Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ozzoes

Diy Hash Tumbler

Recommended Posts

Geachte heren, dames, alles in het midden,

 

Na een leuk buitenseizoen waarbij ik tijdens de oogst al fantaseerde over heerlijke plakken dry-sift, heb ik besloten zelf een tumbler/poliantor te maken. Waarom zelf bouwen?

 

- Controle over elk detail.

- 4x zo goedkoop, vermoedelijk althans.

- Leuk project voor de kerst vakantie.

 

Ik heb al wat onderzoek gedaan, en kwam deze DIY beschrijving tegen;

 

https://www.thcfarme...h-tumbler.7843/

 

Graag hoor ik van jullie eventuele opmerkingen op deze beschrijving. Ik zelf denk er over na om de trommel enig sinds uit het midden te monteren om een soort vliegwiel effect te creëren. Waarom? Ik dacht eerst gezien te hebben dat de trommels van de pollinator dit hadden, wat achteraf niet zo blijkt, maar vind het nog steeds een goed idee.

 

Ook vraag ik mij af of het type plastic wat gebruikt wordt nog van invloed is? Een andere vraagstuk waar ik nog mee zit, zullen de draadeinden welke in de trommel zitten om deze te vormen niet vol raken met thc, en hoe lastig wordt dit?

 

Graag op- en aanmerkingen!

 

Wanneer ik begin te bouwen zal ik eventuele bevindingen tevens plaatsen in dit topic, een uitgebreid verslag lijkt me onnodig met zo'n duidelijk voorbeeld reeds bestaand.

 

Groetzels,

 

ozzoes.

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed, heb zelf met dit gedacht gespeeld maar inplaats van een zijde-mesh dacht ik aan rvs-mesh om duurzaamheids redenen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

uit het middden? vliegwiel in het in stand houden van draaiende massa dmv gewicht, zoals een zware auto langzamer stopt, bedoel je hobbel hobbel hobbel?

 

ik had zon pollenator ook wel uitbundig bestudeerd maar ik schut wel met een blik+filter voor die paar gram, maar punten die ik wel zie ik dat de bak legen/schoonmaken een potentiele ramp is, hoekjes, statisch plastic etc, misschien zelfs een liner erin maken die er uit kunt halen en makkelijker te legen is?

busje om het draaiende in het midden tegen de meeste vervuiling?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou n 6mm slangetje, krimpkous of dun plastic pijpje om de tapeindjes heen kunnen doen als je bang bent voor vervuiling?

Vind dit ook wel n leuk projectje, heb ook wel eens gedacht om zoiets te maken.

 

Of dat uit t midden plaatsen van t asje zin heeft? Mn gevoel zegt dat t niet veel uit zal maken, maar t toerental van je trommel heeft daar ook iets invloed op, misschien dat t bij bepaalde toerentallen wel enig effect heeft.

Denk dat t zinvoller is om de hele trommel dan wat groter te maken, gaat er ook wat meer materiaal in.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor toerental had ik begrepen van rond de 30rpm max was 50rpm als ik me niet vergis.

 

En voor er meer in kwijt te kunnen zou ik in plaats van de diameter te vergroten het in de lengte langer maken. (Vooral als je werkt met ingevroren materiaal)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt de draadeinden ook buiten je netje plaatsen (pvc flens ;) ) en er dan pijpjes of slangetjes omheen doen, makkelijk afwasbaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je dan toch zelf bouwt, maak m dan emteen groot genoeg.

ik heb geen 3 maar 5 spijlen=m6 draad en een 8 mm alu buisje eroverheen geschoven.

deze spijlen kun je ook gebruiken om een paar schoepen op te monteren, waar je groen achter blijft hangen zodat het omlaag valt.

als je toch aan het bouwen bent: maak meteen 2 of 3 trommels met verschillende screens.

qua maat kun je ook rekening houden met je vrieskist: hele trommel erin zetten dus.

 

in je bodem kun je gaten maken met een laatje eronder waar je skuff in valt.

mijn kist is dus van hout, waarbij dat makkelijker gaat dan een kratje plastic.

 

suc6 met de bouw!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alkaline

 

Leuke suggestie, ik zal er eens verder onderzoek naar doen. Ik had er ooit aan gedacht, maar was de optie alweer vergeten :likken:.

 

@Huf

 

Jup, precies zo!

Blik en filter heb ik iets te veel voor, en laten we eerlijk wezen... over 50 hoop ik nog steeds cannabis toppen te kweken, en dus schudsel te hebben. Nu even moeite doen, voor straks een bult gemak.

 

@Scirocco

 

Leuke suggestie om er een krimpkous overheen te douwen, vind ik een goeie!

 

@Vakman

 

Tevens een leuke suggestie, maar ik hou ze juist liever in de trommel voor hun roerende werking..

 

@Weetje

 

Fantastishe imput maat!

Ik wil inderdaad niet de aller kleinste trommel maken, maar het uiteindelijke formaat heb ik nog niet helemaal besloten. Een vrieskist heb ik niet, dus iets maken wat daarin past hoeft niet :likken:

 

De draadenden laten fungeren als schoepen vind ik een verdraaid goed idee, heb je dit zelf ook toegepast? Zo ja hoe heb je dit vorm gegeven? Dan is de trommel uit het midden laten draaien wel direct van de baan af...

 

Als je een foto heb ben ik überhaupt wel nieuwsgierig, je lade systeem kan ik me ook niet helemaal visualiseren namelijk. De ombouw van hout vind ik ook nog wel een goeie eigenlijk...

 

Thanks allemaal voor de imput!

 

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps

ik heb wel ooit eens gezien op joetoep, dat iemand, inderdaad met houten kist/bak een gleuf onderin had, met een glasplaat erin geschroven waar alles op valt, is schoon, glad en geeft niets af qua chemi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice mooi project. heb zelf zo'n bubble-o-lator machine met van die zakken. Best veel werk met de hand. Uitwassen door een emmer met zakken spoelen lalala. En laffe polsen van het schudden. had nog zo'n base plate shaker voor onder een gaming stoel. Daar zet ik nu die emmer met zakken op vast. Trillen maar. Werkt best goed ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, ja een stage-shaker.. dat is n goeie.. sluit je die gewoon aan op de subwoofer uitgang van je stereo als je met je plantjes bezig bent.. multitasken. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...