Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kweekpiet

Winter Experiment

Recommended Posts

Heb je er meer staan dan? ik lees een zaadjes arjans strwawberry haze, toch? hoop dat het ook een fem is anders heb je nog kans op een man. Het is ook geen autoflower neem ik aan?

persoonlijk vind ik het zonde van zo een lange buis met weinig planten eronder en als je echt aan het proberen ben zou ik er ook niet te veel aan uitgeven zoals 1 TL buis.

Als je toch gaat bestellen neem er dan ook meteen 1 van kleur 827 die heb je voor de bloei nodig.

 

Ik zou bij wijze van test dit zo voorlopig laten en kijken wat er allemaal gebeurd, en als je 1 plant hebt kun je deze ook LST ( low stress training) en zeg maar horizontaal laten groeien. Dit kun je bereiken door de plant steeds naar beneden te trekken en met touw (ofzo) omlaag te houden.

Voorlopig op 18 uur licht per dag houden, en als ze groot genoeg is op 12/12 zetten. Wanneer je over moet schakelen hang van veel zaken af (hoe vlot ze groeit) klimaat voeding etc.

 

 

 

Ik heb zeker meer staan ik kweek niet alleen wiet, ik heb meteen benut gemaakt van de lamp met me kruiden tuin voor verse kruiden tijdens het koken.

Het is inderdaad een gefeminiseerde zaailing- geen auto flower.

Ook probeer ik dit plantje zo snel als mogelijk de deur uit te doen zodat hij straks lekker in het zonlicht staat, bloeilampen zijn dus hopelijk overbodig.

Ik ga zeker goed opletten wat er nu allemaal gebeurd en genieten van deze ervaring, ik vind dit soort dingen echt super tof om te doen.

De TL is een zeer mooie aanvulling op mijn kruiden tuin!

 

Bedankt voor het advies ik heb hier zeker wat aan :book:

 

Ik heb veel aan de info die ik krijg dit is echt een top site :spliff: :spliff:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gewoon even aankijken dus.

 

Je kunt ook de philips pakken https://www.lampdire...65-120cm-master

Net wat goedkoper.

 

Bedankt vakman je heb me echt geholpen, ziet er al een stuk beter uit zo dacht ik?

 

Ik ga zeker even het lampje bekijken :j

 

mistery seeds

 

knoflook

 

 

 

Niet alleen wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om je foto's goed in je post te krijgen moet je de BBCode even kopiëren en in je post plakken, zo dusgallery_43244_18743_184258.jpg

 

Die BBCode staat rechts langs je foto in de gallery.

 

 

Ziet er wel grappig uit idd, veel kijkplezier

 

En die kruiden zullen zo ook wel lekker groeien, alles uit eigen 'tuin' :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een tijdsschakelaar op me t8 tl, ik dacht dat dat wel handig zou zijn aangezien ze 18 uur licht moeten hebben. :icecream:

 

Heeft iemand voor mij misschien een reken sommetje wat 1 zo'n 36 watt TL verbruikt in 18 uur licht op maand basis?

Ik overweeg meer van dit soort lampen aan te schaffen, voor gewas in de winter. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Vakman!

 

sommetje

 

36(W) x 18(U) x 1(dag) x €0,22 (ongeveer KwH prijs)= €0,65 (afgerond) per dag

 

 

 

dat is wel een stuk meer dan dat ik verwacht had, is er niks om dat soort kosten lager te maken?

Iets wat niet illegaal is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten kweken en zorgen dat de oogst groot genoeg is om de winter mee door te komen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten kweken en zorgen dat de oogst groot genoeg is om de winter mee door te komen.

 

die staat zo vast als een huis !

 

zeker een preo aankomende zomer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens is buiten kweken wel illegaal en je vroeg om iets legaal, excuseer mij! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

65 cent per dag aan stroom teveel ?? Kan zijn dat k t verkeerd lees hoor maar 65 cent ... das iets van 0.065 gr per dag ofzo.. das toch niet teveel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die berekening klopt niet.

Lampje kost nog geen 15 cent per dag!!!

 

36 x 18 x 1 = 648 : 1000 = 0.648 x 0.21 = €0.13608

 

Dat is dus 95 cent per week :likken: :likken: :likken: :likken:

 

 

Ik kweek hier onder 8 x 36 watt, dat kost ongeveer €30 per maand, ik weet niet hoeveel je rookt maar dat bespaart mij een hele hoop ;)

Edited by vakman
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

65 cent per dag aan stroom teveel ?? Kan zijn dat k t verkeerd lees hoor maar 65 cent ... das iets van 0.065 gr per dag ofzo.. das toch niet teveel ?

