden die de maatschappij verantwoording af wil leggen,

en daar kan ik ook vierkant achter staan.

en dit geld voor mij alleen, dit bedoel ik niet generaliserend.

dit moet een ieder voor zich bepalen en daar naar leven.

 

als ik 30 jaar nuchter had gereden weet ik zeker dat ik meer problemen had veroorzaakt op de weg.

nu rijd ik al die jaren schadevrij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, helaas kan je niet testen hoe het was als je 30 jaar nuchter was.

En wellicht ben je beter stoned.

 

Zou je het accepteren als iemand hetzelfde zegt maar bijv een lijntje pep pakt ?

Zat ADHD'ers die juist 'kalm' worden van een beetje amphetamine.

 

Of onzekere dodo's in het verkeer die baat zouden hebben bij een klein puntje coke.

 

Heh, wie weet moeten we allemaal iets anders gebruiken om de veiligste situatie te creëren.

Dat zou natuurlijk absurd zijn.

 

Nee, als geopperd word dat stoned beter dan nuchter zou zijn (in het algemeen) krijg ik daar een slappe van.

 

We moeten iets met die uitzonderingen natuurlijk, maar ik vind het niet vreemd om stonede mensen van de weg te halen.

Zoals met alcohol een bepaalde grens zou schappelijk zijn, niet ?

Kan jij medisch gebruiken en kan een ander het niet misbruiken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig zei Weetje medicinaal gebruik en niet als de tilburgers enkel patienten, want dat verschil is natuurlijk enkel op papier; als je iemand platrijdt met een joint op, of datzelfde met een dosis morfine, het is niet alsof de een, door een recept, opeens goed bezig is, als je niet kan rijden, of dat nou MAG of niet, pak je lekker de bakfiets of een taxi

als je stoned beter rijd, moet je even met het cbr in gesprek :innocent:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het op recept is en daarbij toegestaan is om te rijden betekend dat dat het onder een bepaalde hoeveelheid zit.

Met recept is het nog steeds strafbaar boven een bepaalde dosis.

Heb je een dosis thc nodig waar je nog geen puber stoned mee krijgt, be my guest.

Ik mag hopelijk wel aannemen dat de toegestane dosis icm rijden wel laag genoeg is.

 

Of het ethisch verantwoord is is een ander, dat moet ieder voor zich uitmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog meer cijfertjes:

 

 

In Roemenië, Bulgarije en Letland is het wel erg gevaarlijk op de weg. Daar stierven vorig jaar respectievelijk 95, 95 en 94 mensen per miljoen inwoners door ongelukken

Gemiddeld verongelukten 51,1 mensen per miljoen EU-inwoners

De meeste slachtoffers vielen in landelijk gebied (55 procent)

38 procent kwam in stedelijk gebied om het leven

7 procent verongelukte op een snelweg

Veruit de meeste verkeersslachtoffers zijn mannen: 76 procent

De ranglijst ( het aantal verkeersdoden per miljoen inwoners):

Roemenië: 95 verkeersdoden

Bulgarije: 95 verkeersdoden

Letland: 94 verkeersdoden

Litouwen: 82 verkeersdoden

Kroatië: 82 verkeersdoden

Polen: 77 verkeersdoden

Griekenland: 74 verkeersdoden

Tsjechië: 70 verkeersdoden

België: 67 verkeersdoden

Cyprus: 66 verkeersdoden

Hongarije: 66 verkeersdoden

Portugal: 60 verkeersdoden

Slovenië: 58 verkeersdoden

Luxemburg: 58 verkeersdoden

Oostenrijk: 56 verkeersdoden

Italië: 56 verkeersdoden

Frankrijk: 54 verkeersdoden

Slowakije: 51 verkeersdoden

Estland: 50 verkeersdoden

Finland: 48 verkeersdoden

Duitsland: 43 verkeersdoden

Ierland: 36 verkeersdoden

Spanje: 36 verkeersdoden

Denemarken: 30 verkeersdoden

Groot-Brittannië: 29 verkeersdoden

NEDERLAND: 28 verkeersdoden

Zweden: 27 verkeersdoden

Malta: 26 verkeersdoden

 

Bron: Die Welt

 

Dit was uit 2016, maar zo te zien doen we het helemaal niet slecht met oa onze stonende koppies.

