Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ElDuderino

Passieve Inlaat En Licht In Tent

Recommended Posts

Aloha,

 

Ik heb een silent fan, aangesloten op een metalen isobox 550 M3. Mijn tent is 80x80x160. De silent fan heeft een knop met temperaturen, ik heb die van mij op 24 graden celsius gezet. Nu merk ik dat hij behoorlijk krachtig afzuigt, de tent bolt in, onderdruk. Om de bolling niet te erg te laten worden, heb ik de passieve inlaat onder in de tent opengezet.

 

Maar door de passieve inlaat komt wel een boel licht. Dit is niet goed als het compleet donker moet zijn voor de planten. Ik heb al een stuk flexibel buis door het gat gedaan, maar er komt nog steeds licht door. Heeft iemand tips om dit te corrigeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Je buis langer maken en 360 graden bochten erin.

> Het begin van je buis ergens zo neer leggen dat er geen licht bij komt.

> Je buis aansluiten op een labyrinth.

> Weet niet waar je buis van gemaakt is, maar soms laat het materiaal ook licht door. Iets eroverheen zoals folie of desnoods een stuk doek of karton helpt al.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor je antwoord!

 

Wat voor soort buis stel je voor, en hoe lang zou die moeten zijn? De buis die ik met de tentset mee heb gekregen was een buis, zwart van buiten, en folie van binnen. Niet echt geschikt dus omdat de folie reflecterend werkt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle gaasinlaten openzetten en tent in het donker zetten of een actieve inblaas gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lang genoeg om er een lus in te maken.

Deze buis in ok. Laat in ieder geval geen licht door. Dat reflecterende is wel een beetje kut.

 

Maar kun je niet op een eenvoudige manier een labyrinth maken?

Een verhuisdoos waar je 1 of 2 schotten in maakt van stukken karton. Een gat erin waar je de slang op aan sluit, en aan de andere kant wat gaten waar de lucht naar binnen kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die buis voldoet prima, knip een stuk lang genoeg om er een S van te maken en doet dit aan beide kanten door het gat (des te meer frisse lucht des te beter).

 

Licht kan niet 2x de hoek om in die buis maar als je het toch niet vertrouwt leg dan de opening vd buis van het licht af en vergeet niet om bijvoorbeeld een panty om het uiteinde aan de buitenkant te maken anders maak je het de insecten en het stof wel heel erg makkelijk om de tent in te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A

 

Dat zou kunnen. Ik heb nog wel een doos liggen.

 

@Aquar

 

Echte Noob-opmerking: Het is zeker niet de bedoeling om de uitlaat van de isobox te gebruiken als inblaas? Krijg je waarschijnlijk dat de temperatuur blijft stijgen...

 

@lostchild

 

Dank voor de tips. Tot nu toe had ik geen panty gebruikt, gewoon de passieve inlaat opengezet. Wat bedoel je met "beide kanten door het gat?"

Edited by ElDuderino

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aquar

 

Echte Noob-opmerking: Het is zeker niet de bedoeling om de uitlaat van de isobox te gebruiken als inblaas?

Als je bedoelt dat je daarmee lucht gaat rondpompen. Nee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je toch tekort komen met je slangen ivm je onderdruk en je temperatuur,dan kun je altijd 2 flenzen kopen van je betreffende buismaat.

 

De een aan de binnenkant en de ander aan de buitenkant er tegenaan. Met n paar zelftappers aan elkaar bevestigen en je tentdoek er netjes tussenuit snijden. Heb je altijd een extra ingang om je boeltje te koelen.

 

 

Gr bubbz

 

Note: hmm tis al de tweede post van mij dat je in je tentje moet snijden haha fout

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er een box gemaakt met kamers dan kan er ook geen licht naar binnen

heb geen foto terwijl ik die heb in elkaar stak wel een foto van het resultaat

 

gallery_46248_18911_281539.jpg

Edited by fofo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...