Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
G Chronic

Ir 125W Spaarlamp

Recommended Posts

Hoi iedereen,ik zit met een vraagje.als mijn lamp uitgaat,daald de temperatuur in mijn kweek hok iets te snel naar mijn zin.ik haal maar 18graden ofzo.drm zou ik een IR lamp in mijn tent erbij willen hangen om te temp stabiel te houden voor de dames hun donkere periode.nu is dit mogelijk of niet???ik denk van wel met dat een IR lamp alleen maar warmte af geeft en geen licht.wat denken jullie hiervan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook een warmte matje/ kacheltje aan laten gaan als de lampen uitgaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een warmte matje met thermostaat staat op 25 graden.maar ik heb het gevoel dat dat niet voldoende is,met dat mijn planten maar klein ogen na een week en een half.wortels hebben mss wel 24 a 25 graden in donkere maar de rest van de kweekruimte is 17 a 18 graden (donkere periode)ik wil gwn weten of ik kan verwarmen met IR lampen in donkere periode

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 graden is op zich nog prima toch?

 

Planten zien wel degelijk infrarood, weet alleen niet of ze er ook lichturen uit pakken, maar ik zou het risico niet nemen. Als je perse wilt bijverwarmen is een warmtematje de beste optie, maar met 18 graden zie ik hier geen probleem in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bodemtemperatuur is 24/25 graden met licht uit en de lucht 18 graden? Hoe warm is het dan met licht aan? Klinkt niet helemaal logisch en ik zou dan al helemaal niet gaan bijverwarmen? Ik houd 17,5-18 graden aan als nachttemperatuur (gemeten op de bodem) en dat bevalt me echt prima. Het gaat buiten mijn kennis maar misschien zijn de gevolgen van dat warmtematje juist wel negatief voor de ontwikkeling? Ik weet het niet precies maar ik heb ook weleens overwogen om vloerverwarming te gebruiken maar dat werd me door een aantal ervaren kwekers afgeraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bodemtemperatuur is 24/25 graden met licht uit en de lucht 18 graden? Hoe warm is het dan met licht aan? Klinkt niet helemaal logisch en ik zou dan al helemaal niet gaan bijverwarmen? Ik houd 17,5-18 graden aan als nachttemperatuur (gemeten op de bodem) en dat bevalt me echt prima. Het gaat buiten mijn kennis maar misschien zijn de gevolgen van dat warmtematje juist wel negatief voor de ontwikkeling? Ik weet het niet precies maar ik heb ook weleens overwogen om vloerverwarming te gebruiken maar dat werd me door een aantal ervaren kwekers afgeraden.

ik heb een 250watt hps lamp op 25cm hoogte van de toppen 27graden.lager gaat niet,want dan draaien de bladeren omhoog luchtvochtigheid is 60%.ik zit er een beetje mee in want na een week en een half komt er niet veel schot in de zaak.heb ze laatst beetje teveel water gegeven tijdens het verpotten waardoor de bladeren gaan hangen.nu is het al iets beter.maar toch is er iets niet juist.heb nog geen voeding gegeven met dat er voeding voor 2 weken in de grond zit (canna terra plus)kweekruimte is 60op60 160 hoog.afzuiging staat ook niet te hard.verse lucht word binnen gebracht met pc fans (ook niet te hard)verder staat er een monkey fan te blazen voor lucht circulatie (ook niet te hard.ik zou graag foto's posten maar weet niet precies hoe ik dit moet doen (is een beetje omslachtig merk deze site vind ik )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is erg warm... Kun je de hps niet iets hoger hangen? Dan is het verschil ook niet zo groot met de nachttemperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je wortels gaan van 27 naar 25 graden. En je lucht van 27 naar 18 graden. Die verhouding voelt echt heel onlogisch. Vraag het de collega's met meer ervaring maar mijn idee zou zijn om te beginnen met het veel lager zetten van dat warmtematje. Zodat de wortels gewoon naar 20 graden oid gaan. En verder zou ik toch foto's uploaden, als je t eenmaal doorhebt is t niet veel werk. Gewoon in je album knallen, linkje kopiëren en plakken en klaar (ik zet altijd 2 vensters WF open).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ir = straling = zichtbaar voor plant, niet doen

