Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fatamorgana

Verkleuring Bladeren

Recommended Posts

ik ben benieuwd wat andere denken van deze verkleuring

heb dit nu al meerdere rondes achter elkaar en twijfel beetje over de oorzaak

het zijn er misschien 15 die er last van hebben en de rest niet

dat maakt het zo raar

ze krijgen paarse steeltjes en dan lijkt het blad alsof het een magnesium tekort heeft maar word uiteindelijk wit en trekt langzaam omhoog

de planten die er last van hebben die hebben vaak ook wat hardere bladeren en word lichter van kleur en zijn ook een aantal blad puntjes verbrand dus dacht ik aan overbevoeding terwijl mijn ec niet hoger dan 1.4 is geweest, ik spoelde water door de cocos met een ph van 5.9 en ec van 1.0

dit ving ik onder de pot op en kreeg een uitslag van een ph van 6.2 en een ec van 3.0

ik denk zelf dat het hier aan ligt en ben omlaag gegaan met de voeding zoals ik net als aangaf

maar hoe betrouwbaar zijn deze cijfers, en vind het meer op een tekort/blokade lijken denk zelf aan zwavel, omdat het ook stikstof te kort zich voor doet maar dat kan het niet wezen bijna

wat ik vermoed is dat het een ophoping van bepaalde zouten zijn waardoor een aantal minder worden opgenomen, graag comments als hier iets op kan toevoegen

vandaar dat ik dacht kijk hier eens voor ideeen en meningen

ga vd week weer even meten kijken of hij gedaalt is

het is haze en ze staan in de 5e week nu, lijkt erger te worden

 

gallery_45409_18817_2311274.jpg

 

 

gallery_45409_18817_1960198.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wellicht heb je hier iets aan: Blad Probleem Oplosser

 

Jouw verhaal lijkt enorm op #2 (Stikstof). Wel onwijs vreemd omdat je het maar met een paar planten hebt..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je cocos ziet er wel heel erg droog uit. Voor haze kan een EC van 1,4 al te hoog zijn, zeker als je niet werkt met drain. Plant neemt het schaarse water op, voeding blijft achter en de EC wordt alleen maar hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vermoedelijk oplopende EC in je pot.

 

Ik heb s5x AMG staan op slabs en die hebben er ook heel erg veel last van.

Ik vloed die slabs btw en dat heeft er veel me te maken (ipv doorspoelen druk ik alle zouten naar boven in de slab).

 

1st dacht ik dat het door teveel voeding kwam (klauwblad en erg diepgroen voor hydro) dus terug in de voeding (ik zat op 3/4 dosis GHE schema) maar dat hielp niets, met de ph wat gaan spelen (ipv 5.7 naar 6) om zo de N wat minder beschikbaar te maken en dat hielp een klein beetje maar na een celstrekremmer behandeling waarbij ik vergat wat Calgel in het water te doen werd het erger (N trekt uit blad).

 

Nu op nog niet eens halve dosis GHE bloei voeding volgens schema gaat het goed en aan klimaat kan het in mijn geval niet liggen.

De Dimlux controller doet heel netjes zijn werk en dimt de lampen zodat ik niet boven de 29C ben uit gekomen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt inderdaad op een blokkade waardoor de ec te hoog wordt. Jaag er eens afgezuurd water door heen en dan verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het klopt dat de grond droog lijkt

ik gebruik hier een eb en vloed systeem

vandaar dat de bovenkant droog is

ik ben nu terug gegaan naar een ec van 1.0 en een ph van 5.8

ik gebruik A+B/pk/mgca/co2 tabs/fulvinezuur/sillicium/regulator/bloei stimulator

wel in beperkte hoeveelheden anders loopt het op

hoe betrouwbaar is de drain dat vraag ik me af

kan ook een percentage afvalzouten zijn omdat ik van onder vloed

en is dit uberhaupt een manier die een redelijk indicatie geeft

als je het met slabs vergelijkt of mapito zou je denken van wel

lager dan 1 lijkt me niet verstandig zoals boven genoemd afgezuurd water omdat:

ik hoef maar 1 in de 5-7 dagen water te geven de cocos houdt het water best lang vast

als ik alleen water geef kan het ook zijn dat het mss iets zakt maar ik weer een ander gebrek krijg

spoel ik liever met 5.8 en 1.0 dat de ec zakt en mocht er een gebrek zijn dat hij word aangevult

graag commentaar als ik dingen verkeerd zie of tips

zal even kijken of ik nog wat duidelijke fotos van het blad kan maken

ik denk zelf ook dat het een oplopend ec probleem is lostchild

heb niet hoger dan 1.5 gegeven en 3.0 is toch best hoog

wat ook mee speelt is dat de hele kweek met luchtvochtigheid 45 is

ga volgende ronde een zware bevochtiger kopen, omdat dit met co2 is

ook ga ik een druppelsysteem maken omdat hoe droger de grond hoe meer het de plant aantast kwa ec en toch lager in me voeding nog

iedereen bedankt voor zijn antwoorden

btw intressante topic robbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wat nieuwe fotos gemaakt hier zijn duidelijke de bovengenoemde problemen te zien

 

gallery_45409_18817_3049907.jpg

 

 

gallery_45409_18817_1250779.jpg

 

gallery_45409_18817_624969.jpg

 

paarse verkleuring op de stam en bladeren tot ze wit worden

lijkt veel op stikstof of zwavel, maar denk toch dat het de oplopend ec is

sinds ik de planten 1.0 en ph 5.8 geef lijkt het de plant te actieveren

ze staan nu in de 6e week, zoals je ziet hebben de meeste er geen last van maar heb liever alles mooi groen

plus ben ik benieuwd wat het is, denk een blokade

de drain meten uit potten is dit zinvolle informatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het nieuwe cocos of her gebruikt? Op cocos kan je wel wat meer voeding geven omdat je nauwelijks een buffer hebt.

 

Stekken inwateren doe ik al met EC 1.4 op cocos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik A+B/pk/mgca/co2 tabs/fulvinezuur/sillicium/regulator/bloei stimulator

wel in beperkte hoeveelheden anders loopt het op

hoe betrouwbaar is de drain dat vraag ik me af

kan ook een percentage afvalzouten zijn omdat ik van onder vloed

 

lager dan 1 lijkt me niet verstandig zoals boven genoemd afgezuurd water omdat:

ik hoef maar 1 in de 5-7 dagen water te geven de cocos houdt het water best lang vast

 

Oplopende zoutjes, best een combi aan 'troep' die je er extra tegenaan gooit :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de co2 staat de eerste 4 week op 400ppm 1 week groei plus 3 week bloei

dan bouw ik hem op naar uiteindelijk 900ppm

deze is half hergebruikt, heb hem in het begin gespoelt omdat de ec nog wat aan de hoge kant was

na 3/4 week begonnen de eerste verschijnselen

de 1 zegt meer en de ander minder nu?

ja klopt maar gebruikt dit niet allemaal elke keer hier is verdeelt over de kweek

wat zou jij aanraden dan lostchild kwa voeding?

ben nu nog niet hoger gekomen dan 1.5 ec

laatste ronde had ik op zijn hoogst 2.0 ec maar was denk ik wat te veel voor haze

had toen trouwens het zelfde als nu met verse grond

spoelde met een sproeilans de pot door en het water wat hier uit kwam was 3.0 en 6.2

kan een gedeelte afval zouten zijn maar zou zeggen omlaag met de voeding

laatste 2 beurten weinig voeiding gegeven, de planten die er last van hebben hebben ook wat hardere bladeren duidt in mijn idee toch op te hoge ec?

maar hoe betrouwbaar is de drain uit potten dat vraag ik me steeds af?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef bac final solution.dat zet je afval om in voeding.en je moet meer water geven met een ec 0.8 voor haze .je ec van je medium is nu veel te hoog .na die bac 2 keer water zonder voeding ph 6 zal je zien dat ze opknappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...