In China rijden ze zelfs nuchter al helemaal plat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

rabarbaar, dus nu trek je de lijn toch door in het algemene:

ik schreef al:

dat kun je niet doen.

 

jij vind dat je de rechter over andermans gedrag kan zijn.

laten we eerst allemaal maar bij ons zelf beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Of het ethisch verantwoord is is een ander, dat moet ieder voor zich uitmaken.

precies! iemand die "mag" rijden met "drugs" op is natuurlijk een verkeerde beredenatie je hebt geen "recht" auto te rijden, maar dat is wel de insteek van veel mensen, grootmoeder wou ook gewoon weer in de auto stappen na operatie en met opiaten, want "dat mag van de dokter" ja leuk dat het theoretisch mag, maar ze kon haar eigen huis niet eens vinden :(
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konopi, we zijn niet de grootste blowers in Europa.

Je kan het net zo goed aan onze mooie wegen icm relatief dure auto's wijten.

 

Weetje,

Ik persoonlijk, nee, misschien als ik er voor studeer.

Mogen rechters dat doen, zeker.

Andermans gedrag kan natuurlijk schadelijk voor anderen zijn, dat laat je toch niet aan diegene zelf over.

 

Huff, misschien heb ik iets te veel vertrouwen in diegene die daar over gaan, dat zou kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de arts in kwestie gaat natuurlijk ook maar af op wat hij weet/verwacht, vreemd genoeg nam ze dat echter aan alsof het het directe woord van god was, dat ze niet in staat was te rijden was niet mogelijk; het mocht namelijk van de doc, dus de mensen die er naar moeten luisteren zijn net zo gek :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konopi, we zijn niet de grootste blowers in Europa.

Je kan het net zo goed aan onze mooie wegen icm relatief dure auto's wijten.

 

In China rijden ze ook in de duurste klasse auto's & hebben 6 baanswegen, maar zou daar niet graag aan het verkeer willen deelnemen.China lijkt me niet echt een blowland.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qua verkeersveiligheid lopen ze ver achter idd (700 doden per dag), maar qua nieuwste type wagen in de hoogste klasse lopen ze ver voor.De wegen zien er top uit, alleen je moet in een warenhuis niet met de roltrap gaan.:whistle:

 

In het gigantische China sterven ieder jaar 275.983 mensen op de baan. Dankzij hun 1.348.932.032 inwoners belanden ze volgens deze rangschikking echter maar op de 50ste plaats. In China geldt trouwens een uiterst strikte alcohollimiet van 0,02 g/dl. Gecombineerd met strikte controles zorgt deze lage limiet er voor dat maar 3% van alle accidenten op de Chinese wegen te wijten zijn aan alcohol.

 

how-to-avoid-traffic-jams-35319_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een filmpje Van Kees van Kooten en Wim de Bie over stoned onderwijs -

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Marihuana- en placebomarihuana-sigaretten werden ter beschikking gesteld door het Amerikaanse National Institute on Drug Abuse (NIDA). De laagste en de hoogste THC-concentraties die in de onderzoeken gebruikt werden beliepen respectievelijk 1,75 procent en 3,75 procent."

 

"De gemiddelde hoeveelheid geconsumeerde THC was 20,8 mg"

 

Dat is lastig te vergelijken met wiet van 12+%

20,8 mg zou ik nauwelijks merken.

 

Als dat de dosis is voor een medicinaal gebruiker, helemaal top, vooral doen.

Maar ik heb zo het vermoede dat menig hier al makkelijk 100mg rookt voor de lunch.

 

Daarna hebben ze het ineens over een dosis 100 tot 300 gram thc per kilo (!!!).

