Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
anti bombstic

kan dit???

Recommended Posts

he is onderstaand eigenlijk goed te gebruiken voor buiten bij growshop alien?

 

Female Seeds Nl x BB

 

 

Choose your Amount4 seeds (+€ 13,50) 10 seeds (+€ 34,00)

 

Limited Offer

 

One of our latest dripping from resin Northern lights (P1) crossed with an enormous Big Bud (P2), all female ofcourse.With this F1-hybrid, you have to be prepared for enormous resinous buds after 8-9 weeks flowering.

 

 

 

Recomended vegetation: 3 weeks.

 

 

 

Buy 4 or 10 seeds

 

Klik hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is geen korte bloeier op zich , maar die zijn ook niet alles want het zijn geen topsoortjes zoals deze NL * BB.

 

Stuur anders ff een mail naar Aliën met die vraag .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nou zegt er zon gast hier op t forum dat ze geen antwoord geven op mail dus ben eigenlijk ook niet van plan om erop te gaan wachte.....

 

denken jullie dat deze planten het redelijk tot goed doen buiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zaadbedrijf 'female seeds' lijkt mij trouwens betrouwbaar vrouwelijk zaad leveren .

 

Met betrouwbaar vrouwelijk zaad bedoel ik dat het geen feminized zijn. Feminized zaden krijgen herma trekjes in stress situaties. De female seeds doen dat nooit , ook al stress je ze de tering .

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup ik ga vnvd die nlx big bud bestellen... 4 zaadjes en dan rest ga ik stekjes gebruike.

 

joo kheb ze besteld... hoe gaat dat nu? gewoon geld sture naar die shit en dan komt het?

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ook 24 keer big bud bestellen.Eerst nog een keer stekken doen en dan ga ik de zaden proberen onder de knie te krijgen :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
yup ik ga vnvd die nlx big bud bestellen... 4 zaadjes en dan rest ga ik stekjes gebruike.

 

joo kheb ze besteld... hoe gaat dat nu? gewoon geld sture naar die shit en dan komt het?

Wou je het cash betalen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit 1 enkele bloem heb ik zaden gehaald uit de 10 specialskunks .

 

heb er een 10 tal aan een vriend gegeven

 

en ze zijn alle 10 ook vrouwelijk geworden .

 

Mvg

 

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja nou zegt er zon gast hier op t forum dat ze geen antwoord geven op mail dus ben eigenlijk ook niet van plan om erop te gaan wachte.....

 

denken jullie dat deze planten het redelijk tot goed doen buiten?

Het blijft toch een gok. Ik zou het gewoon proberen. Met een zomer als die van twee jaar geleden wordt elke soort wel goed, met de zomer van afgelopen jaar wordt het niet veel soeps.

 

Bij een soort die een wat langere bloeitijd nodig heeft zou ik wel proberen ze eerder in de bloei te krijgen door ze vanaf half augustus 12 uur per dag te verduisteren als dat lukt. Anders komen ze pas eind september in een 12/12 cyclus en wordt de temperatuur te laag en de tijd te kort om ze fatsoenlijk te laten afbloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit: niet hele bovenstaande bericht quoten, is niet nodig en leest makkelijker.

 

vorig jaar ook NLX gedaan alleen toen met andere kruising als die ik nu krijg.. maar komt goed!

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

En juist in die laatste weken bloei gaan ze onder goede omstandigheden serieus harsen aanmaken , en dus gewicht . Als je pas eind oktober gaat oogsten dan missen ze erg veel hars . Een hoop knipwerk en weinig gewicht.

 

Daarom zit ik hard na te denken hoe ik het kan flikken om een redelijk grote struik begin juli al te gaan verduisteren voor minimaal 2 weken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat zelf te denken aan een speciekuip die je op zo'n houten frame met wieltjes schroeft. Dan rijd ik 'm zo de schuur in. Daar staan ze lekker droog en het koelt minder af.

