Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Highflyer

Kweken Op Mapito Voor Het Raam

Recommended Posts

moet er niet wat n bij ?

ze ogen een mespuntje geel .

draai je ze ook 180 graden nu en dan ?

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet er niet wat n bij ?

ze ogen een mespuntje geel .

draai je ze ook 180 graden nu en dan ?

:vape:

der zou genoeg in de hypro a en b moeten zitten. Ik voeg geen losse n p of k toe. Ec was 1.3 ph 5.6, laatste watergift gister. Ec uit 1.8 en ph 5.7, half uurtje daarna. Dus voeding genoeg zou je zeggen. Vaak moeten ze even hun weg vinden in de mapito en starten ze wat lichter. Ik denk dat t wel goed komt. Ik draai ze elke avond. Dan starten ze met t kopje richting de huiskamer. En draaien de dames zichzelf die ochtend richting t raam. In t weekend komen er een paar mooie zonnige dagen aan. Ik verwacht dat dat wel mee zal helpen. Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, lijkt mij ook dat momenteel de interessante groei onder de grond plaats vindt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, lijkt mij ook dat momenteel de interessante groei onder de grond plaats vindt.

de voeding is goed. De plantjes hebben kleine blaadjes. Dus met een paar dagen zon zullen ze echt wel snel gaan. Io zal geduld moeten hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld hebben ... gewoon lekker laten gaan voorlopig en niet teveel willen rommelen denk k

..

Enigste is mischien alvast wat sateprikkers klaar leggen.. denk dat t niet lang zal duren voordat ze plat liggen namelijk daar zal dat beetje zonlicht niet veel aan kunnen veranderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt reuze mee. Onderin begint t steeltje zich te verharden. En ik stoot best wel eens tegen de bak met water geven. Dan zie je schudden maar gewoon stevig blijven staan. Ik probeer t te laten gaan. De natuur heeft t vaak prima geregeld. Als ik buiten loop met de hond, zie ik ook al 1 jarige plantjes opkomen. Of die t overleven is een tweede met de kou. Maar ze reageren in ieder geval al op t licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt t trouwens de hele tijd over de natuur doet zn ding.. en je wilt absoluut geen imitatie zon licht..

 

Maar je snapt wel toch dat hier niets natuurlijks aan is toch ? Alleen het ontkiemen zelf s al onnatuurlijk want met deze buiten temp ontkiemt t plantje helemaal nog niet..daarnaast is het binnen een stuk warmer als buiten.. als je het plantje nu buiten zet kruipt ze snel dr schilletje weer in.. ook gebruikte je een vatverwarmer toch ? Nu bewateren met water van een graadje of 8 gaat t ook niet worden dus gebruik je water van een graadje of 19/20 is ook niet natuurlijk.. mapito is ook niet echt natuurlijk.. die hy pro voeding is ook niet echt natuurlijk. Dus k begrijp best dat het natuurlijk lijkt omdat je een plantje hebt maar je probeert gewoon een seizoen te maken waarin het plantje zn ding doet heeft niets met natuur te maken toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt dat alles is niet natuurlijk, dan zou ik ze buiten moeten zetten in de vrije natuur. En geen voeding what so ever geven. Maar wat ik bedoel, terug komende op de verlichting, ik wil geen seizoen nabotsen doormiddel van licht. Dit is de hoofdfactor waar planten op reageren. En daar ga ik niet mee spelen. Op dat punt laat ik de natuur haar beloop.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht is idd een belangrijke factor maar dat is de temp ook.. als je het aan de ene kant met de temp wel nabootst zal je in deze periode met je licht ook iets moeten... lijkt mij .... binnen is t zomer maar het licht zegt bekijk t maar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dunne stokkies met een 'hoop' blad, ga je die nog ondersteunen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas als de groei eruit is. Dan wordt t stammetje dikker omdat die zichzelf moet ondersteunen. Dikkere stam. Meer oppervlakte om voeding te transporteren. Ik doe t vaak zo. En tijdens de bloei gaat in de laatste 3 weken een stukje erbij. Meestal levert dit stammen op die op rietjes lijken. Mooi hol van binnen.

 

Hahaha idd een "hoop" blad :'D ik hoop volgende week wel wat grotere dames aan jullie te kunnen laten zien. Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog mapito hebt kan je gerust je pot wat verder afvullen. Kan niet goed zien hoe diep dat start blok zit maar mooiste zou zijn als je m nog wat dieper kan krijgen.

