Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Silent

Pure Zwavel Verbranden.

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Wat gebeurt er met de dames van 5 weken als ik pure zwavel verbrand, de HPS uit en de tl aandoe, zwenkers voluit laat draaien en de afzuiging een paar uur uit doe.

Vallen dan alleen de beestjes dood neer of de dames ook ?

Of kan ik de zwavel beter 's nachts aansteken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is mooi weer, zet de planten lekker buiten, de kans op doodvriezen is bar klein nu het bijna april is en ga vervolgens je ruimte goed ontsmetten voor een volgende binnen kweek. Buiten spoelt het ongedierte wel van de planten met de regen die er komt en komende maand gaat het wel weer lekker zonnig en warmer worden dus groeien ze lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes gaan er niet dood van, de beestjes wel.

Je gaat er zelf ook niet dood van, maar het is wel een vervelende lucht, die op je keel slaat.

Als je wat zwavel binnenkrijgt, wat niet zo'n probleem is, dan ga je de hele dag niet meer roken, dus misschien is het wel goed voor je :D

 

Nadeel; zwavel slaat neer, dus je lampen en misschien nog wel meer dingen in je kweekruimte zul je misschien tussendoor even moeten afnemen ofzo.

Het grootste nadeel: De zwavelgeur wordt niet gefilterd door een koolstoffilter.

Ik weet niet of het een strak plan is in deze tijd om een wolk van zwavelgeur om je huis te hebben hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Soca: verbrandde zwavel slaat niet neer. Zwavel verbrandt tot voornamelijk SO2, wat met water zwaveligzuur (H2SO3) geeft. Ik denk dat je je vergist met verdampen van zwavel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aquar heeft zeker gelijk! Met wat vocht in de tent krijg je dan gewoon zure regen in huis :thumbsdown:

 

 

Wiki:

Zwaveldioxide is het belangrijkste verbrandingsproduct van zwavel in de lucht.

 

Het vormt in lucht in aanwezigheid van vocht en andere verbindingen makkelijk zwaveltrioxide (SO3), een verbinding waaruit zich in water zwavelzuur vormt.

 

Bovendien is de damp van SO3 bijzonder hygroscopisch en met een molecule water vormt het zwavelzuur. Bij inademing wordt er dus zwavelzuur in de longen gevormd en dat kan ernstige consequenties met zich meedragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weten we dat nu ook weer, zwavel verbranden is zure regen

je zit dus met meeldauw

buiten gebruik ik spuitzwavel, als curatieve maatregel dijkt het de uitbreiding uit(ph van blad stijgt) kun je twee tot drie weken verder uitstel verkrijgen, werkt beter preventief, met oplossing op blad spuiten lijk je me allesinds veiliger te zitten dan het te verbranden

zwaar aangetaste bladeren wel verwijderen voordat die ontploffen, kan wel weer leiden tot opentrekken toppen(compactheid verliezen)

luchtvochtigheid omlaag brengen remt ook wat af

succes met de bestrijding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Aquar, ik ben verward met de zwavelverdamper die ik af en toe gebruik, da's wat anders dan verbranden, my bad.

 

Waarom zou je zwavel willen verbranden in je kweekhok, en hoe kom je aan dat idee, Silent ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het idee komt van het Vlaamse zaadhuis.

Daar verkopen ze zwavelpoeder voor het ontsmetten van kassen.

Dit spul mag in NL alleen verkocht worden aan mensen met een spuitlicentie maar is via de postorder vrij te verkrijgen in belgie.

Nu zat ik de laatste x met trips maar zwavel schijnt ook andere beestjes en plagen te bestrijden.

Nu heb ik een paar filmpjes bekeken op YouTube over verbranden van zwavel en dat is tamelijk eenvoudig.

Heb ondertussen ook een test gedaan met een zaailing van 4 weken met een sterke dosering.

Resultaat alle beestjes dood maar het plantje ook.

Was dus iets te sterk maar dit ga ik opnieuw proberen met een zwakkere dosering.

Ik heb het idee dat het een prima dosering is voor ontsmetten van een lege ruimte.

Ik ga dus binnenkort opnieuw testen met een zwakkere dosering waarbij het plantje wel in leven blijft.

Ik heb wel fotoos van de eerste test maar moet nog ff uitvinden hoe deze te plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat poeder niet gewoon bedoelt voor in een zwavelverdamper? Zwavel verbranden is ook slecht voor jezelf, je filter filtert dit er ook niet uit volgens mij, en dan adem je dus zwavelig zuur in.

 

Edit:

Zet er maar een parkiet naast(niet echt doen), die gaat zo van zn stokkie denk ik.

Edited by billmurray

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...