 

Volgens mij is een te lage worteltemperatuur het grootste probleem aan het eind van de bloei. Een simpele en goedkope manier om je worteltemperatuur op peil te houden is misschien wel net zo effectief als het eerder afbloeien.

 

Ik geloof dat we wel een beetje aan het afdwalen zijn van het onderwerp van deze topic.... :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jan de ripper schreef :

Wat bedoel je hier precies mee?

 

Op 1 plant was er 1 zijtop die zaden bevatte .

Dat stond ook op de site van female seeds dat er een mogelijkheid toe was ,

dat er eens een enkele bloem tussen zat met zaden .

 

een Kleine afwijking in de plant dus .

 

Mvg

palmleaf

 

Test results of this batch of Skunk Special seeds have shown that 1 of 10 plants seem to have a small abnormality. In this case the very first flower of the plant, which appears on the stem between the 4th and 6th leaf-pair, may actually be an undeveloped male flower. After this first flower the plant then grows into a fully 100% female plant.

In spite of this strange deviation, we have still decided to offer you these seeds at a low price, as the male flower does not develop fully and the end results remain exceptional.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zat zelf te denken aan een speciekuip die je op zo'n houten frame met wieltjes schroeft. Dan rijd ik 'm zo de schuur in. Daar staan ze lekker droog en het koelt minder af.

Dat is een fantastische oplossing ! Kwestie van volhouden om hem dagelijks op tijd te verplaatsen . Zoiets kan je bergen wiet op leveren ,zeker met een volgroeide vrouwelijke zaailing .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zat zelf te denken aan een speciekuip die je op zo'n houten frame met wieltjes schroeft. Dan rijd ik 'm zo de schuur in. Daar staan ze lekker droog en het koelt minder af.

 

en misschien ook nog wel eens handig als je er bijv problemen mee krijgt met de buurman ofsow dat je hem de andere kant van tuin kan heen rollen

of misschien als je weet dat iemand een oogje op je plantje heeft kun je hem zo ook nog een beetje ''beschermen'' als je hem savonds de garage in rolt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 1 plant was er 1 zijtop die zaden bevatte .

Dat stond ook op de site van female seeds dat er een mogelijkheid toe was ,

dat er eens een enkele bloem tussen zat met zaden .

 

een Kleine afwijking in de plant dus .

In dat geval is het al geen 100 % vrouwlijk zaad meer , het bevat de herma factor .

 

Dan heb ik toch liever echt 100% vrouwelijk zaad of goede stabiele reguliere zaden ,die je binnen gewoon een tijdje op 12/12 zet om de mannetjes eruit te halen . Doe je dit al gelijk vanaf het kiemen met een reeks zaden op he tzelfde moment gestart ,dan weet je al welke de mannetjes zijn als ze nog maar 15 cm groot zijn. Dan weet je dus ook welke vrouw zullen worden . Daarna trek je deze de groei weer in op de buitenlicht cyclus . Op deze manier heb je geen femenized seeds meer nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je dat al geprobeerd trouwens Atmo? Ik vroeg me af hoeveel stress dat van 12/12 naar 18/6 en weer naar 12/12 geeft. Of je daar iets van terugziet in de groei ofzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je dat al geprobeerd trouwens Atmo? Ik vroeg me af hoeveel stress dat van 12/12 naar 18/6 en weer naar 12/12 geeft. Of je daar iets van terugziet in de groei ofzo...

ligt eraan hoelang die in de bloei heeft gestaan, ik had vorig jaar dat ze zkr een paar weken in de bloei stonden en toen ging die terug in de groei en daar hadde ze heel wat stress bij gekregen en toen ginge ze 1 en 3 vingerige bladeren aanmaken, leek niet meer op wietplante

Share this post


Link to post
Share on other sites
(Mad Scientist @ 31 Jan 2005, 22:28 )

Heb je dat al geprobeerd trouwens Atmo? Ik vroeg me af hoeveel stress dat van 12/12 naar 18/6 en weer naar 12/12 geeft. Of je daar iets van terugziet in de groei ofzo... .

