Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

moonlagoon1970

Bonanza 250 Kweekkast

Recommended Posts

hey beste forum leden.. net nieuw hier ;-)

 

mij vandaag een bonanza 250 kweekkast gekocht compleet, met 250 w lamp erin

 

nog nooit geprobeerd een zaadje te ontkiemen zelfs ....

 

ik ben zeer nieuw, ik dacht gewoon 2 super goeje zaadjes kopen, en daar gewoon eens mee proberen.. ontkiemen staat er vol mee op het internet.. maar ik zie wel.. iemand tips ? ik ben alvast super trots op men kastje :D

zelf rook ik dagelijks.. hopelijk kan ik men eigen voorraadje binnekort oproken ? .... grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom

 

Veel lezen !!!!!!!!!!!!!!!!!

staat hier vol met info :wave:

 

Wy

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zeg wel.. goed dat er zo forums zijn, lees veel goeds van de bonanza kast.. had wel mss graag meer reacties gehad :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trial en error is wel de beste leerweg.

Maar wat schimmeltjes en buffer tabs doen wonderen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dit niet de verkeerde volgorde.

Normaal verkrijg je eerst de nodige info en doe je dan pas de aanschaf zodat je ook precies weet wat je moet hebben.

Maar goed, zo kan ook.

Succes gewenst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeps, want ik had je alvast kunnen vertellen. "Laat je niet naaien door die G-Tools gasten en koop een tentje" ! Heb de grotere variant. Ziet er leuk uit, maar handig is het gewoon niet echt. Bij levering lekt het licht in hoeken en deuren, te warm, door de schuifdeuren lastig werken. Om iets knap af te hangen moet je gaten boren. Ze hadden de buisventilator aan een enkele metalen strip gehangen. Resoneren als een malle ! En in mijn geval hadden ze ook nog de stroom aan/uitvoer van de schakelklok over de achterkant van de VSA naar buiten laten lopen. L E V E N S gevaarlijk ! Dus dat handige prefab kastje werd gewoon een bouwproject, maar was ik wel alvast 7 meiertjes verder.

 

Ze hebben mooie banners op allerlei sites. Dat wel :D

 

BTW. Heb je hem online gekocht, en minder dan twee weken in huis. "Inpakken, strik erom en retour afzender".

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44586_18746_306244.jpgYep heb ook de grotere variant droogkast van gemaakt

 

 

Wy

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dat is het beste idee met de Bonanza tot nog toe ! Wel een duur drooghok hebben we dan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goeie droogkast is ook belangrijk is de kroon op je kweek .

Kan maar goed zijn he :D

 

 

Wy

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop lekker een tentje waarvan de wanden naar binnen trekken door je afzuiging, de temperatuur beheersing kut is en je met gedoe aan licht in- en uitval zit en ook nog dat die tenten nu niet echt opvallen in een kamer tov een Bonanza kast die je zelfs in je woonkamer zou kunnen zetten omdat het net een 'kast' is?

 

De standaard configuratie compleet is 3x niks, ff Googlen en je weet dat die opzet zwaar tekort doet en er eerder in zit omdat er plek voor is bovenin ipv dat het nu echt op maat gemaakt is. Een softbox is geen plek voor in dat ding.. zet je er een softboxje naast dan is het ineens wel goed :whistle:

 

Ik heb sinds 2009 tentjes en ik ga over naar GTools (de 1200 of 800 serie) omdat ik het geemmer met die tentjes zo goed zat ben en ik heb er al heel wat versleten van die tentjes (100, 150, 240W, 60, 150W, 120W waren in mijn bezit).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal goede argumenten om je eigen hokje te maken. Bestel de profielen bij een metaal handel schilder wat MDF(meer is het namelijk niet) en bouw hem zelf. Of nog beter haal een knappe diepe kast en doe het daarmee. Tuurlijk, hij is redelijk schoonmoeder proof, maar was toch wel teleurgesteld over de prijs kwaliteit verhouding van de materialen. En geloof me. Dit wil je niet in je woonkamer. Met een softbox ernaast. Het is gewoon n00b-naaierij. Niets meer niets minder.

 

Mijn insteek was destijds. Ik weet er geen ruk vanaf, en het moet gewoon goed zijn. Dus ik koop geen tent, maar zo'n kast. Ook al is het 2x zo duur. Dat viel nogal tegen. Achteraf noem ik het maar leergeld. Tentje kan je kopen 1x gebruiken en dan is het een beetje zonde. Dit is gewoon zuur om 1x te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jawade best ferme reacties hier.. vandaag nother light zaadjes gekocht, die zitten nu voor een half uurke - uurke in een glas met water... daarna leg ik ze op een coco tabje water erop en zien wat dat heeft...

 

ik ben er best tevreden van, alhoewel ik nog niks heb zien of doen groeien heb in de kast.. namelijk wil ik telkens niet meer of 4 plantjes zetten, dus de zure reactie over de aankoop kan ik wel missen..

 

ben aan het twijfelen of ik mijn lamp, snacht of overdag zou doen branden ? iemand idee wat best is.. en moet mijn vochtmeter boven of onder de lamp gezet worden.. dan bedoel ik niet da pinneke.. maar waar opstaat hoe warm en hoeveel vocht ik heb... grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trial en error is wel de beste leerweg.

Maar wat schimmeltjes en buffer tabs doen wonderen.

 

k'heb plagron top grow box gekocht .. goed idee? mag ik het mengen of moet dat appart die toevoeging extras?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep heb ook de grotere variant droogkast van gemaakt

 

 

Wy

 

moet kunnen, was vanplan men oogst ook te drogen in de kast ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S'nachts is de temperatuur het laagst dus dan laat je u lamp branden ( 18u00 tot 12u00 ) = 18 u

temperatuur / vochtmeter zo dicht mogelijk bij je plant

da pinneke is voor je afzuig systeem ook in de buurt van je plant

aan de rugzijde van je kast zitten zwarte doppen voor de aanzuig van verse lucht ( trek daar nylonkousen over houd stof en ongedierte tegen )

 

Wy

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je al nagedacht over de afvoer van je spoelwater ?

als de planten groter zijn geworden zal het moeilijk zijn om deze uit de kast te krijgen zonder deze te beschadigen !

 

Wy

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog iets om even bij na te denken ; als je plant in bloei komt te staan worden de toppen vrij zwaar ( steun of scrognet )

als je steun stokken gebruikt in de pot beschadig je 9 op de 10 de wortels

zo nu heb je terug wat denk werk :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog iets om even bij na te denken ; als je plant in bloei komt te staan worden de toppen vrij zwaar ( steun of scrognet )

als je steun stokken gebruikt in de pot beschadig je 9 op de 10 de wortels

zo nu heb je terug wat denk werk :whistle:

 

 

he bedankt voor de tips..

 

dat scrognet was ik idd ook vanplan,

nylon in de 2 zwarte gaten ga ik morgen ook direct doen, merci

en van 18 u tot 12 uur dit ga ik ook doen dan..

 

juist heb je me beetje nerveus gemaakt over de afvoer van het spoelwater ?

daar moet je me meer over vertellen... ik weet niet wat je bedoelt.. ik heb een plateau gekocht voor op de bodem te plaatsen, en bedoel je het water dat daar op zou liggen ? verdampt dit niet ? ik heb me 4 potten van 18 liter gekocht, paste net niet, maar met beetje zaagwerk van de randen.. zitten ze lekker strak in het pak :D .. grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werk je met groei en bloei voeding ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even opzoeken ( spoelen wietplant )

 

.rollingstoned.nl/wanneer-en-hoe-spoel-je-een-wietplant/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...