 

afzuiger vol aan, lamp op juiste hoogte 25 lijkt mij hoog voor 250w?

en snachts inlaat uit

kijk dan eens naar je temp en rv?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een warmte matje met thermostaat staat op 25 graden.maar ik heb het gevoel dat dat niet voldoende is,met dat mijn planten maar klein ogen na een week en een half.wortels hebben mss wel 24 a 25 graden in donkere maar de rest van de kweekruimte is 17 a 18 graden (donkere periode)ik wil gwn weten of ik kan verwarmen met IR lampen in donkere periode

 

 

Je bodemtemperatuur hoeft niet zo hoog...20gr. Aanhouden...op top hoogte mag t zefs wat minder

 

In de nacht

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede avond iedereen.eerst en vooral ga ik die IR lamp achter wege laten voor de zekerheid ;)

als ik thuis kwam was er nog altijd niet echt veel vooruitgang geboekt.ik moet echt iets aan mn luchtbevochtiger doen.want blijkbaar was de luchtvochtigheid 89 als de lamp uit gaat en de afzuiging red het niet blijkbaar.ik zou deze dus in de donker periode niet laten aanstaan.tevens zou ik mijn luchtaanvoer fan ook laten uitgaan in die periode.ook de monkeyfan en afzuiging.het enige wat ik zou laten aanstaan is mijn warmte mat op 21 graden.hierbij heb ik wat fotos.ze zijn nu iets over week en half.

 

gallery_20773_19264_1188465.jpg

gallery_20773_19264_1215967.jpg

gallery_20773_19264_1822161.jpg

gallery_20773_19264_1790944.jpg

gallery_20773_19264_1743813.jpg

http://www.wietforum...0170302-200505/

gallery_20773_19264_1822161.jpg

gallery_20773_19264_2421497.jpg

 

gallery_20773_19264_1604809.jpg

ik heb ze nu juist water water met een beetje voeding vestafort Growth Boost heb ook nog de volledige voedinglijn van canna staan maar met dat ik geen canna vega heb,heb ik deze gegeven in de plaats.ik zuur af tot 6.1 (ph-).zal me er nu effe niet meer druk in maken,want ik loop er serieus gestrest van.grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding hebben je zaailingen nog niet nodig, vanaf bladpaar 4/5 pas een beetje.

Wat dacht je van warmte mat en bevochtiger die de bottlenecks zijn ipv een + nu, je tentje uit?

 

Afzuiging en inblaas 24/7 aan, de manier waarop je waarden meet maakt dat je de waarden met een enorme korrel zou mag nemen :search: Sensor in bereik luchtbevochtiger en niet afgeschermd voor stralingswarmte en die z/w meter op de grond tussen de potten in ook niet afgedekt :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ir is voor de plan gewoon licht toch? Ik zou t niet doen iig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding hebben je zaailingen nog niet nodig, vanaf bladpaar 4/5 pas een beetje.

Wat dacht je van warmte mat en bevochtiger die de bottlenecks zijn ipv een + nu, je tentje uit?

 

Afzuiging en inblaas 24/7 aan, de manier waarop je waarden meet maakt dat je de waarden met een enorme korrel zou mag nemen :search: Sensor in bereik luchtbevochtiger en niet afgeschermd voor stralingswarmte en die z/w meter op de grond tussen de potten in ook niet afgedekt :search:

afzuiging en inblaast constant aan???ik denk dat het dan redelijk koud gaat worden hoor in de donkere periode nu ik ben bereid om bij te leren van jullie,dus wat stel je voor ivm de warmte mat en luchtbevochtiger???alvast bedankt voor je reactie

 

Ir is voor de plan gewoon licht toch? Ik zou t niet doen iig...

heb ik uiteindelijk niet gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eruit zoals ik al eerder zei.