53g thc kan een volwassen man doden (mits gegeten).

Misschien bedoelen ze mg, in dat geval waren het maar 70 goede joints (minimaal).

Hoe dan ook, dat klopt niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rab, de gemiddelde thc in cannabis uit, dacht ik, 2008, was 6 procent en 8 procent voor mexicaanse, dan merk je 4% wel :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ok daar heb je een punt.

Gok wel zo uit de losse pols dat ze daar iets meer van rookte.

 

Was leuk, allemaal dingen geleerd.

Maar vind het wel goed zo.

Op naar het volgende onderwerp.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stukje vandaag op een prominente plaats in de Leeuwarder Courant, met een foto erboven van een cannabiswinkel in Colorado met allemaal potten wiet op de planken.

 

 

Speekseltest in het verkeer.

 

'Zorgen over blowende automobilist' meldt de L.C. op 17 augustus. Het verheugende nieuws is, dat deze zorg overbodig is, omdat marihuana, in tegenstelling tot alcohol, juist leidt tot veiliger verkeer.

Vaak wordt het autorijden onder invloed van cannabis vergeleken met het rijden onder invloed van alcohol. Volledig ten onrechte.

Dit blijkt overduidelijk uit een onderzoek van de universiteit van Colorado en uit een test die in 1991 in Limburg door een Amerikaanse universiteit werd uitgevoerd. Deze test is toendertijd ook op de Nederlandse t.v. geweest. De onderzoekers waren verrast door de uitslag, waaruit bleek dat cannabis niet of nauwelijks de rijvaardigheid van de testpersonen had aangetast.

''Het is verbazend hoe weinig men weet over de effecten van marihuana'', merkt Daniël Rees, professor economie aan de Universiteit van Colorado, op.

Samen met collega Mark Anderson van de Montana State Univerity onderzocht hij het aantal dodelijke slachtoffers in dertien staten, die medische marihuana wetten invoerden tussen 1990 en 2009 . Ze vonden dat het gemiddelde aantal dodelijke verkeersslachtoffers met 9% afnam, nadat medische marihuana legaal werd.

Het legaliseren van marihuana (wiet) levert een positieve bijdrage tot de verkeersveiligheid en schroeft de bierverkoop terug. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Universiteit van Colorado.

Autobestuurders onder invloed van alcohol nemen meer risico's, verduidelijkt Rees. Deze bestuurders worden overmoedig en onderschatten de impact van alcohol op hun rijvaardigheid, waardoor ze sneller rijden en meer risico's nemen.

Autobestuurders onder invloed van marihuana worden daarentegen voorzichtiger en nemen aan merkelijk minder risico's en mochten ze zich 'niet capabel vinden' om te rijden, dan doen ze dat ook niet.

 

 

Doede de Jong.

Biologische wietkweker.

Appelscha.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds. Vind ik de discussie verkeerd. Helemaal met je eens, Blowen is totaal anders in werking dan alcohol. Die speeksel test, test de verkeerde dingen, maar kom op:

 

Heb me 20 jaar lang iedere dag een slag in de rondte gerookt. heerlijk, ben laast twee maanden gestopt. SCHERP als een mes. Dus dat het de rijvaardigheid niet in de weg zit. Dat is gewoon echt een lul verhaal. Je wordt er zeker meer conservatief van, maar ook suf en afgevlakt. Nou, moe achter het stuur en ongelukken daar zijn ook nog 100 duizend miljoen stats over te vinden.

 

Het is kiezen uit kwaden. En dat is nooit een goede keuze. Dan kunnen er 100 stats en onzin hippie crap positivo "het is beter dan drinken" verhalen tegenover staan. Het is gewoon verkeerd om dope te roken en/of zuipen en sturen. Een afname van een x aantal procenten in al die maffe landen, leuk, maar ze zuipen minder omdat ze wiet roken. Weinig mensen die joints kunnen knallen en bier kunnen zuipen tegelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus de onderzoeken waar ik aan refereer deugen niet volgens jou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...