Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
andy65

Bloemenpot Maat

Recommended Posts

Ok ik ben van plan binnen onder een of meer HDL lamp te gaan kweken.

Heb wel wat gelezen en ook met mensen gesproken en toch noch niet uit.

 

Werd me verteld dat met die sea of green method 7 ltr potten zijn gangbaar .

Ok no worries, voordat ik ze gaan kopen wil ik weten als ik 6ltr of 5 ltr potten gebruikt wat de invloed op de opbrengst zou hebben.. Ik heb een boel van die naamelijk ....

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel heel oldschool, SOG met zulke kleine potjes.

Volgens mij is 11 liter iets meer de standaard tegenwoordig.

 

Heeft iets te maken met dat t aantal planten zeer zwaar meeweegt in de strafmaat als je gepakt word.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke strain!?

Stekken of zaad? (of: voorgroei, hoe?)

Maat hok/wattage lamp(en)?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok so met de uitsprake oldschool ga ik van uit dat het best goed kan in een 5 of 6 ltr pot.....Vooral als het nu een kwestie van hoe viel planten het op af komt???????

Sort of strain is Pineapple Chunk.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik SOG ga ik echt niet op 'grote' potten alla 11ltr kweken, dan worden ze veel te groot/te veel werk en kan ik er bijna de helft minder kwijt dus moet ik langer voorgroeien etc etc, wat weer niet zo SOG is. De 6.5ltr pot is ideaal voor een SOG.

 

SOG is grote aantallen, kleinere potjes en rammen met die handel, dialed in kweken wat op 11ltr stuk lastiger gaat omdat je mogelijk niet elke dag water kunt geven op 11ltr waar die 6.5ltr de volgende dag weer klaar is voor een nieuwe plens.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral als het nu een kwestie van hoe viel planten het op af komt???????

Sort of strain is Pineapple Chunk.......

 

Als je het goed doet, kun je 200 gr van een plant halen.. ( :whistle: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat weer geen SOG is meer een SCROG of hele grote potten die hij dan 1st moet gaan halen.

 

145gr pak je ook op een 11ltr pot als het mot, Extreme Herijuana baby :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

verlichting en optimaal ruimte gebruik is de key toch..

 

alles na 11 liter zou niet veel uitmaken mits je dus niet organsich kweekt.

"heb ik ooit ergens hier gelezen"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar met 2,25 m2 en 5 plantjes mag je dan wel 3x per dag water geven.... misterx zn planten in dezelfde maat tent zuipen n paar liter per dag per stuk. Dat gaat met 11 liters niet goedkomen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

misterx zn planten in dezelfde maat tent zuipen n paar liter per dag per stuk. Dat gaat met 11 liters niet goedkomen..

 

Wat een redenatie zeg, hoe groot is de wortelmassa en voorgroei tijd en wat vraagt x keer meer medium aan water.

 

Allemaal factoren die van invloed zijn, je wortelstelsel wat je in een week of 10 wat een gemiddelde kweek duurt kweekt heeft meer dan zat aan een 11ltr pot. Met hydro nog minder medium nodig.

 

Ga je fancy lopen doen door zwaar te scroggen/alles bio baby, lekker lang voorgroeien, dan is het toch logisch dat je grotere potten nodig gaat hebben omdat je dan al snel over een grens heen gaat waar je met 'rammen' op 11ltrs per jaar een kweek meer kunt doen en gelijk uit komt met die grote bomen kwekerts met giga potten/bakken en opwaarderen en weet ik veel wat meer?

 

Je kunt met gemak 1.5ltr geven op een 11ltr pot per dag en kweekt dan alla hydro op aarde want die pot staat weer droog de dag erna en je had geen drain. Als ik een rondje op aarde doe kweek ik niet anders dan zo ipv grote potten en bakken en bio gedoe, scheelt enorm veel werk en tijd :hug:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ben nog steeds blij met de keus van 15L. Als er ooit iemand langskomt dan zit ik wel op te veel maar niet op veel te veel .. xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

hele grote potten hebben alleen zin als je wat langer gaat voor groeien of veel ruimte moet vullen met weinig planten

het is wel zo in mijn ogen hoe groter de pot des te harder ze groeien

ik kijk eerst hoeveel planten ik wil. daarna kijk ik hoeveel Liter grond ik kan geven per plant. ik probeer zo veel mogelijk aarde per plant

 

kleiner als 11 Liters zou ik persoonlijk niet doen. en dan gewoon niet toppen of iets.

krijg je lekkere grote Cola's

 

in de eerste foto's van mijn verslag zie je 6 stekjes ik heb alle stekjes gelijk over gepot 5 in 90 liters en 1 in een 11 Liter

de 90 liters groeiden gewoon veel sneller

 

op de onder staande foto waren de planten 7 dagen voor de foto allemaal over gepot.

oordeel zelf maar over de verschillen. ik vind het een wereld van verschil in 7 dagen

 

gallery_1399_393_1157048.jpg

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...