 

Je z/w meter geeft 18C aan, in je pot is het ongeveer 20C.

 

89% lv is goed voor je filter die geen luchtdoorstroming heeft waar dat wel gewenst is voor zijn levensduur en werking.

Lv boven de 70% beperkt werking koolstof in je filter behoorlijk geeft de fabrikant niet voor niets aan.

 

Zaailingen hebben geen hoge lv nodig zoals stekken, worden ze ook nog lui van.

Zaailingen groeien zeker de 1e 2weken amper, kunnen ze ook niet veel aan doen met die paar worteltjes en dat weinige blad.

Zet je er een stek naast kan je al spreken van een beste plant en als je dan naar die zielige zaailingen kijkt tja :thumbsdown:

Totdat we 2 week +paar nodes verder zijn en de zaailing net zoals een stek volwassen begint te worden en echt te groeien :showoff:

 

Je inblaas is zwaar ondermaats voor je afvoer :search:

Beetje zoals een grote buisfan als afzuiger en een 50% vd buiscapaciteit softbox als inblaas op dezelfde controller en dan afvragen waarom het niet werkt :book: zie ook stickie luchttechniek van whazzup wat erg leerzaam is.

 

Voorkomt dat je 1e rondje in een tentje een teleurstelling kan worden waar je het best wel ok voor elkaar hebt maar nog niet echt goed ingeregeld en met dat finetunen wat dingen door elkaar haalt.

 

Lees eens wat 250W HPS verslagen door in de micro sectie waar veel van bovenstaande links- of rechtsom voorbij komt ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eruit zoals ik al eerder zei.

 

Je z/w meter geeft 18C aan, in je pot is het ongeveer 20C.

 

89% lv is goed voor je filter die geen luchtdoorstroming heeft waar dat wel gewenst is voor zijn levensduur en werking.

Lv boven de 70% beperkt werking koolstof in je filter behoorlijk geeft de fabrikant niet voor niets aan.

 

Zaailingen hebben geen hoge lv nodig zoals stekken, worden ze ook nog lui van.

Zaailingen groeien zeker de 1e 2weken amper, kunnen ze ook niet veel aan doen met die paar worteltjes en dat weinige blad.

Zet je er een stek naast kan je al spreken van een beste plant en als je dan naar die zielige zaailingen kijkt tja :thumbsdown:

Totdat we 2 week +paar nodes verder zijn en de zaailing net zoals een stek volwassen begint te worden en echt te groeien :showoff:

 

Je inblaas is zwaar ondermaats voor je afvoer :search:

Beetje zoals een grote buisfan als afzuiger en een 50% vd buiscapaciteit softbox als inblaas op dezelfde controller en dan afvragen waarom het niet werkt :book: zie ook stickie luchttechniek van whazzup wat erg leerzaam is.

 

Voorkomt dat je 1e rondje in een tentje een teleurstelling kan worden waar je het best wel ok voor elkaar hebt maar nog niet echt goed ingeregeld en met dat finetunen wat dingen door elkaar haalt.

 

Lees eens wat 250W HPS verslagen door in de micro sectie waar veel van bovenstaande links- of rechtsom voorbij komt ;)

alvast bedankt voor de info.ik zal zeker alles na lezen en de nodige info opzoeken.ook zal ik uw raad opvolgen en de nodige toepassingen doen.mocht ik nog verdere problemen hebben hou ik jullie op de hoogte.nogmaals bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij werkte actief inblazen voor geen meter en ik heb altijd slangen in de gaten onderin als lucht aanvoer gehad, soms ook de flappen open.

Slang in een S leggen en aan beide kanten pantykous over de opening tegen beestjes en troep, S vorm ivm licht in- en uitval.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...