Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ponix

Crafty Geneuzel En Wat Algemene Vraagjes

Recommended Posts

Ik heb sinds een paar dagen een Crafty en hoewel ik tevreden ben over het vapen zelf, vind ik het apparaat ietwat tegenvallen op meerdere fronten en dan vooral de batterij. Ik had daar wat meer van verwacht, zelf na het lezen van wat negatieve reviews over de batterij. Dit is echt naadje, want ik ben gewoon heel de dag aan het opladen wil ik wat kunnen roken. Had ik net zo goed iets met een stekker kunnen kopen.

 

Goed, powerbank heb ik, USB in de auto heb ik en allebei op 2.1 amp, zoals de netlader dus dat is geen issue, maar op pad gaan met een 10.000 ma powerbank is in mijn geval goed voor hooguit een uurtje of 4 en dan rook ik maar een paar minuten per uur he, dus in totaal staat dat ding dan nog geen 30 minuten aan en dan is alles leeg.

 

Wil ik dus een dag draadloos vapen, dan moet ik 3 tot 4 van die powerbanks mee gaan lopen te slepen. Moet ik een rugzak alleen al voor het blowen gaan meenemen.

 

Ik zoek dus een goed alternatief, dan wel een oplossing voor m'n stroom issue. Iemand ideeën, dan wel ervaring?

 

Vervolgens ervaar ik bluetooth issues met m'n mobiel, maar m'n autoradio werkt weer wel hoewel daar een oudere android versie op draait. M'n telefoon ziet de Crafty wel als ik bij bluetooth kijk, maar in de app weigert het te werken. Iemand daar input over? Waarom kan dat niet via de USB en dan die bluetooth uitzetten om batterij te besparen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom dan niet de Mighty genomen? Die heeft dubbel de accu toch?

 

Ik heb zelf een Firefly 2. Daarvan gaat de batterij wel een avond mee. Dan leg ik het ding op de cradle en de volgende dag is die er weer klaar voor.

 

Een hele dag vapen lijkt me lastig zonder laden. Dan moet er wel een hele grote batterij in.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom dan niet de Mighty genomen? Die heeft dubbel de accu toch?

 

Te groot was mijn insteek, maar goed, Crafty met een powerbank is net zo groot. Ik heb nog zitten te twijfelen over zo'n FireFly 2, maar het leek met ietwat broos om heel de dag mee rond te sjouwen.

 

Beetje goeie wolken te blazen met die flowermate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn vrouw heeft MS en gebruikt(e) de Crafty ook. En door het toenemen van klachten werd de Crafty steeds vaker gebruikt. Helaas was de korte batterijduur geen succes. In ons geval moest de Crafty bijna om de 10 a 15 minuten geladen worden.

Intussen gebruikt mijn vrouw de Mighty. En die is qua batterijduur een openbaring. Het lijkt erop dat de Mighty niet leeg te krijgen is. Daarnaast is het een voordeel dat je tijdens opladen de Mighty ook kunt gebruiken.

 

Overigens hebben wij gekozen voor de producten van Storz i.v.m. de bewezen kwaliteit. Het zijn daarnaast zeer gebruiksvriendelijke toestellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, dat is nog eens goede informatie! Is de Mighty wel 'portable' genoeg of moet ik dan toch een rugzak meenemen?

 

En ik denk dat ik voor thuis gewoon een Plenty ga kopen en voor onderweg de Mighty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mighty past prima in een tas, jaszak. Vergelijk de grootte met een Samsung Note telefoon. . Alleen dikkerMIjn vrouw gebruikt de vaporizer zowel thuis als onderweg. Het is een prima product voor zowel thuis- als reisgebruik. Het schoonmaken is vergelijkbaar met die van de Crafty. Ik maak het toestel ongeveer 1 a 2 keer per week schoon. Dit doe ik met alcohol. Het koelblok haal ik dan uit elkaar en gaasje en de rest maak ik schoon met een wattenstaafje en alcohol.

Bij de Mighty krijg je ook een vulbakje. Hierin doe je je kruiden. Hierdoor wordt het vulgedeelte nagenoeg niet meer vuil! Echt een groot voordeel.

Je kunt zelfs een accessoire krijgen met een stuk of 8 van die vulbakjes. Vul je thuis en kun je zo in je Mighty doen.

 

Nogmaals; mijn vrouw is tot nu toe erg tevreden met de Mighty. Bevalt haar veel beter dan de Crafty. Grote voordeel is ook de snelle opstarttijd. In no-time is de Mighty klaar voor gebruik.

 

Succes met je keuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qua afmetingen is de Mighty toch gewoon anderhalf keer zo groot als een Crafty?

 

De Plenty is ook een super apparaat. Ziet er wat maf uit, maar geeft goeie damp en goeie smaak. Bij mij begaf alleen het plastic bovenaan het al na 2 jaar oid. Heb er nou een elastiekje op om het bakje wiet op zijn plek te houden.

 

Het voordeel van de Firefly 2 is dat die alleen opwarmt als je het apparaat gebruikt. Daardoor verbruikt die veel minder stroom dan de vaporizers die intern een stuk metaal opwarmen wat dan een tijd warm blijft. Je kunt daar dan ook makkelijker steeds een haaltje mee nemen dan met de Plenty (en ik neem aan Crafy/Mighty).

 

Nadeel van de Firefly 2 vind ik wel het kleinere reservoir. Er gaat maar een tiende gram aan wiet in. Het apparaat is wel veel meer solide dan de plastic Storz & Bickel vapes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij de Crafty ook zo'n vulhelper en 1 zo'n 'patroontje', zag idd dat er iets was met 8 van die dingen, ik moet daar nog eens goed naar kijken. Snelheid maakt me niet uit, ik heb geen pijn, ik moet gewoon af en toe 'wat afremmen'. Ik wil gewoon niets meer verbranden want het is dus overduidelijk nergens voor nodig. Nu had ik alleen tabak voor het blowen, dus ook dat is het huis uit en dat mis ik geen seconde.

 

Tja, zoals ik al zei, nu moet ik al met een powerbank en Crafty op pad, dus dan kan je net zo goed iets groters meenemen dus het zal wel een Mighty worden, want hoewel ik idd het ook maar een hoopje plastic vind, ben ik wel overtuigd van de kwaliteit van de damp zelve. En toch baal ik daar van, want waar laat je al die meuk als je niet zo'n broek met van die zakken aan je zij hebt? Een paar jointjes meenemen was idd geval een stuk handiger.

 

Ik lees alleen maar goede verhalen over de Plenty. Ik ben daar wel van overtuigd.

 

Die Firefly ziet er idd solide uit als geheel, maar dat dekseltje oogt op YT zo fragiel en aangezien dit bij mij in de buurt niet in winkels te bezichtigen is, is dat waar ik op af moet gaan, dus excuses als ik daar volledig naast zit. Wat mij overigens ook tegenstond bij die FireFly is het feit dat het toch op een pijpje lijkt en je ziet wat erin zit.

 

Zoals gezegd, denk dat het een Plenty en een Mighty gaan worden en dan kijken we dan wel weer hoe we die handel mee gaan zeulen want dat is puur een luxe probleem. iig bedankt voor de input!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat deksel van de Firefly is is eigenlijk vrij stevig en desnoods ook los verkrijgbaar. Denk eerder dat het kleine reservoir van die Firefly 2 voor jou onbruikbaar is. Er gaat echt maar een pestbeetje in en dat is dan met 10 haaltjes wel op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...