 

voor keuken kruid hmmm voor mij is dat iets teveel van het goeie

 

Die berekening klopt niet.

Lampje kost nog geen 15 cent per dag!!!

 

36 x 18 x 1 = 648 : 1000 = 0.648 x 0.21 = €0.13608

 

Dat is dus 95 cent per week :likken: :likken: :likken: :likken:

 

 

Ik kweek hier onder 8 x 36 watt, dat kost ongeveer €30 per maand, ik weet niet hoeveel je rookt maar dat bespaart mij een hele hoop ;)

 

Haha vakman, je doet je naam eer !

 

ik ben blij deze nieuwe berekening te lezen ik vond het al een hoop voor een tl systeem.

 

thnx

 

 

 

klinkt goed kan je me wat foto's laten zien ik ben heel benieuwd naar je kweekje..

 

tegen over de shop is dan niet veel zeker niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is mijn lamp http://www.wietforum.nl/topic/120007-de-bouw-van-een-tl-armatuur-8x36watt-t8/page__fromsearch__1

 

Ben toevallig afgelopen zaterdag met een nieuwe ronde begonnen, 5 planten in 15 liter potten deze ronde.

Vorige rondes zat ik op 250 gram, dus dit keer gaan we voor meer :jump:

Foto's komen mss nog wel, was niet van plan om een kweekverslag bij te houden.

 

Hier nog een topje van de laatste ronde gallery_45651_18663_1677461.jpg :likken: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is mijn lamp http://www.wietforum...__fromsearch__1

 

Ben toevallig afgelopen zaterdag met een nieuwe ronde begonnen, 5 planten in 15 liter potten deze ronde.

Vorige rondes zat ik op 250 gram, dus dit keer gaan we voor meer :jump:

Foto's komen mss nog wel, was niet van plan om een kweekverslag bij te houden.

 

Hier nog een topje van de laatste ronde gallery_45651_18663_1677461.jpg :likken: :likken:

 

 

Ik krijg er helemaal watertanden van als ik naar je top foto kijk :smoke :smoke :engel :smoke :smoke

 

250 gram is ook niet mis !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was er zelf ook vrij tevreden mee , mijn werkelijke verbruik van mijn lamp is ongeveer 250 watt, dus eigenlijk gewoon 1 gram de watt onder die buisjes :verrygood :verrygood

Maar er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering, daarom nu 5 ipv 3 planten :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig ik ben jaloers, ik heb er geen ruimte voor hier.

ik zou het wel heel graag willen alleen mijn schatje stemt niet mee helaas :|

:wave: droom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je schatje al wat je ermee kunt besparen?? Kan ze weer schoenen van gaan kopen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kweekpiet ook voor keukenkruid vind k 65 cent per dag niet teveel... weet je wat kruiden kosten.. daarnaast is het een hobby .. gooi wel meer als 240 euro per jaar weg aan leuke dingen..gewoon omdat t kan.. wel eens buiten geweest de afgelopen jaren ?? Voor een patatje zonder betaal je al 2.25 euro..alles kost geld..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha als het nou voor wiet planten was had ik er wel 100 x zoveel willen betalen op maand basis, dat zou ik er dan ook dik uit halen.

Voor keuken kruiden betaal je meer dan 10 x zo weinig als 65 cent per dag.

Om die reden heb ik het er niet niet voor over "65 cent per dag" ...ondanks me hobby :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je schatje al wat je ermee kunt besparen?? Kan ze weer schoenen van gaan kopen ;)

 

Komt wel goed met de tijd, ik heb alle spullen wel :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd wijven zijn altijd zogenaamd principieel maar geef ze wat shopgeld en een hippe handtas en het zal ze een rotzorg wezen waar het vandaan komt

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het principe snap ik wel straks voor een paar hobby planten je huis uit....

Sta je dan op straat met een kleine :execute

en ze houd niet van hippie shit, wel van computers !

 

 

Ik heb al een tent, vet een goeie lamp 400 w, potten grond, afzuiger ect ect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die planten gaan allemaal trouwens vet goed ze groeien als kool, kruiden\ 1 wierie plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het principe snap ik wel straks voor een paar hobby planten je huis uit....

Sta je dan op straat met een kleine

 

Huurhuis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het principe snap ik wel straks voor een paar hobby planten je huis uit....

Sta je dan op straat met een kleine

 

Huurhuis?

 

 

Jep helaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...