Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kweekfreak

Gordijnen altijd dicht

Recommended Posts

Hallo !

 

Ik heb een jaar geleden in de winter een kweekje binnen gehad, een 400 wattertje in een klein hokkie. Vanwege toch de stank en meerdere redenen was het een experiment. Mijn verhuurder heeft de kweek gezien en had in eerste instantie geen problemen ermee. De kweek geoogst en laten drogen en de kast weer afgebroken en alles opgeruimd.

 

Komt mijn verhuurder een maandje geleden "ff controleren" of ik niet nog een kweek aan het draaien was! Niet dus!! :| Hij elke kamer kijken en komt tot de conclusie dat er echt geen kweek was !! :angry:

 

Zegt ie nog tegen mij; Ja ik vertrouwde het niet en daarom kwam ik ff kijken of je geen planten had. Je laat ook altijd de gordijnen dicht! (ik hou niet van pottekijkers duhh! :) ) btw ik maak toch zeker zelf wel uit of ik mijn gordijnen dicht houdt of niet!! Slaat helemaal nergens op!!

Hij ging weg en zei dat ie nog wel eens on aangekondigd kwam kijken.

Mag ie komen!!!! wordt ie nog lekker high van de jointdamp !!!! hehehe :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou denken van niet nee, maar d'r is een goede kans dat tussen de kleine lettertjes van je huurcontract staat dat ie 't wel mag. en als je op kamers woont is 't natuurlijk al helemaal een ander verhaal, dan heeft ie sowieso 't recht om in je gedeelde ruimtes te komen en als ie vermoed dat vanuit jouw kamer een gevaarlijke situatie voor andere huurders ontstaat is ie volgens mij zelfs verplicht om te controlen of dit zo is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huisbazen/eigenaren zijn net als jij gewone burgers zonder bijzondere bevoegdheden . een contract waar in staat dat ze altijd zomaar je huis binnen zouden mogen is niet rechtsgeldig . En bovendien dan doe je toch gewoon de deur niet open als de huisbaas aanbelt, wat wou hij gaan doen dan ? een inval??

 

Zelfs de politie heeft een officieel bevel nodig voor een huiszoeking !!! en de huisbaas zou zomaar binnen mogen lopen??? nee dus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Huisbazen/eigenaren zijn net als jij gewone burgers zonder bijzondere bevoegdheden . een contract waar in staat dat ze altijd zomaar je huis binnen zouden mogen is niet rechtsgeldig . En bovendien dan doe je toch gewoon de deur niet open als de huisbaas aanbelt, wat wou hij gaan doen dan ? een inval??

 

Zelfs de politie heeft een officieel bevel nodig voor een huiszoeking !!! en de huisbaas zou zomaar binnen mogen lopen??? nee dus

juist :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 3 maanden in engeland gewoond, en daar hetzelfde probleem gehad.

Ik verbouwde daar dan wel niks,maar de huisbuis kwam vrij vaak kijken of t huis nog heel was :|

probleem van gemaakt, en daar kwam t volgende uit;

 

een huisbaas heeft niks te zoeken in een verhuurd huis, tenzij er rook uit je ramen komt,of 3000liter water naar buiten stroomt.

 

is dat niet het geval, dan mag ie in principe 1 x per jaar AANGEKONDIGD komen kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Huisbazen/eigenaren zijn net als jij gewone burgers zonder bijzondere bevoegdheden . een contract waar in staat dat ze altijd zomaar je huis binnen zouden mogen is niet rechtsgeldig . En bovendien dan doe je toch gewoon de deur niet open als de huisbaas aanbelt, wat wou hij gaan doen dan ? een inval??

 

Zelfs de politie heeft een officieel bevel nodig voor een huiszoeking !!! en de huisbaas zou zomaar binnen mogen lopen??? nee dus

mmm, waarom zou dat contract niet rechtsgeldig zijn? 't is toch in feite gewoon een voorwaarde die wordt geaccepteerd op 't moment dat je zo'n contract tekent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een huurcontract mag geen dingen bevatten die voorbij gaan aan de grondwet .

een contract dient aan bepaalde voorwaarden te voldoen .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een huurcontract mag geen dingen bevatten die voorbij gaan aan de grondwet .

een contract dient aan bepaalde voorwaarden te voldoen .

Dat mág wel, en zullen ze ook altijd proberen...

 

Er is gewoon maar een klein deel mensen die daar niet ''intrappen''

 

De meeste mensen geven gewoon toestemming als ze een officieel uitziend document onder ogen krijgen....en dan maakt 't niet meer uit wat er in dat document staat, en of het wel rechtsgeldig is....je hebt immers toestemming gegeven :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk op deze site

 

 

 

en ik vond ook nog dit :

 

"Vaak bepaalt de verhuurder eenzijdig de inhoud van de huurovereenkomst. Dit betekent meestal dat allerlei bepalingen in de huurovereenkomst worden opgenomen, die in het nadeel van de huurder zijn. Weliswaar zijn onredelijke bepalingen in huurcontracten volgens de wet vaak ongeldig, maar toch kan een verhuurder in een huurcontract proberen een aantal zaken in zijn voordeel te regelen.

Een voorbeeld van een onredelijke bepaling die ongeldig is: 'Na opzegging door verhuurder is de huurder verplicht het gehuurde, zonder rechterlijke tussenkomst, te ontruimen.'

Als een huurcontract onredelijke bepalingen bevat, vraag dan juridisch advies om na te gaan of de bepaling misschien ongeldig is.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...