Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

RaverTeam

36X Nlx 1200 Watt

Recommended Posts

Beste mede forum bewoners,

 

Ben zojuist opnieuw gestart met mijn 1e draai op Mapito ( 40 x NLX voor voor 36x 11 Liter pot 4 reserve dus )

 

Heb de Mapito 2x gewassen en 1x 24 uur laten weken om vocht beter op te laten nemen daarna laten uitlekken.

Heb 5x 80 liter Mapito dus 400 liter , 36 x 11 liter is 396 liter alleen na het vullen van de potten zijn allen potten gevuld tot 15 cm van de in de totaal 24 cm totale hoogte van de pot. Het is erg ingeslonken door het rest vocht wat nog aanwezig was in de Mapito. Jullie vragen je natuurlijk af waarom ik niet direct geen extra Mapito heb toegevoegd? Heb ze zojuist geplant en er is geen GrowShop meer open. Ze staan er nu in en heb de Mapito laten weken in wortel stimulator.

 

De vraag aan jullie is : Aanvullen met nieuwe extra Mapito of deze zo laten? ( foto's staan hier onder van de situatie deze foto's zijn gemaakt met HPS licht, zal proberen mijn volgende foto's te plaatsen zonder HPS. )

 

Verdere gegevens van mijn opzet:

 

1.50 x 1.50 Mamoth pro

2x 600 watt Sylvania Grolux

1x 1000 kuub afzuiger softbox Torin

1x 1500 kuub Can Light filter

2x passieve inblaas de ruimte word ververst waar de tent instaat door een actieve inblaas voor de gehele ruimte waar mijn tent staat.

36x 11 L pot ( momenteel 4 reserve NLX dames )

complete voedingslijn van Abtus / 1x 500 ml enzym van Plagron

 

Hier onder de foto's van dit moment ( 18-6 voor 7 dagen en daarna 12-12 voor zolang het nodig is :yummy: )

 

LV is dit moment 55% te laag voor de kleine meisjes. Morgen komt er een luchtbevochtiger bij.

 

gallery_45659_18830_1102212.jpg

 

 

 

 

gallery_45659_18830_1445281.jpg

 

 

 

 

gallery_45659_18830_1460794.jpg

Edited by RaverTeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze zeker opvullen, nu kweek je op de helft van je potvolume,dat zal zeker effect hebben op de planten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanvullen heeft geen enkel nut meer als je ze al hebt geplant.

 

Er is niets mis met weinig medium. Je moet ze alleen wat vaker eb vloeden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes!

 

Aanvullen kan nog wel maar je kan ook zoals Jeice zegt vaker water geven en wat ook kan is meer geven dan ze meteen opdrinken, dan hoef je niet zo vaak. Het mag rustig 24 uur in de lekbak staan, ze drinken het vanzelf op. Ik reken ongeveer 1 tot 2 liter per plant en kiep dat in de lekbak.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok top ik ga hiermee aan de slag , ik denk dat het beter is om te vullen ipv doorgaan op deze manier toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wortels komen sowieso niet omhoog. Dus als je het doet moet je ze er weer uittrekken.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb meerdere malen met half gevulde potten (welliswaar 18L) gedraaid en vergeleken met volle potten en heb weinig verschil in de planten gezien. ( In dezelfde draai puur om te testen)

Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt omdat je toch vaker water geeft dan dat je op aarde zou draaien.

Zelfs met koffiebekertjes (met de bodem eruit geknipt ) gewoon direct op de rfx (reserve plantjes die de planten in de rfx vervingen) gedraaid en dit is goed te doen.

Hier waren het wel wat minder mooie plantjes geworden maar het kan wel gewoon allemaal.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...