Dat stammetje gaat nog gewoon verder wortelen als het nu bedekt met medium word.

En je houdt wat mooiere korte plantjes als ze genoeg licht krijgen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd een goed idee. Ik denk dat ik alleen niet heel veel meer kan opvullen. Echter kan ik volgende ronde beginnen met de mapito 15 tot 20 cm onder de rand. Dan kan ik tot t lobblad de mapito blijven opvullen. Staan ze steviger en, zoals je zegt, nog wat meer wortels. Persoonlijk vind ik dat ze na 2 dagen volle zon er gezond bij staan. Gr en welterusten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat aanvullen tot de loblaadjes maakt ze wel stevig .

maar ik heb er ook wel es stamrot aan overgehouden .

dan laten ze het kopje zakken en verdorren .

 

hoe vaak geef je ze water op mapito ?

hoeveel drain heb je ?

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit eens mn kopje in een thaise laten ontkiemen daarna zakte die ook snel zag r ook wel wat verdort uit een paar weken was dat ook stamrot ? Of koprot ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen staat er een steiger voor de ramen gedurende 3 weken. Pff. Zal de dames geen goed doen. Maar hopen dt ze t overleven. En dn nog 2 weken lekker in de volle zon kunnen afbloeien. Ik verwacht er niet zo veel meer van door t doek wat er ook komt te hangen.

 

gallery_46744_19233_3049327.jpg

 

gallery_46744_19233_3682040.jpg

 

gallery_46744_19233_449805.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom hang je er geen tl lamp boven zodat je er nog wat van af kan halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar komt die, ik moest ook het balkon leeg halen. Vandaar dat t vat tijdelijk maar hier staat. Moet toch wat he ><

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap k niet 3 weken een steiger en dan nog 2 weken afbloeien ? .. verwacht je dan dat je over 5 weken kan oogsten?

k weet je wilt t niet maar in jou geval had k er toch echt een tl ofzo boven gehangen..

 

of even tegen de werklui zeggen dat ze een gat in t doek moeten knippen voor je plantjes

 

k zou die waterton toch even afdekken als hij binnenstaat komt nu zowiezo stof e.d in maar lijkt me dat t zo toch ook aardig vochtig gaat worden binnen

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

welk kopje hebben we het nu over dan die van haar ?

ik ken weinig thaisen vandaart .

maar ze krijgen al heel jong een verdort kopje in die streken .

komt van het hoge luchtvochtigheid en de vele pepers die ze eten .

hydrateerd als de ziekte .

ik heb es een catalogus gehad met 1500 van die thaisen der in en ze begonnen op papier ook al snel te rimpelen .

is wegens vliegangst ook niet doorgegaan .

een buurman van me heeft er toen wel 1 genomen .

die zat bij de snackhal de bami uit de paneerlaag van de schijf te eten .

ik vroeg hem waarom doet ze dat ?

hij zei geen idee mischien denkt ze wel dat het doosje der nog om heen zit .

maar we dwalen af sorry hier voor .

 

 

en jammer van die steiger on the sunnyside .

heb je achter geen ramen ?

dan verplaatst je ze toch gewoon .

die bouwvakkers veraden je mischien ook nog als ze die plantjes zien .

om een wit voetje bij de opdrachtgever te scoren .

kijk daar mee uit !

 

:vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou had t meer over mn eigen kopje die zag er idd haast netzo uit als die opengepeuterde bami bal..

 

En wat die bouwvakkers betrefd zal wel meevallen joh geef ze vrijdag ff een biertje mischien jointje erbij

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, maar ik doe niks met een lamp erboven. En daarom komen ze t alleen weghalen als ze me verraden. En trappen ze me er niet uit. Ik weet dat het gedoogd is. En eigenlijk niet is toegestaan. Maar ik zie t wel. Nogmaals, weigert 8 euro te betalen per gram. Zwaar verneukt die steiger. Nee aan de andere kant is de galerij. Dus daar zien mensen t sowieso. Ik laat t even voor wat t is. Ik moet t idd even afdekken ivm met t vochtgehalte in huis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je pech hebt komen de bouwvakkers met z'n allen terug tegen de oogsttijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...