Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groenefingers

Royal Queen Met Paddestoelen En Jutesokken

Recommended Posts

Nieuw ronde royal queen, zaden van no mercy.

 

gallery_32015_18598_100772.jpggallery_32015_18598_205236.jpg

 

gallery_32015_18598_747963.jpg

Edited by groenefingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een toelichting bij de fotos vorige post.

Waarom jutesokken?

Leek me een goed plan om te gebruiken voor betere kolonisatie van de mycorhyza, en heb met een bierblikje halve liter als mal, de kousen genaaid met henneptouw. Nu heb ik voor de zaailingen en meer hoogte ipv met de pieterpotjes, en risicoloos verpotten.

De planten die in het bloeihok staan begonnen vrijwel gelijk met paddestoelen te produceren.alle plantjes hebben zo,n 10 dagen in hun kousen boven gestaan om te kiemen en voor te groeien.fotos zijn al weer een week oud, en alles is nu verpot waarvan vervolg later.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nu al een toevoeging, mooi genaaid hoor maat!

 

Op naar dikke koninklijke toppen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aannemend dat het niet de bedoeling is om wiet en paddenstoelen in 1 pot te kweken is er dus gebruik gemaakt van grond waar sporen van paddenstoelen aanwezig waren , op de foto's ziet de grond er vrij nat uit wat weer ideaal is voor de ontwikkeling van schimmels en paddenstoelen .

 

Weet niet of deze paddenstoelen ook te roken zijn .

 

Hai

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Haipaaltje,

Ik zou me rot geschrokken zijn idd, als ik het verschijnsel niet een keer eerder had gezien, maar di.t kan gebeuren dankzij de mycorhyza schimmels; het betekent dan als het goed is dat de kolonisatie ervan goed ontwikkelt (is)

Ze verdwijnen ook als sneeuw voor de zon, en blijft binnen de perken.Kan er niet meer van vertellen dat het verschijnsel paddenstoel altijd een simbiose vormt met een gastheer, zoals in het bos deze met bomen.

Ik ga ze niet eten. :icecream:

Hoi Oz! :wave:

hier wat info over paddenstoelen.http://www.ecomare.nl/ecomare-encyclopedie/organismen/schimmels-en-paddestoelen/paddestoelen-algemeen/paddestoelen-ecologie/

Edited by groenefingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 juni.

planten kleine maand oud.

Op 13 uur gezet zo,n 3 weken geleden, na de 10 dagen boven met daglicht en ledassimilatiespot.

1 vrouw heb ik naar boven gehaald en weer terug in groei gezet; wordt voor buiten dus.gallery_32015_18598_77377.jpg

2 jonge plantjes ervoor in de plaats, staan op de voorgrond op volgende foto.gallery_32015_18598_144344.jpglinks gaat die alweer lekker, de rechter( middenvoor) kijk nog even aan, maar vind haar.hem wat iel. geslacht nog niet bekend.gallery_32015_18598_284498.jpgrechtsachter pot 11 liter van vorige ronde, hergebruikt voor 2 dames, vanwege wortelconcurentie heb ik de voorste flink gediefd, en zie die meer als bonus, echt ideaal is t meestal niet zo dicht op mekaar.gallery_32015_18598_325200.jpghier kun je als je goed kijkt de wortels door de jute heen komen. de mazen van de jute zijn vrij grof daarom lijkt me ook best geschikt voor t effect van airpruning, dat nu door verpotten dan is te niet gedaan, maar wel goed heeft uitgepakt gezien de flinke groei inmiddels. is nieuwe ervaring voor me, en lijkt succesvol experiment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar een regenachtige winter wel niet allemaal toe kan leiden :D

 

Die plantjes hebben iedergeval wel warme voetjes door die jute zakjes .:tu Bij sommige koffiespeciaalzaken kan je van die koffiejutezakken kopen voor weinig geld.

In de VS bouwen ze hele plantenbakken op houten pallets.die omringt zijn met gaas.Jutezakken leggen ze op de bodem.Ff ter info

 

3aae3b333d26c28f9cf25d54837d87ed.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke info Konopi.

Behalve goede beluchting, denk ik dat de jute een lekkere basis voor het bodemleven en de organische toevoegingen als lavameel.Maar eerst maar s zien natuurlijk! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...