Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GG_AmnesiaHaze

9Xamnesia 600W Hps 75X75X160 Canna Coco Pro

Recommended Posts

Ik heb de planten gisteren water gegeven met iets meer water 4l per plant en halve dosis ec dus 0,7 ph 6,0

 

 

Onderstand zie je die results

Plant 1: EC out: 0,9 Ph out: 6,0

Plant 2: EC out: 0,9 Ph out: 6,2

Plant 3: Ec out: 1,1 Ph out: 6,6

Plant 4: Ec out: 0,9 Ph out: 6,3

Plant 5: Ec out: 1,0 Ph out: 6,4

Plant 6: Ec out: 0,8 Ph out: 6,2

Plant 7: Ec out: 0,8 Ph out: 6,3

Plant 8: Ec out: 0,9 Ph out: 6,4

Plant 9: Ec out: 1,0 Ph out: 6,4

 

 

Dus hek ik te laage Ec en iets te hooge PH heft iemand suggesties voor de volgende keer water geven?

 

Normal moet de PH bij coco volgens mij tussen 5,6 en 6,0

en volgens schema van gout

zou mijn EC nu op 1,5 staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het mogelijk water aan te maaken voor de hele week en het dan gewoon te laaten stan in een vat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan wel maar dan moet je wel een circulatiepomp hebben en de ph elke keer voordat je watergeeft weer goed af te stellen. Sommige merken voeding zijn gemengd met water soms trouwens niet langer houdbaar dan 24 uur.

Edited by dejerry
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek zelf ook met gout voeding, ik gebruik wortel boost de eerste week en zet ze dan in bloei en ga op a + b over

ik sluit me aan bij thomson met magnesium calium stikstof probleem

plus ze lijken wat te nat te staan als ik zo na de bladeren kijken je zou ze wat droger kunnen laten staan dan loopt de ec ook wat op

normaal als je ec bv in 1.4 is en eruit 1.0 dan verbruikt je plant meer voeding dan hij krijgt dus zou je de ec omhoog kunnen doen

maar 1.4 is vrij normaale ec zou hij niet gelijk gebreken op moeten krijgen in het begin

lostchild heeft er misschien wel een mening over die is wat precieser in tekorten herkennen enzo:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind je planten er prima bijstaan, een beetje een tekort is absoluut geen probleem. Ik kom zelf eigenlijk nooit boven een Ec van 1.4 en dat is voor mij hoog. Meestal zit ik rond de Ec 1.0-1.2 en de planten vertonen geen tekorten.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn voeding zonder circulatiepomp rustig 3 a 4 week staan hoor. Gewoon af en toe ff roeren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

er kunnen bacterie in stil staand water ontstaan waar je ziek van kan worden

zorg voor beweging in je water en ook belangrijk als je je water langer laat staan

is zuurstof een aquarium lucht pompje daar zou ik zelf voor gaan dat hou ook je water gelijk in beweging + zuurstof .

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik kweek zelf ook met gout voeding, ik gebruik wortel boost de eerste week en zet ze dan in bloei en ga op a + b over ik sluit me aan bij thomson met magnesium calium stikstof probleem plus ze lijken wat te nat te staan als ik zo na de bladeren kijken je zou ze wat droger kunnen laten staan dan loopt de ec ook wat op normaal als je ec bv in 1.4 is en eruit 1.0 dan verbruikt je plant meer voeding dan hij krijgt dus zou je de ec omhoog kunnen doen maar 1.4 is vrij normaale ec zou hij niet gelijk gebreken op moeten krijgen in het begin lostchild heeft er misschien wel een mening over die is wat precieser in tekorten herkennen enzo:)
Hoi Fatamorgana, bedankt voor de reactie.een vraagje gebruik je dat scheema van gout? ik ben nu over naar basis a+b, bloeistimulator hydro en zym momeentel aan het spoelen(1ml per l water). Ben heel tevreden met de ontwikkeling in de laatste week de toppen van enkele planten gaan prachtig goed en de hogste plant is nu 1,10 m van de pot uit. beindrukkend hoe snel ze gaan als de bloei maar echt begint. groetjes amnesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik op kokos geen schema en geef alleen A + B voeding 9Ec 1.4 max) en een pH van 5.8. Af en toe geef ik ook alleen aangezuurd water (pH 5.5) als ik vind dat de planten wel erg groen zijn. Liefst voorkom ik verbrandde puntjes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...