Ik heb dat ook al geprobeerd met stekken en had ook zwaar gestresseerde planten 1 vingerige bladeren etc .en ze groeiden dan heel traag .

Dus niet echt aan te raden .

Het duurt dan echt weken voor die plant terug uit ze stress is en 5 vingers steekt .

Dit was met een plant die 1 week in bloei had gestaan .

Met een zaadplant heb ik dit nog niet geprobeerd .

 

 

 

De zaden zijn tegenwoordig goed in .

 

Sensi seeds verkoopt al een indoor mix van 40 zaden voor slechts

36 euro(reguliere zaden)

Ik denk deze zaadjes eens te kopen .

Ik hou van meerdere soortjes in de kast dus .

 

Heb besloten volledig te stoppen met moederplanten en stekken zelf te doen .

 

Want uit zaad haal je echt betere resultaten .

de plant kan ook veel meer verdragen en geraakt niet zo gemakkelijk in stress .

de planten hebben ook dichtere internoden dan stekken

Bij stekken staan de internoden nooit recht over elkaar .

 

en met me TL kastje van 3 X 18 watt kan ik mooi me planten laten voorgroeien .

van zaadje tot 25 cm gezond plantje duurt het 1,5 maand in dit kastje

 

en er kunnen er een 20 tal onder in 0,5 litre potten .

 

Het grootste probleem denk ik is dat mensen bang zijn van het te verknallen met zaad ,of dat ze niet zouden ontkiemen .

ik steek ze gewoon in (zeiknatte) rockwool plugjes in een gesloten stekbakje met een bodemje van 2 cm natte perliet en zet ze in de donker op een plaats van 22 graden .

48 uur later zijn ze 1 cm hoog .en het lijken net embryo's .(doorschijnend kleur)

dan gaat het kapje van de stekbak en gaan ze onder de TL

Vanaf ze een paar uurkes onder de tl hebben gestaan zijn ze mooi groen .

na nog eens 48 uur zit de wortel dan door de stekblok en pot ik ze in grond met een wortelversterkertje .

 

 

 

Mvg

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb uit twee planten een 40 tal zaden gehaald .

 

ik kan dit niet echt een hermafrodiet noemen ,want me vriend had eens herma's

en die zaten echt vol .

 

dat er 40 zaadjes inzaten vind ik meer een positief dan negatief punt.

 

zaadplanten geven mooiere opbrengsten ook dan stekjes .

 

de laatste keer hebben we met drie man zaadjes gekocht en dan onderlings onder mekaar verdeeld .

 

mazar (10 stuks vrouwlijk) bubblegum en ak - 47

 

we had elk een 13 tal zaadjes voor 50 euro en drie supersoorten .

 

Stekjes zijn cool als je ze zelf neemt !

 

maar als je er gratis spint bij krijgt in de growshop ga je vlug van gedacht veranderen .

 

1 Keer spint gehad en nooit meer .

 

zaden zijn duur das waar .

maar als je van de beste moeder stekken neemt kan je echt megakweekjes doen .

 

+ dat de meeste growshops in K2 en PP stekjes doen .

er zijn wel 100 den betere en lekkere soorten dan dat.

 

soorten dat ik tot nu toe heb gehad .

K2

PP

Jack Herer

Santa maria

grapefruit

special skunk

super skunk

hollands hope

shiva

NLX

silver pearl

pepsi

big bud

mexican haze

mazar

northern light

white rose

white pearl

 

op me verlanglijst staan nevilles haze en white russian

 

als je bijvoorbeeld jack herer wil gaan vergelijken met k2

 

kan je zowel Heineken met Jupiler gaan vergelijken :verrygood

 

Mvg

 

palmleaf

 

Het Verschil tussen Beffen en Heineken ?

Bij beffen is het maar de eerste lik die naar pis smaakt

mexican haze wil ik wel is kweken! waar haal je die?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mexican haze heb ik een paar stekken kunnen van nemen van een moederplant in de growshop .

 

Mvg

 

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...